Toon posts:

[W2K3] Server opzetten met WiFi kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta bijna op het punt die Windows 2003 Enterprise server installatie van de HDD's af te knallen maar helaas heb ik het nodig voor wat testen.... (doe mij maar SuSE, da's voor mij begrijpbaar te configureren).

Het probleem:

Ik probeer een W2K3 Enterprise server wijs te maken dat een SMC-WPCI-G WiFi kaartje in het systeem zich moet gedragen als access-point voor de in huis aanwezige laptops met WiFi kaartjes.
Met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar en kan ook nergens in de manuals iets vinden hierover :(

Iemand een idee?
Modbreak:Het Operating System heet Windows. En niet anders. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 11-06-2007 08:11 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Daar zul je toch een of andere tool voor nodig hebben. Het is overigens goed te doen door je hele netwerk als adhoc netwerkje in te stellen en zo het internet te delen / als AP te routeren.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:32
Ik denk dat dat alleen kan als het in de drivers van de netwerkkaart voorzien is (en zoja is het een instelling in het configuratietooltje dat bij die drivers geleverd zat)...
Anders zul je adhoc mode moeten gebruiken of een echt accesspoint kopen/lenen...

Verwijderd

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:47:
Daar zul je toch een of andere tool voor nodig hebben. Het is overigens goed te doen door je hele netwerk als adhoc netwerkje in te stellen en zo het internet te delen / als AP te routeren.
Dat was min of meer ook de bedoeling maar ik krijg het dan ook niet voor elkaar :S
Kaart is geconfigureerd als Windows Zero Configuration mode maar dan nog krijg ik geen verbinding met de kaart vanaf een laptop.
Hoe heb jij dat gedaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]

Dat was min of meer ook de bedoeling maar ik krijg het dan ook niet voor elkaar :S
Kaart is geconfigureerd als Windows Zero Configuration mode maar dan nog krijg ik geen verbinding met de kaart vanaf een laptop.
Hoe heb jij dat gedaan?
Als jij de WZC tool van windows gebruikt, kun je niet gebruik maken van het configuratietooltje die bij je netwerkkaart bijgeleverd is.

Jij moet WZC uitschakelen en het bijgeleverde programma installeren.