Toon posts:

[Windows Vista] Toetsenbord typt tekens @ " ' etc verkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 5.493 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard al gegoogled op dit onderwerp, overal kwam ik dit soort oplossingen tegen:

Oplossing 1

en

Oplossing 2

De probleemstelling komt weliswaar overeen met de mijne (zie onder) maar de oplossing niet. Ik heb de meest up to date drivers voor het toetsenbord en alle instellingen staan op Nederlands. Bij mijn vorige (XP) versie van Windows werkte het toetsenbord nog prima. Wat kan het nog meer zijn?

The @ is where the " is and vise versa. The # is at the backstroke key and I haven't been able to find where the backstroke key is. The # key is now a £ sign. The ~ key is at the shift key above the backstroke and the ~ is ¬ key. Anyone any idea how I can change back to a normal keyboad strokes. I tried uninstalling keyboard and reinstalling, and using the driver that came with the keyboard, both no difference. Please help

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je keyboard moet staan op: US International
De taal op Nederlands.

[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 10-06-2007 08:38 ]

• breinonline
  • Laatst online: 13:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Instellingen > Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen (Dat is de volgorde bij XP in ieder geval).

Als je de meest voorkomende toetsenbordlayout hebt (vermeld die de volgende keer even) dan moet bij tekstservices en invoertalen de taal staan op Nederlands en de invoertaal op Verenigde Staten (Internationaal).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Een nederlands toestenbord wil je echt niet hebben ;)

Stel het in als KillerAce_NL poste...

Afbeeldingslocatie: http://www.hiddinga-it.nl/tips/XP,%20invoertalen.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
ctrl+shift werkt ook, waarschijnlijk heb je die ook per ongeluk ingerdukt. :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Werkt niet harrald ;) .. hij heeft namelijk maar 1 toetsenbord en 1 taal geinstalleerd. :)

CTRL + SHIFT is wel een standaard manier van mij om mensen gek te maken... :)
Even langs een computer lopen en CTRL+SHIFT indrukken, hoppa zijn ze weer een half uur bezig.
"Jij wist toch goed hoe je windows installeert?? Je krijgt het toetsenbord niet eens goed!!!" :+

• breinonline
  • Laatst online: 13:23

breinonline

Are you afraid to be known?

MRic3 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:43:
Werkt niet harrald ;) .. hij heeft namelijk maar 1 toetsenbord en 1 taal geinstalleerd. :)
Waar lees je dat? Hij zegt dat alle instellingen op Nederlands staan, dat wil niet zeggen dat de rest niet geïnstalleerd staat. Dat is overigens wel de beste remedie om problemen te voorkomen: alleen de invoertaal laten staan die je gebruikt en de rest deleten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien ter overvloede, maar check ook even of je wel een NL-VS keyboard hebt. Bij een aantal HP bakken werden bijvoorbeeld NL-NL keyboards geleverd.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nou OK, mss heeft ie meerdere talen, maar ja ik zou niet weten waarom :)

Om de post van Terw_Dan nog duielijker te maken:

US-int layout
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/540px-KB_US-International.svg.png

NL- layout
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/540px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

Verwijderd

Klinkt inderdaad als typisch geval van Dutch / Dutch... Veel gemaakte vaudt, kan gebeuren, is gelukkig makkelie op te lossen, zie bovenstaande posts. Overigens, waarschijnlijk wist je niet eens dat er een verschil bestond tussen beide toetsenborden. Nu dan, bij deze.
8)

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
MRic3 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:43:

CTRL + SHIFT is wel een standaard manier van mij om mensen gek te maken... :)
Even langs een computer lopen en CTRL+SHIFT indrukken, hoppa zijn ze weer een half uur bezig.
"Jij wist toch goed hoe je windows installeert?? Je krijgt het toetsenbord niet eens goed!!!" :+
hehe :+ net als ctrl+alt+willekeurige pijltjes toets? (staat het scherm op zijn kant/kop) _/-\o_
of capslock en dan windows toets+L :P

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 21:58
harrald schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:14:
[...]

hehe :+ net als ctrl+alt+willekeurige pijltjes toets? (staat het scherm op zijn kant/kop) _/-\o_
of capslock en dan windows toets+L :P

waarom capslock??

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12 23:58
dan is het ingevoerde password standaard fout (allemaal hoofdletters)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met hardware te maken - en ook niet met Vista, maar gewoon puur met het kiezen van juiste layout.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.