[SQL] Group By en Optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Hallo,

Ik ben een stem systeem in elkaar aan het draaien en heb een probleem. Elke individuele vote sla ik op in een database voor archiverings redenen. Nu wil ik een top 10 gaan maken. Maar omdat elke vote los is opgeslagen met een gebruikers nummer, moet ik een groub by gebruiken om alle dubbele userids er uit te halen. Maar het probleem schets nu dat ik alle stem resultaten wil opslaan en dus moet ik als het waren de gegroepeerde resultaten optellen.

Hoe ga ik dit aanpakken?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
code:
1
SELECT COUNT(votes) FROM tabel WHERE pollid = 1 GROUP BY pollid

?

Verwijderd

moet ik een groub by gebruiken om alle dubbele userids er uit te halen
Je bedoelt dus dat gebruikers meerdere malen op dezelfde poll hebben kunnen stemmen?

Dan moet je zowel groeperen op user-id als poll-id, om de unieke resultaten per poll te krijgen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoe je dit gaat aanpakken. Simpel, gewoon eerst zelf wat proberen :)
Het is hier nog steeds niet de bedoeling dat zonder dat je zelf wat hebt geprobeerd (en dat ook aangeeft in je startpost!) hier maar een vraag te dumpen. GoT is nog steeds geen helpdesk.

Hier in PRG hebben we een FAQ gemaakt. Speciaal hierin is een onderdeel voor SQL. En omdat er nogal wat vragen over group by e.d. voorbij zijn gekomen staat daar prima in uitgelegd hoe group by werkt. Met de informatie die daar staat kanb je prima de query maken die jij wilt hebben.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.