[casema] opzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:15

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik heb onlangs tele2 aangevraagd (20mbit + telefonie actie).
Nu kom ik er dus achter dat Casema per jaar verlengt, en volgens de helpdesk zal ik pas per November kunnen opzeggen. Daar heb ik natuurlijk geen trek in.
Nu gaat Casema per 1 juli zijn voorwaarden aanpassen, op de site is te lezen dat je kan opzeggen als dit negatieve effecten voor het abonnement heeft. Dat heeft het voor het midi abonnement dus niet. De prijs blijft gelijk, de upload gaat iets omhoog, grotere mailbox etc. Het kabel tarief gaat echter wel omhoog in prijs.
Kan Casema stellen dat je alleen bij negatieve veranderingen kan opzeggen ? Volgens mij mag je bij iedere wijziging opzeggen.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

ps Ik heb al een aantal jaar Casema midi

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 10-06-2007 14:09 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, iedere eenzijdige wijziging van voorwaarden is een opzeggingsgrond.

Alleen kan het goed zijn dat snelheid en mailbox *niet* in de AV staan. Dus is het zaak om de AV zoals ze nu gelden te bemachtigen en de AV zoals vanaf 1 juli gaat gelden. Staat daar iets anders in? Dan mag je opzeggen, hoe onnozel het ook is. Zijn er geen verschillen? Dan niet...

Overigens ben je wel vrij dom bezig als je niet eerst controleert wat voor binding period je huidige provider hanteert voordat je een overeenkomst met een ander aangaat :o

Oslik blyat! Oslik!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:47:
Overigens ben je wel vrij dom bezig als je niet eerst controleert wat voor binding period je huidige provider hanteert voordat je een overeenkomst met een ander aangaat :o
Ik heb het verhaal even als mijn abonnement beschreven, het is echter van m'n ouders. We hebben wel naar de opzeg termijn gekeken, echter is deze wat cryptisch. Er staat dat er per maand opgezegd kan worden na de minimum contract periode. Alleen even verder lees je dan dat het per jaar stilzwijgend voor een jaar verlengt wordt !

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54
dion_b schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:47:
Yup, iedere eenzijdige wijziging van voorwaarden is een opzeggingsgrond.
Nope.

Een wijziging die geen nadelige gevolgen heeft, kun je niet gebruiken als grond om de overeenkomst te ontbinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

StevenK schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:58:
[...]

Nope.

Een wijziging die geen nadelige gevolgen heeft, kun je niet gebruiken als grond om de overeenkomst te ontbinden.
Jawel; de voorwaarden waaronder jij een contract bent aangegaan worden namenlijk gewijzigd. Je dient dus akkoord te gaan met alle nieuwe voorwaarden om het contract te laten verlengen op dat punt. Vaak word hier dan gehanteerd dat indien iemand geen bezwaar aantekent tegen de wijziging van de voorwaarden dat dan automagisch de nieuwe voorwaarden gaan gelden.

blub

• StevenK
Foamy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Jawel; de voorwaarden waaronder jij een contract bent aangegaan worden namenlijk gewijzigd.
En als dat geen nadeel oplevert, op welke juridische grond zou je dan de overeenkomst willen ontbinden?

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

StevenK schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:46:
[...]

En als dat geen nadeel oplevert, op welke juridische grond zou je dan de overeenkomst willen ontbinden?
Misschien op grond dat het feit dat je een ander contract krijgt? Dus niet de dingen waar jij oorspronkelijk voor hebt getekend?

Zoals ik al zei: als er maar iets wijzigd in je contract heb je al een legitieme reden om op te zeggen, simpelweg omdat het niet meer hetzelfde contract is en je provider perse een nieuw contract aan wil gaan. In veel gevallen boeit dit mensen niks, dus als je niks van je laat horen dat gaat automagisch je nieuwe contract/contractsvoorwaarden in. Mocht je echter op willen zeggen is dit een hele goede manier...

En dan nog iets: wie beslist wat een nadeel is bij wijziging van een contract? Je provider? Jijzelf? Beetje moeilijk om aan te geven niet?

blub

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik betwijfel dat sterk Foamy. Als jij een internetabonnement afsluit waarbij de provider jou 5mbit voor 20 euro levert en de provider besluit 10 te leveren, dan wordt nog steeds aan de overeenkomst voldaan.

Verwijderd

gjs schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:08:
Het kabel tarief gaat echter wel omhoog in prijs.
Dus?

Dit heeft toch niets met Internet te maken? Jij neemt blijkbaar meerdere diensten af op de kabel, waaronder Internet en TV. Deze laatste kan je dus opzeggen. Maar dat kon sowieso al per maand....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eamelink schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:11:
Ik betwijfel dat sterk Foamy. Als jij een internetabonnement afsluit waarbij de provider jou 5mbit voor 20 euro levert en de provider besluit 10 te leveren, dan wordt nog steeds aan de overeenkomst voldaan.
Misschien. Maar bedenk dat juist de overeengekomen snelheid vaak *niet* in de Algemene Voorwaarden staat, juist om dit soort ongein te voorkomen. Ik vermoed echter sterk dat er meer dan alleen snelheid verandert gezien deze wijziging voortkomt uit de fusie van Casema, @Home en Multikabel. Maar goed, zonder de AV nu en AV straks te zien kunnen we daar weinig over zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

eamelink schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:11:
Als dat daadwerkelijk in de AV/contract staat... Je gaat een abo aan voor 5mbit inc bijbehorend contract en AV, je provider gaat hierna 10mbit leveren inc een nieuw contract en nieuwe AV. Dan zul je hier alsnog mee akkoord moeten gaan.. Toegegeven, 99% zal hier (zeker voor bijvoorbeeld dezelfde prijs) best mee akkoord gaan, maar niet iedereen. (Mocht je willen kan ik nog wel een offtopic lijst met goede redenen geven voor minder snel internet voor dezelfde prijs, maar daar gaat het hier niet over...

