Nieuws submitten?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik zag een aardig artikel op het i-net, die het vermelding op tweakers.net zeker waard was.
Dus ik ging weer op zoek naar dat submitlinkje op de FP..

Na 3 minuten had ik hem nog steeds niet gevonden, en had eigenlijk al iets van, laat maar.. toch ff doorgezocht.

De enige manier die ik weet om op de juiste pagina te komen is in deze volgorde:

Main FP
Frontpage tab -> Over Tweakers.net -> Contact

En dan
Redactie: De redactie ontvangt nieuwstips het liefst via het daarvoor bestemde formulier.
Ik zie in de navigatiebalk "Main » Etc. » Nieuwssuggestie insturen" staan,
maar die navigatievolgorde kan ik ook niet vinden..
Zelfs al zit ik in etc, dan zie ik nog steeds die submit link niet staan..

Wat doe ik fout :?.

// en gevonden..
hij staat in de inleidende text onder de meuktracker

Beetje verstopt eerlijk gezegd.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kaspers op 10-06-2007 11:28 ]

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 14:28
Of bij elk nieuwsbericht in de rechterbalk onder "Nieuws I/O"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51
What he said. Bij elke nieuwspost staat er rechts Nieuwssuggestie insturen :)

The devil is in the details.

• Kaspers
Shit :P.

My fault..

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En als je even in de index had gekeken (of de zoekmasjien had gebruikt) dan was je tegen Nieuws submitten, waar? aangelopen ;).

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Maar is het niet raar dat je op een artikel moet klikken om de nieuwssubmit te vinden, in plaats van dat deze gewoon ergens in het menu staat :) ? (Alhoewel ik moet toegeven dat ik niet echt een goede plek kan bedenken.)

DM!

• Kaspers
Inderdaad, want hier had het eigenlijk ook bij moeten staan (is overigens ook alle ruimte voor).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De nieuwssubmit is met opzet een beetje verstopt. We krijgen genoeg scoops binnen van gebruikers en de redactie gaat zelf ook nog eens op zoek naar nieuws. Als we de submit op een prominentere plek gaan zetten - zoals dat gedaan werd voor de introductie van de vorige layout - dan krijgen nog meer items binnen, terwijl dat nu al op een vrij hoog aantal ligt. We willen niet ontmoedigen om bezoekers nieuwsitems in te sturen, maar ook weer niet stimuleren :).

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Maar je vind de submit nu toch naast elk artikel, wat me daar niet helemaal mee in overeenstemming lijkt :) ? Op deze manier is het alleen maar meer moeite voor gebruikers die iets willen inzenden, wat me niet helemaal fair lijkt. Aan de andere kant zal je dan inderdaad onder een berg data bedolven worden, dus ach..

DM!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Het is goed dat er over de reden van het verplaatsen van de nieuws submit is nagedacht in de "nieuwe" layout. Maar ik ben het zeker met wat vorige posten met mij eens dat die nieuws submit nu wel erg moeilijk is te vinden als je het niet weet dat ie recht naar elke posting zit... Heb er zelf net ook enkele minuten naar gezocht en heb het antwoord hier in het forum gevonden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

De meuk submit was echter wel snel te vinden :>

[ Voor 11% gewijzigd door LeNNy op 13-11-2007 23:22 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

LeNNy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:20:
Het is goed dat er over de reden van het verplaatsen van de nieuws submit is nagedacht in de "nieuwe" layout. Maar ik ben het zeker met wat vorige posten met mij eens dat die nieuws submit nu wel erg moeilijk is te vinden als je het niet weet dat ie recht naar elke posting zit... Heb er zelf net ook enkele minuten naar gezocht en heb het antwoord hier in het forum gevonden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Gedachte daarachter is, kort door de bocht: 'Als je onze artikelen niet leest willen we eigenlijk ook geen submits van je hebben.' :) We krijgen nu al aan de lopende band submits binnen over dingen waar we soms luttele uren (en soms ook weken ;)) eerder over gepubliceerd hebben. Mensen die de fp een beetje bijhouden weten wat ze niet meer hoeven te submitten. Het is daarom niet de bedoeling dat je in 1 klik van http://tweakers.net naar de nieuwssubmit kan. En we weten dat dat niet maximaal handig is voor hen die weten waar ze mee bezig zijn, maar, zoals gezegd, de groep mensen die even snel behulpzaam wil zijn, is niet klein :*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
Sorry voor het heropenen, maar ik wilde alleen even toevoegen dat ik het ook enorm onhandig vind, dit is wel al eerder gezegd maar laat me het even onderbouwen: Ik lees bijna dagelijks tweakers.net, en als ik een artikel bekijk lees ik het artikel en de reacties, alles links en rechts laat ik voor wat het is, het was me dan ook nog nooit opgevallen dat daar een link naar de nieuwssubmit zit.

Nu wilde ik dus iets submitten, en een logisch denkende tweaker gaat dan automatisch terug naar de mainpage om te kijken waar de link staat. Daarna ieder menuutje af... om tot de conclusie te komen dat hij er gewoon niet is. Naast het artikel, maar nergens anders was dan ook het laatste wat ik verwachtte. Zelf heb ik het dit keer na een 5tal minuten maar opgelost mbv google.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet geloof in jullie filosofie dat door de link naast artikelen te verstoppen, dat dan mensen die de artikelen wel submitten en anderen niet. Het lijkt me juist net zo goed veel aandacht te trekken voor mensen die nieuw op de site zijn om de link bij ieder artikel te hebben, omdat juist nieuwe mensen rondkijken, en de reguliere bezoeker weet waar hij moet kijken en de rest negeert.

Mijn persoonlijke oplossing zou zijn de nieuwssubmit ergens in een van de menus te stoppen, zodat hij er niet uitblinkt op de frontpage, maar wel te vinden is als iemand hem zoekt, dan zou hij eventueel zelfs weg gehaald kunnen worden van de artikel pagina's, het lijkt mij persoonlijk dat dit niet veel meer submits zou opleveren, maar wel een boel minder ergenis voor gebruikers.

Ik hoop dat er toch nog iets mee gedaan wordt, want ik denk dat ik niet de enige ben die zich hieraan heeft gestoord.
Pagina: 1