[Outlook 2007] verbinden met exchange mailbox onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Ondanks verwoede pogingen lukt het niet om mijn Outlook 2007 werkend te krijgen.

Achtegrond: op een schone Vista-installatie Office geinstalleerd, inclusief Outlook 2007. Via de optie "e-mail" onder "configuratiescherm" de instellingen van mijn hosted exchange account ingevoerd. Vervolgens Outlook 2007 gestart. Krijg vervolgens diverse foutmeldingen, die er steeds op neer komen dat er "geen verbinding kan worden gemaakt". Internet is gewoon werkend.

Ik heb de reguliere configuratie stappen gevolgd en de instellingen gebruikt die bij mijn hosted exchange account horen ([url="http://faq.1and1.com/ms_exchange/ms_exchange_account/outlook_2003_setup/19.html"]exchange settings

Vervolgens lukt het Outlook kennelijk ook niet offline te starten, hij geeft dan de laatste van de hieronder weergegeven foutmeldingen, dat hij geen offlinemappen kan vinden.

Heb een schone Office-herinstallatie geprobeerd --> geen resultaat
OST file hernoemd zodat Outlook een nieuwe aanmaakt --> geen resultaat, zelfde meldinge
Veel gegoogled --> geen resultaat

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Foutmelding 1:

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/1083/outlookscreenshotjr8.th.jpg

gevolgd door

Foutmelding 2:

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/8940/outlookscreenshot2hg8.th.jpg

en tenslotte

Foutmelding 3:

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/4053/outlookscreenshot3ul4.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Hofmeester_abc op 11-06-2007 07:36 ]

Verwijderd

Bj mij trad hetzelfde probleem op; ook schone Vista Premium met Office 2007.

De oplossing is een nieuw account aanmaken met (eveneens) Administrator-rechten en hier de E-mail instellingen etc. regelen en het werkt!

[het probleem toont overeenkomsten met de bekende error 80070005 bij Windows Live / MSN Messenger in combinatie met Vista]

• Hofmeester_abc
Dank, ga ik vanavond uitproberen!!

• Hofmeester_abc
Helaas, ik krijg dezelfde foutmelding...ben redelijk ten einde raad

• Hofmeester_abc
Zelfs na volledige herinstallatie Vista krijg ik dezelfde melding...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Exchange gebruik je? Ligt het aan mij of zijn die images zo klein dat ze niet te lezen zijn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 12:23
Ik kan de plaatjes ook niet lezen.
Heb je via configuratiescherm het profiel al een keer verwijdert?

• Hofmeester_abc
ahuibers schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:03:
Ik kan de plaatjes ook niet lezen.
Heb je via configuratiescherm het profiel al een keer verwijdert?
Ja, al gedaan. Geen effect.

Het lijkt erop dat er meer gebruikers van mijn hosted exchange aanbieder (1and1) zijn die dit probleem hebben, zo blijkt uit allerlei berichten op internet. Het lijkt er dus op dat 1and1 een probleem heeft met Outlook 2007....

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Op m'n werk hebben we hier min of meer ook problemen mee gehad. Voor een aantal laptops met Vista Business i.c.m. Outlook 2007.
De eerste keer instellen, geen probleem, opeens melding 'verbroken'. Opnieuw opstarten, kijken of er iets was met certificaat, was geinstalleerd, internet werkte ook gewoon, een raar verhaal.

Toen vonden we iets op internet wat uitkomst bracht. Je zult een aanpassing moeten doen in het register. Vraag me niet waarom, maar het werkt bij ons.

Start 'regedit' en doe het volgende, ga naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook

Klik op Outlook, rechtermuisknop, nieuw en geef de sleutel de naam RPC.
Nu doe je aan de rechterkant rechtermuisknop, Nieuw en dan DWORD-waarde. Als naam moet je opgeven DefConnectOpts.

Register afsluiten en Outlook opstarten.

Probleem was gelijk opgelost.
Pagina: 1