Toon posts:

een klassieke " ga ik voor de amd of intel" vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit tussen twee laptops te twijfelen. Prijsverschil is niet beduidend, ook de specs niet, alleen het aantal gig van de hdd (maar dat is van weinig belang)

de een heeft een
ntel® Core™ Duo Processor T2250( 1,73 GHz, 2MB L2 cache, 667 MHz FSB

de ander een
AMD Turion™ 64 X2 TL-50

Ik heb weinig kaas gegeten van processoren, maar na het vergelijken van die twee, oa aan de hand van onderstaande link
nieuws: AMD introduceert Turion 64 X2 voor notebooks
lijkt me de eerste de beste keus (gebaseerd op ghz en vooral cache) ACht ik het belang van cache te hoog en kan ik beter voor de 64 bit gaan,gezien ontwikkelingen op 64bit programmatuur?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:27
Wat vind je belangrijk? Zuinigheid? Prestaties maximaal? Prestaties per watt? Zijn best wel benchmarks te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-06-2007 12:05 ]

Specs

Verwijderd

Dnet: Intel of AMD

Zijn al een hoop topics. Je hebt in ieder geval een (ouderwetse) Core Duo ipv Core 2 Duo en als je 64bit zou willen hebben (geen idee waarom je dat op een laptop wilt hebben, tegen de tijd dat de ontwikkelingen zo ver zijn dat je 64bit nodig hebt is je laptop al verouderd) dan zou je idd voor de AMD moeten gaan

Verwijderd

Topicstarter
zuinigheid is wel van beduidend belang, de eerste zou 4 uur op batterij kunnen. Over de met de turion uitgerustte laptop is daar niets over te vinden. dit is hem btw
http://www.internetvoorde...product.html?ProdID=17988

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:05:

Zijn al een hoop topics. Je hebt in ieder geval een (ouderwetse) Core Duo ipv Core 2 Duo en als je 64bit zou willen hebben (geen idee waarom je dat op een laptop wilt hebben, tegen de tijd dat de ontwikkelingen zo ver zijn dat je 64bit nodig hebt is je laptop al verouderd) dan zou je idd voor de AMD moeten gaan
Ok dan 64bits is op het moment dus nog lang geen "must"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:05:

Core Duo is ook gewoon een 64bit-processor hoor.. :?

The devil is in the details.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06

Thandor

SilverStreak

Hahn schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:12:
[...]

Core Duo is ook gewoon een 64bit-processor hoor.. :?
De Intel Core Duo biedt geen ondersteuning voor EM64T. De Intel Core 2 Duo doet dat wel.

Afijn, bekijk eens wat benchmarks van de processoren. Verder zullen er wel reviews over notebooks met deze processoren (of anders vergelijkbare) te vinden zijn. Je moet de keuze overigens niet bepalen a.d.v. cachegroottes en MHz'en, deze zeggen namelijk niets over de prestaties. Enkel in geval van dezelfde architectuur zou je het kunnen vergelijken. Een Intel Core Duo 'Yonah' met 1733MHz en 2MB L2 cache zal dus sneller zijn dan een Intel Core Duo 'Yonah' met 1666MHz en 2MB L2 cache. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.