Toon posts:

AMD Athlon 64 x2 4200 Multiplier Unlock

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in mijn CPU Multipliers unlocken van mijn CPU, ik heb echt overal op internet gezocht maar ik kan gewoon geen normaal antwoord vinden.

setup:
AMD Athlon 64 X2 4200+
MSI K8N SLI Platinum
XFX Nvidia GeForce 7800GTX
2gig Kingston DDR400 HX

Ik heb nu een stabiele clock gekregen met een FSB/HTT van 227*11 = 2497Mhz .

Ik wil graag met een lagere cpu multiplier een hogere clock behalen. Alleen is de vraag HOE krijg ik mijn multipliers tot mijn beschikking????

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Athlon 64 processors zijn naar beneden unlocked ivm cool & quiet.
Je zou dus gewoon een lagere mp kunnen kiezen.
Naar boven toe zitten ze wel op slot.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat wist ik niet, alleen ik kan nergens mijn multiplier cijfers kiezen of zien in mijn bios.....:S:S dus ik weet nog steeds niet waar ze zitten en/of ik ze op mijn moederbord zelf nog moet unlocken door of een jumpertje ofzo

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:24:
Oke dat wist ik niet, alleen ik kan nergens mijn multiplier cijfers kiezen of zien in mijn bios.....:S:S dus ik weet nog steeds niet waar ze zitten en/of ik ze op mijn moederbord zelf nog moet unlocken door of een jumpertje ofzo
Nee je kunt er gewoon vanaf het bios bij zo heb ik mn X2 nu op 10x260 lopen ipv 11x200. gewoon even zoeken denk dat je er vrij snel achter komt waar je de multiplier kunt instellen.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Hmm, bij mij in de bios staat bij het scherm waar je ook de clock kan instellen bovenaan iets op "Default", hierbij kan ik dan de multiplier aanpassen.
(sorry voor de onduidelijke beschrijving, maar misschien heb je er iets aan)

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry voor mijn gezeik XD ik heb er de hele tijd gewoon overheen gekeken :S:S maargoed.... eventjes een andere vraag.

Ik heb mijn FSB/HT nu op 239x10.5 wat neerkomt op 2.509 mhz per core... nu heb ik OCCT en Prime95 al een aantal keren test gedaan, (zometeen torture test met prime) en hij komt nu telksens stabiel uit die test. Mijn punt is nu dat als ik die test uitvoer mijn CPU tempratuur in SpeedFan ron de 45 en 49 graden zit. Maar toen ik 3Dmark05 ging testen liep die tempratuur op tot 70+ graden... dit lijkt mij niet erg goed...:S

ik heb een Thermalright Ultra 120 op me cpu staan.

Verwijderd

Ja en je vraag is :?

Dat is normaal. Prime test daarom ook een stuk minder dan dat 3dMark doet. Je temperatuur loopt dan heel snel op. Als je niet tevreden bent over de temps dan moet je terugclocken danwel kijken voor een andere koeler of ruimte. Het is tenslotte zomer en de warme dagen breken aan, ook mijn waterkoeling heeft het er soms moeilijk mee :P (iets met boiler).

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:49:
Het is tenslotte zomer en de warme dagen breken aan, ook mijn waterkoeling heeft het er soms moeilijk mee :P (iets met boiler).
hahaha ;) :p

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

70°C ---- Welk voltage gebruik je? Weet je zeker dat je genoeg airflow hebt?

Ik heb zelf de X2 4200+ (AM2) en red met 1.45 Volt 2650 mHz (10*265) en HT op 3x (3*265=795) en dat loopt op tot 58--60°C met een katana cu.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vragen welke je had kunnen vinden in de verschillende topicshier op GoT. Ik wil je dan ook aanraden om toch beter de search te gebruiken. De tempraturen zijn redelijk hoog maar kunnen nog wel... Al met al te basic om open te laten dus dit topic gaat op slot.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.