Freezes/Framedrops onder 3d Apps

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Hallo,

Ik zit hier met een vaag probleempje... Mijn systeem hangt tijdens games, ineens krijg ineens dat me geluid vastloopt en heel me scherm vastloopt. en nog maar 1 á 3 fps krijg OF nog minder!

Mijn systeem:
Windows Xp Pro SP2
Intel C2D E6320 @2,66ghz
Asus P5W DH Deluxe (bios 1506)
OCZ Gold PC72000 @ 760 4-4-4-15-4 //1:1 op fsb
Windows @ Samsung 80GB Sata2 schijf
Data @ WD 250GB Sata2
XFX GF 7800GT
Zalman HP600watt

Ik snap er dus niks van, ik heb nieuwe drivers geinstalleerd en zélfs getest me een ATI kaart.

Dit mocht niet baten, ook terugclocken heeft niet het gewenste effect.

Ik vermoed dat er iets niet lekker loopt ofzo... maar pc loopt super prime stable en hangt ook niet in 2D

Ik heb op google gezocht maar kon niks nuttigs vinden...
Ik heb wel gelezen dat met P5B moederborden problemen waren met DTS connect. Ik heb Dolby Digital live! aan staan.
Voor zover(ik kon vinden) is er geen bekend probleem mee.

Hij doet het ook pas sinds kort, ik heb ook geen hardware veranderd ofzo... Dus eigelijk geen reden om aan te nemen dat het aan me bios ligt ofzo... Ik denk een softwareconflict?

Mogelijkheden:
-Nieuwe bios
-Nieuwe windows installatie
-Hardware compatibiel(????)
-Videokaart brak(lijkt me haast niet mogelijk, aangezien hij met een andere videokaart ook hetzelfde doet
-Chipset te warm(? Als ik me chipset met me hand aanvoel is hij gloeiendheet... ik heb die ''optional'' fan er al op gezet, ik hoop dat dit helpt. Windows en ATItool loopt hij gewoon lekker)

Nou ik snap er geen hol van.. 8)7

Verwijderd

-Chipset te warm(? Als ik me chipset met me hand aanvoel is hij gloeiendheet... ik heb die ''optional'' fan er al op gezet, ik hoop dat dit helpt. Windows en ATItool loopt hij gewoon lekker)
Dit is juist het probleem :) Bij te hoge temperaturen gaat je systeem throttlen en krijg je dus per seconde 1 frame! lol

Probeer eens een andere fan/HS, of gooi een aantal casefans in je kast. Of nieuwe fan + HS, of nieuwe chipset fan + casefans, of nieuwe chipset fan + HS + casefans lol

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 14:06 ]

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:57:
[...]

Dit is juist het probleem lol :) Bij te hoge temperaturen gaat je systeem throttlen en krijg je dus per seconde 1 frame! lol

Probeer eens een andere fan/HS, of gooi een aantal casefans in je kast.
Dat is het rare, tijdens stressen dus Orthos ICM Atitool(die cubus) dan loopt hij gewoon stabiel, dan is die HS ook uberheet maar doet het gewoon.

Ik heb 3 120mm casefan's allemaal @ 1000+RPM genoeg koele lucht dus.
op me cpu zit een Scythe Infinity daar zit ook een 120mm fan op die draait ook constant 1200rpm.

Op me videokaart zit een arctic silencer 5, die blaast de warmte ook direct uit de kast.

Me airflow is dus in-orde mag ik wel aan nemen....

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/4vsoa9w.jpg

Kijk hier zie je dus dat op de NB een overkapping zit, die houd natuurlijk veel warmte binnen... Ook een van de redenen dat hij natuurlijk ook erg warm wordt!

Bij die 2 rooie streepjes zijn openingen waar de HS zijn warmte kwijt moet....

[ Voor 3% gewijzigd door NomadTitan op 10-06-2007 14:07 ]

Verwijderd

haal dat kapje er gewoon af, dient toch nergens voor. zorg gewoon dat je het niet weg gooit in geval dat je moederbord ooit RMA moet.
wat ik ook zou doen is die heatsink er af halen, chipset kuisen, Arctic Silver er tussen leggen en terug mounten. zal al 5 graden schelen tov die witte prut die ASUS er tussen legt.

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:30:
haal dat kapje er gewoon af, dient toch nergens voor. zorg gewoon dat je het niet weg gooit in geval dat je moederbord ooit RMA moet.
wat ik ook zou doen is die heatsink er af halen, chipset kuisen, Arctic Silver er tussen leggen en terug mounten. zal al 5 graden schelen tov die witte prut die ASUS er tussen legt.
Ik heb nu ook een fan onder die NB gehangen, en het scheelt verschrikkelijk veel, je kan hem nu gewoon met je vinger aanraken voor zo'n 20 seconden zonder dat het pijn doet.

Ik denk dat ik nu wel een te hoge NB temp kan uitsluiten, en het probleem is er nog steeds.
Alle clock speeds terug gezet naar origineel heeft ook niet geholpen.

Ik begin toch te denken aan een software probleem...
Ook heb ik wel recent me voeding vervangen, van een Hiper type R 580watt naar een Zalman HP 600 watt.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik heb de voeding ook niet zo lang, en het probleem is ook niet zo lang.

De voltage's zijn wel stabiel, en dan kijk ik slechts naar progamma's. Ik heb helaas geen potmeter.

EDIT:
Wederom, loopt de boel vast. het gaat echt zo van beeld slaat vast... en het geluid dat wordt een een of vage toon (wat je krijgt als je bijvoorbeeld een geluidsfragment op 600BPM Zet ofzo) zo ''Trrrrrrrrrrrrrr'')

Ik denk eigenlijk dat het geen hardware probleem is maar een software.

[ Voor 27% gewijzigd door NomadTitan op 10-06-2007 18:51 ]

• NomadTitan
Vandaag wederom bezig geweest... Nieuwe videodrivers, alles zorgvuldig gecleaned geen effect.

Kan het aan mijn voeding liggen? aangezien ik deze ''pas'' heb en de problemen er ook '''pas'' zijn?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer ook even een BIOS update, misschien zit er een probleempje in je huidge bios.
En heb je je videokaart wel rechtstreeks aan je voeding aangesloten ? (misschien dat je dat vergeten bent na vervanging van je voeding)

• NomadTitan
Madshark schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:15:
Probeer ook even een BIOS update, misschien zit er een probleempje in je huidge bios.
En heb je je videokaart wel rechtstreeks aan je voeding aangesloten ? (misschien dat je dat vergeten bent na vervanging van je voeding)
Hay,

Ik heb de nieuwste bios erop gezet, dat wou niet echt lekker werken*(geluid doet gaar)

Maar ik had Rivatuner ook op de achtergrond draaien, en hoode dat het voor instabiliteit kan zorgen.'
Ik heb me graka wel aangesloten dat vergeet ik nooit:P (ik snap wat je bedoeld, zijn zat mensen die dat wél vergeten)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
Wat voor antivirus software heb je? Beetje rare vraag misschien, maar ik had zoiets laatst ook bij een vriend van me en daar bleek het te komen doordat zn anti virus programma ging zoeken naar updates...

Computer says no

Pagina: 1