Canton AS10 geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb hier een aktieve subwoofer van mijn vader staan omdat hij er thuis geen geluid meer uitkreeg. Uiteraard ben ik eerst bij hem gaan kijken en heb alle instellingen van de receiver (pioneer vsx 511 )doorgelopen, Maar helaas ook ik kreeg geen geluid uit dit beestje,

Toen maar besloten de subwoofer mee naar mij te nemen en hem daar aangesloten op mijn Denon avr 3805, maar helaas ook hier geen geluid :( .
Hij schakeld wel aan zodra er een stroompje door de signaal kabel heen gaat. Ook hoor ik de conus op en neer bewegen zodra ik de spanning in en uitschakel.
Dus naar mijn idee is het de voeding niet omdat de woofer wel aanschakelt, de verbinding tussen versterker van de speaker is ok omdat je de speaker hoort zodra ik de stroom aan en uit zet, en de signaal weg lijkt mij ook goed omdat de versterker wel inschakelt zodra ik de signaalkabel insteek.

Ik besloot de sub maar eens open te maken en een blik aan de binnenkant te werpen. Ik zelf kon hier niks vreemds ontdekken. Alles zag er keurig uit, geen lekkende condensatoren etc. Daarna heb ik de speaker er even eruitgeschoefd om deze even direct aan een speaker kabel te hangen. Toen hadden we wel geluid. Ik heb de zekering even nagekeken en die zag er onbeschadigd uit. zonder de zekering wilde hij geeneens aangaan.

Ik weet nu dus wel 99% zeker dat het in het versterker gedeelte van de subwoofer ligt maar waar heb ik helaas geen idee van.

Naar mijn gevoel heb ik alle stappen nagelopen maar nog steeds geen geluid?
Heeft er misschien iemand een idee in welke richting ik zou moeten zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Doppert op 10-06-2007 10:34 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Ondertussen heb ik er toch geluid uit weten te krijgen, maar dit staat totaal niet in verhouding met de andere speakers. Het is zelfs zo dat hij het alleen hoorbaar doet wanneer ik de receiver zo instel dat de front's op -7.0dB staan en de subwoofer op +12.0dB. En daarbij de gain van de sub zelf helemaal open.

Ondanks dat ik niet veel elektronica ervaring heb wil ik dit toch proberen te fixen. Heeft er misschien iemand een idee in welk gedeelte van de subamp ik moet het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187971

Ik heb ook een dergelijk probleempje gehad met een AS22, soms deed 'ie het wel, maar meestal niet.
Helaas heb ik hem 2 * moeten terugsturen (à zo'n 30 euries porto, moest naar Duitsland, daar had ik hem gekocht, grrr :( ), maar nu doet íe het weer tadelos (om maar eens een germanisme te gebruiken).
Wellicht niet verder prutsen, maar gewoon laten repareren, er ziet iets fout in de versterker, maar wat?
Doppert schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:25:
Ondertussen heb ik er toch geluid uit weten te krijgen, maar dit staat totaal niet in verhouding met de andere speakers. Het is zelfs zo dat hij het alleen hoorbaar doet wanneer ik de receiver zo instel dat de front's op -7.0dB staan en de subwoofer op +12.0dB. En daarbij de gain van de sub zelf helemaal open.

Ondanks dat ik niet veel elektronica ervaring heb wil ik dit toch proberen te fixen. Heeft er misschien iemand een idee in welk gedeelte van de subamp ik moet het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik neem aan dat de basics zoals het volume op de sub zelft en de X-over ook al ruimschoots bepoteld zijn?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
GaMeOvEr schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:48:
Ik neem aan dat de basics zoals het volume op de sub zelft en de X-over ook al ruimschoots bepoteld zijn?
De volume schakelaar staat op max, de receiver op -15dB en de sw out op +12dB. de xover staat ingesteld op 100hz. Vanaf deze instellingen begint de subwoofer ineens mee te spelen. Maar let wel m'n front speakers staan dan wel op -7.0 dB.

Verder werkt de configuratie perfect met mijn eigen sub (Kef psw2500) Maar in vergelijk met deze woofer die een kwart open staat met de front's op +10.0dB en de sub op +4.0dB is de performance van deze canton zeker ondermaats.

Mocht het een onmogelijke opgave blijken deze amp te repareren, is het dan ook mogelijk om bij canton een alleen een nieuwe subamp te bestellen. Omdat ik dan waarschijnlijk minder portokosten hoef te betalen.

Mocht een foto van de binnenkant van de sub handig zijn bij het oplossen van dit probleem wil ik er wel even een maken en uploaden