Toon posts:

Kan een format je overclocking beïnvloeden?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een NVidia 6600 met een Zalman koeling erop, aangezien hij m'n videokaart bijna bevroor vond ik het redelijk tijd worden om even die clock op te voeren. Dus ik had de geheugen geclocked tot 1.08 GHz en Core tot 400 Mhz. Dit heb ik gedaan met de automatische overclockfunctie van de driver van NVidia (coolbits), dus volgens NVidia zou het veilig zijn.

Nu kreeg ik gisteren een of ander virus op mijn PC die flinke schade had aangericht met als gevolg dat ik alles moest formatteren en opnieuw installeren. Zodoende heb ik dat gedaan, maar wat blijkt nu, als ik mijn videokaart weer wil clocken naar de snelheid die hij vóór de format had, krijg ik een bericht dat die snelheid te hoog is, als ik de snelheid bevestig krijg ik allemaal strepen over m'n beeld, je kent het wel.

Maar hoe kan dit nou weer? Voor de format ging hij kwa geheugen x2 zo snel, en als ik nu de automatische overclock functie gebruik wilt weigert hij meer dan 540Mhz te geven!

Ik heb de laatste driver geïnstalleerd, DirectX9C en coolbits geactiveerd met NVidia Hardpage.

Ik heb bestwel hulp nodig :>

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 12:46

StackMySwitchUp

Zoals dit.

De chipset drivers zijn hierin zeer belangrijk, ge-installeerd?
Kan het trouwens zijn dat Coolbits gewoon in de war is? probeer het opnieuw te installeren..
Probeer ook de oudere drivers van nVidia, soms willen nieuwere drivers vreemd doen.

al met al een vreemd probleem, hopelijk is het snel opgelost :)

Ik bouw rare dingen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm... 2x zo snel?
Waarom denk ik nu gelijk aan het feit dat je kaart DDR RAM heeft en jij dat over het hoofd ziet?
540MHz x 2 (DDR) = 1080 MHz, en je zegt zelf dat 1.8GHz je oude kloksnelheid was.
Er is dus geen verschil ;)

Een format heeft geen invloed op het functioneren hardware verder. Wat wel makkelijk kan verschillen is de driverversie je gebruikt voor je kaart. Nou zal dat laatste meestal nog weinig uit maken.

Welkom op GoT trouwens :)
Met een beetje inlezen op het gebied van het overklokken van geheugen had je dit prima zelf op kunnen lossen.
Ik mis ook de onderbouwing dat het langzamer is geworden bijvoorbeeld. Als je de kaart gebenchmarked had was je vast tot de conclusie gekomen dat de kaart helemaal niet langzamer loopt dan voor je format.
Dit brengt ons gelijk op het gebied van de eisen die we aan topicstarts stellen. Eigen inzet voordat je een topic opent wordt hier zeer op prijs gesteld. Zie daarvoor ook Het algemeen beleid , over het openen van topics.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2007 12:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.