wat als je streepjes niet goed staan ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
pc:duron 600 + Asus A7V + chrome-orb

Vroeger draaide mijn duron600 zonder problemen op 997,5. Toen was er iets misgegaan met de arctic silver en heb ik hem helemaal schoon moeten maken (was vies)
Hierbij zijn ook mijn L1 bruggen verbroken.
Nu heb ik ze net opnieuw ingekleurd. En optimistisch als ik ben wil ik meteen 1050 proberen (eerst zonder arctic silver, nu met)
Dit poste en hij kwam in Windoos, maar daar merkte ik het meteen.. Dit was teveel van het goede. Dus ik zet hem uit. Zet hem terug naar 105x9,5... zet hem aan TU TA TU TA.
Hij start alleen nog op als ik de mp op 6 zet, ook als ik bijv. de jumper omzet zodat ie de instellingen uit de bios haalt (default) start ie niet op als de dipswitches niet op 600 staan. Ik denk, ja das duidelijk. ff opnieuw krijten. Opnieuw gekrijt... weer niks anders als een MP van 6.
En bij iedere andere instelling TU TA TU TA

Maar ik dacht dus, dat als je streepjes niet goed stonden, dat ie dan gewoon welke instelling je ook kiest, op 600 boot. klopt dit ? Of start ie gelockt niet op als de MP niet op 6 staat ?

Wat is het probleem ? nog een keer de streepjes checken, of ben ik misschien iets anders vergeten ?

Geen inspiratie

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Gewoon net zo lang krijten tot tie het doet..
Ik moest ook eerst een aantal maal opnieuw strepentrekken voordat ik mijn duron600 unlockte :(

Maar de aanhouder wint! >:)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Heeft volgens mij helemaal niets met je streepjes te maken... Tenminste, als je alleen de L1 bridges hebt verbonden.
Als die streepjes niet goed staan, kun je gewoon geen andere multiplier kiezen, dat is alles wat je met die L1 bridges inkleuren doet. Heeft voor de rest helemaal niets met performance te maken. Als je een andere multiplier kan kiezen en hij post op die snelheid, dan staan ze goed, punt uit. Staan de streepjes niet goed, dan post hij automatisch op de default snelheid zijnde 600 Mhz. bij jou.
Ik denk eerder dat je cpu zo'n opdonder heeft gehad met dat posten op 1050 mhz dattie een beetje verrot is gegaan. Sad but true.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 11:26 schreef Theguide het volgende:

Ik denk eerder dat je cpu zo'n opdonder heeft gehad met dat posten op 1050 mhz dattie een beetje verrot is gegaan. Sad but true.
Dat zal wel meevallen denk ik. Want hij is gewoon helemaal naar windoos opgestart. Dus dan zat ik niet HEEL ver boven zijn kunnen.

Het is wel vaag dat ie een keer boot, en daarna niet meer.
Het klopt dus dat als ie gelockt zou zijn dat ie dan altijd met een MP van 6 zou moeten opstarten ?

Hij heeft dik 3 maanden lang zonder eenig probleem 997,5 gedraaid.

Geen inspiratie

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Weet je zeker dat er geen resten van koelpasta meer op je proc zitten? Koelpasta geleidt op zich namelijk redelijk slecht in vergelijking met grafiet.

Volgens mij is nog een paar keer strepen zetten de enige oplossing.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39
eerst schoonmaken met alcohol, dan opnieuw strepen trekken

(toch?)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

He Martijn12345, nu wel effies je subtitel aanpassen ja >:) 600@600 ;)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 11:43 schreef McBoldy het volgende:
He Martijn12345, nu wel effies je subtitel aanpassen ja >:) 600@600 ;)
:'( :'( :'(

Geen inspiratie

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Sorry, die moest ik inkoppen...:)

Ik heb zelf nog een Classic, dus streepjes trekken is er bij mij niet bij. Heb je de post al gelezen over die goldfinger voor de socket A? Bij mij werkt de slot A versie in ieder geval perfect!!! Misschien een optie voordat je aan een nieuwe proc. begint. Die paar tientjes kun je dan ook nog wel missen.

Succes 8-)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op donderdag 08 februari 2001 11:32 schreef martijn12345 het volgende:
Het klopt dus dat als ie gelockt zou zijn dat ie dan altijd met een MP van 6 zou moeten opstarten ?
Dat klopt inderdaad als een bus.

Het kan wel zo zijn dat de streepjes elkaar raken. Maar dan doet de cpu helemaal nix en post hij niet eens.
Dus even samenvattend: post hij op een door jou ingestelde snelheid anders dan de defaultsnelheid van je cpu, dan staan je streepjes gewoon goed.
De plotselingen instabiliteit zal in een andere oorzaak gezocht moeten worden.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
3 maal is scheepsrecht. Ik kan weer met een gerust hart computeren op mijn Duron600@1016
Tnx voor alle hulp. Het waren inderdaad de streepjes. Misschien dat deze elkaar raakten ofzo, ik weet het niet...
Nu maar kijken wat het temp. verschil is nu ik arctic silver heb... ben benieuwd

Geen inspiratie

Pagina: 1