Toon posts:

dell laptop doet vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
helaas gisteravond toen ik mijn dell inspiron 6400 laptop openklapte zag ik dat er een orange lampje flikkerde.

na even op de website van dell t ehebben gekeken bleek het dat mijn laptop niet kon opladen door het warme weer, of hij is defect.

ik heb getest of hij nou defect is of niet.
hij is niet defect want ik heb zonder netstroom tot 50% verbruikt en toen ging ik slapen.

werd ik vanochtend wakker en druke hem weer aan (het is nu heel koel binnen).
knippert het Led'je nogsteeds 4x orange dan 1x wat langer groen.

weet iemand wat dit is of hoe ik dit kan oplossen ?
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/830/36yw3.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laadt de accu nog wel op als je hem weer op de netstroom hangt? Anders kan het nog wel eens een probleem zijn in het laadcircuit (en dat is simpel te checken door te kijken of de accu nog wel oplaadt). Het kan prima zijn dat je accu zonder problemen werkt, maar dat hij niet meer wil laden.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:00:
Laadt de accu nog wel op als je hem weer op de netstroom hangt? Anders kan het nog wel eens een probleem zijn in het laadcircuit (en dat is simpel te checken door te kijken of de accu nog wel oplaadt). Het kan prima zijn dat je accu zonder problemen werkt, maar dat hij niet meer wil laden.
yup hij laad nog wel op.

ooknog ik heb net een tweede batterij erin gedaan en de oude eruit gehaalt en deze werkt wel prima.

maar ik wil wel graag weten of me batterij kapot is of tijdelijke error ofzo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:18:
[...]

yup hij laad nog wel op.

ooknog ik heb net een tweede batterij erin gedaan en de oude eruit gehaalt en deze werkt wel prima.

maar ik wil wel graag weten of me batterij kapot is of tijdelijke error ofzo.
Hmm, meer zeggen dat soort knipperende lampjes me eigenlijk niet, behalve dat het ding mogelijk gewoon niet goed werkt met laden, dus het ziet er uit als een redelijk specifiek Dell iets. Mail/bel ze eens anders.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:20:
[...]

Hmm, meer zeggen dat soort knipperende lampjes me eigenlijk niet, behalve dat het ding mogelijk gewoon niet goed werkt met laden, dus het ziet er uit als een redelijk specifiek Dell iets. Mail/bel ze eens anders.
ik zal morgen even gaan bellen

dank voor u hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is nog niet verholpen

- ik probeer nu de batterij leeg te halen 0% en weer opteladen kijken of het nu werkt

als ik mijn andere batterij er indoe dan geeft die geen problemen.

Verwijderd

Zo'n foutcode komt over het algemeen niet door het weer (of je moet hem vol in de zon hebben gezet ofzo).
De temperatuursensor zit op de accucellen geplakt. waarschijnlijk is er een cel kapot / slecht, dan worden ze heet tijdens laden. Ik zou geen risico nemen en die accu niet meer gebruiken, je wil geen ontplofte li-ion cel in je laptop :+

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Kan het misschien ook een niet goed contactje zijn tussen accu->laptop? Misschien even cleanen met contact spray enzow. :D

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:17
doe maar geen contactsppray maar pak doekje ofzo

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:45:
doe maar geen contactsppray maar pak doekje ofzo
idd
Pagina: 1