blub

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Is er eigenlijk wel sprake van een nieuw contract? :)

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

In het contract zelf word non stop verwezen naar de AV. Zodra deze dus veranderen zul je hier mee akkoord moeten gaan..

blub

• StevenK
Foamy schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:03:
[...]

Misschien op grond dat het feit dat je een ander contract krijgt? Dus niet de dingen waar jij oorspronkelijk voor hebt getekend?
De aanname dat een duurovereenkomst ongewijzigd *moet* blijven heeft geen juridische basis.
Zoals ik al zei: als er maar iets wijzigd in je contract heb je al een legitieme reden om op te zeggen, simpelweg omdat het niet meer hetzelfde contract is en je provider perse een nieuw contract aan wil gaan. In veel gevallen boeit dit mensen niks, dus als je niks van je laat horen dat gaat automagisch je nieuwe contract/contractsvoorwaarden in. Mocht je echter op willen zeggen is dit een hele goede manier...

En dan nog iets: wie beslist wat een nadeel is bij wijziging van een contract? Je provider? Jijzelf? Beetje moeilijk om aan te geven niet?
Voor de beoordeling daarvan hebben we de redelijkheid en billijkheid van BW 6:2 / 6:248 en als je daar onderling niet uitkomt, kun je de rechter om een oordeel vragen.

Maar voor het standpunt dat elke wijziging leidt tot een ontbindingsmogelijkheid heeft imho geen juridische grond.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Alleen bij een verslechtering mag je opzeggen. Dat is al vaak genoeg voorbij gekomen. Dus een prijsverhoging of een snelheidsverlaging is een goede reden om op te mogen zeggen. Hier ga je er alleen maar mee op vooruit. Dat jij op wilt zeggen omdat je even niet hebt gelet op je contractsduur is niet iets waar casema wat aan kan doen he ;)

PSN: djmurcielago

• Venun
  • Laatst online: 30-08-2017
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:12:
[...]

Dus?

Dit heeft toch niets met Internet te maken? Jij neemt blijkbaar meerdere diensten af op de kabel, waaronder Internet en TV. Deze laatste kan je dus opzeggen. Maar dat kon sowieso al per maand....
niks is maandelijks op te zeggen via Casema in ieder geval, alles loopt via een jaarcontract.
Elk product heeft wettelijk 10 dagen probeertijd, als het product dan niet bevalt is het op te zeggen zonder kosten hierop te maken.

Uitzondering hierop is als er technische fouten zijn met het product die niet door Casema verholpen kunnen worden.

Over het algehele verhaal of het kan worden opgezegd door deze wijziging, het lijkt me wel, maar zeker ben ik hier niet van.

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

• StevenK
Venun schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:58:
niks is maandelijks op te zeggen via Casema in ieder geval, alles loopt via een jaarcontract.
Elk product heeft wettelijk 10 dagen probeertijd, als het product dan niet bevalt is het op te zeggen zonder kosten hierop te maken.
Wijs eens aan waar dat dan staat in de wet?

• Venun
  • Laatst online: 30-08-2017
Ik ken niet de exacte regel / paragraaf waar dat staat, maar ik ben er wel 100% zeker van.
Mijn broer kon op die manier ook onder zijn Casema Televisie uitkomen, en ik ben ook werkzaam in een soortgelijk bedrijf waar dit ook algemeen bekend is als wettelijke regel (dus niet bedrijfsgebonden)

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

• StevenK
Venun schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:43:
Ik ken niet de exacte regel / paragraaf waar dat staat, maar ik ben er wel 100% zeker van.
Mijn broer kon op die manier ook onder zijn Casema Televisie uitkomen, en ik ben ook werkzaam in een soortgelijk bedrijf waar dit ook algemeen bekend is als wettelijke regel (dus niet bedrijfsgebonden)
Er zijn diverse termijnen voor ontbinding, zoals de koop op afstand regeling, de colportageregeling en de koop van een woning. Maar bij geen van deze regelingen speelt de termijn van 10 dagen een rol.

• Mathizsias
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Als de aanpassingen leiden tot een voor u negatieve wijziging van uw abonnement, of tot een (blijvend) verminderde dienstverlening, dan heeft u het recht om het betreffende abonnement kosteloos op te zeggen.
Te vinden op: http://www.casema.nl/pagi...jzigingen_casema_internet

Venun, RTV is maandelijks op te zeggen mits je andere producten afneemt of korter dan een jaar RTV van Casema hebt.

Te vinden op: http://www.casema.nl/pagi...aarden/algvoorwaardenbrtv

8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Mathizsias op 11-06-2007 15:01 ]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:12:
[...]

Dus?

Je kan geen internet hebben zonder tv abo. Internet is afhankelijk van het tv abo, misschien is hier iets mee te doen ?

Pagina: 1