Ik ben voor mijn nieuwe pc opzoek naar een videokaart. Mijn oog is gevallen op een NVidia 8600 vanwege de prijs / kwaliteitsverhouding. Aangezien ik een passief gekoelde kaart niet aandurf (vanwege airflow) wil ik er eentje met een fan. Het probleem is... mijn pctje word best stil dus mijn videokaart moet ook stil zijn. Ik zie nu op verschillende sites, alternate enzo, dat verschillende fabrikanten zo'n 8600 aanbieden. Welk merk raden jullie aan?
Waarom wil je geen passief gekoelde kaart? Ik denk namelijk dat als je een passieve kaart neemt en je hangt een 120mm fan in je zijpaneel, of aan de voorkant van je kast dat je een heel stille pc hebt, maar dat je je over airflow echt geen zorgen hoeft te maken.
Anders kun je altijd nog kijken naar een alternatieve koeling zoals die van arctic (die zijn vrij stil namelijk en koelen ook prima).
Anders kun je altijd nog kijken naar een alternatieve koeling zoals die van arctic (die zijn vrij stil namelijk en koelen ook prima).
Verwijderd
Volgens mij is er amper verschil over de merken heen. Google 't es, is nogal basic vraag.
En de 8600 heeft echt niet zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding als de FP beweert
En de 8600 heeft echt niet zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding als de FP beweert
Dus met een paar simpele fans in je case moet zo'n passief gekoelde kaart zo gaan werken???Terw_Dan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:52:
Waarom wil je geen passief gekoelde kaart? Ik denk namelijk dat als je een passieve kaart neemt en je hangt een 120mm fan in je zijpaneel, of aan de voorkant van je kast dat je een heel stille pc hebt, maar dat je je over airflow echt geen zorgen hoeft te maken.
Dat googelen heb ik al gedaan... leverde niet echt veel opVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:53:
Volgens mij is er amper verschil over de merken heen. Google 't es, is nogal basic vraag.
Leg dat van die prijs/kwaliteit verhouding eens uit...
Ja makkelijk. Ik heb hier een 7950GT in mijn systeem (dat nu gewoon op m'n bureau ligt) met daar een 120mm fan naast die de gpu en chipset koel moet houden. En zelfs op een redelijk laag toerental (waarop ik de fan dus niet hoor) koelt hij perfect.RuntimeError schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:58:
[...]
Dus met een paar simpele fans in je case moet zo'n passief gekoelde kaart zo gaan werken???
Het koelblok van zo'n kaart is namelijk vrij goed, alleen worden ze vrij warm als de lucht er blijft hangen. Dus ook al blaast de lucht niet heel hard weg, het zorgt al wel heel snel voor verkoeling.
Ik zou je dus met een gerust hart een passieve kaart kunnen aanraden (tenzij je een aparte kast hebt waar je nog eens 15 hdds in hebt hangen die alle mogelijke airflow blokkeert, maar dat lijkt me natuurlijk niet meer dan logisch
Verwijderd
Met googlen bedoel ik kijken naar de foto's van de kaartjes. Daarvan kan je vaak al vrij veel afleiden mbt geluid. Ook proberen reviews te vinden van de verschillende merken.RuntimeError schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:58:
Dat googelen heb ik al gedaan... leverde niet echt veel op
Leg dat van die prijs/kwaliteit verhouding eens uit...
Met prijs/kwaliteit bedoel ik: De 7900/X1950 kaartjes zijn een pak sneller voor evenveel tot minder geld. Voor DX10 moet je de 8600 niet halen, die zal toch te traag zijn om de eye-candy van DX10 weer te geven. Beter een hogere fps met veel DX9 toeters en bellen dan lagere fps op low/medium DX10 instellingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 13:40 ]
Pagina: 1