Ik zit al een hele tijd te klooien om USB2 op mijn trouwe PIII-1Ghz machientje te laten werken. Ik heb eerst een ietwat oudere (onbekende) VIA (VT6202) USB2-PCI kaart geïnstalleerd. Dat ging allemaal goed (geen uitroeptekentjes en wel een 'enhanced host controller' te zien). Alleen werkte hij alleen op USB1-snelheid. Ik heb van alles geprobeerd (SP2 had ik al, deinstalleren, nieuwe drivers, ander PCI-slot), maar niks hielp.
Vraag 1:
Iemand nog een gouden tip?
Toen heb ik maar een nieuw kaartje gekocht, een conceptronic c480i5 (VIA VT 6212L geloof ik). Dat werkt wel op USB2-snelheid, maar het probleem is dat zodra ik een USB-apparaat aansluit mijn PC een heel behoorlijk stuk trager wordt; het openen van 'my computer' wordt een factor 2,3 x zo traag bv, ook als het USB-apparaat (bv een externe DVD-brander) niks staat te doen. Een ander PCI slot hielp ook niet.
Vraag 2:
Is dit normaal (ik heb tenslotte maar een PIII), of moet ik mijn kaartje terugbrengen?
Vraag 1:
Iemand nog een gouden tip?
Toen heb ik maar een nieuw kaartje gekocht, een conceptronic c480i5 (VIA VT 6212L geloof ik). Dat werkt wel op USB2-snelheid, maar het probleem is dat zodra ik een USB-apparaat aansluit mijn PC een heel behoorlijk stuk trager wordt; het openen van 'my computer' wordt een factor 2,3 x zo traag bv, ook als het USB-apparaat (bv een externe DVD-brander) niks staat te doen. Een ander PCI slot hielp ook niet.
Vraag 2:
Is dit normaal (ik heb tenslotte maar een PIII), of moet ik mijn kaartje terugbrengen?
De enige echte :-)