Toon posts:

PC loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds kort kamp ik met het probleem dat mijn PC regelmatig vastloopt, wat me opvalt is dat deze vooral vastloopt bij websites die flash gebruiken, games (zoals: FIFA2007, MOHAA) en photoshop.

Maar als de PC dan vastloopt dan reageert deze op geen énkele toets. CTRL-ALT-DEL werkt niet, de enigste oplossing die ik dan heb is om de PC opnieuw te starten (muis beweegt niet, het beeld bevriest als het ware). Ik heb al van alles geprobeerd, allerlei scans zowel online als met Norton: ook heb ik diverse spyware programma's laten draaien etcetera, tevergeefs. Ik heb ook mijn BIOS geupdated en ik heb de PC ook geformateerd, maar tevergeefs. PC loopt nog steeds vast. Ik word er onderhand doodmoe van en vraag ik hier om hulp.

Misschien dat iemand een oplossing heeft?

Met vriendelijke groet,
NIXOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 13:02
ik vermoed dat het iets met de videokaart driver is, aangezien de problemen optreden bij grafische toepassingen... Heb je de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Geef ook eens specs, dan is het een stuk makkelijker om iets zinnigers te zeggen over je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die zijn er volgens mij niet. Ik heb even gekeken op de website van NVIDIA, maar heb niets gevonden. Op internet heb ik wel enkele downloadlinken gevonden op betrekkelijk onbetrouwbare websites, dus maar niet gedaan. Het is - als ik het goed heb - een NVIDIA geforce2 mx/mx 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:04:
Die zijn er volgens mij niet. Ik heb even gekeken op de website van NVIDIA, maar heb niets gevonden. Op internet heb ik wel enkele downloadlinken gevonden op betrekkelijk onbetrouwbare websites, dus maar niet gedaan. Het is - als ik het goed heb - een NVIDIA geforce2 mx/mx 400.
Daar zijn zat drivers voor te vinden. Als je op de nvidia site op de driverdownload klikt dan heb je gelijk de mogelijkheid om te kiezen voor de kaart die je hebt en dan kun je daar je driver downloaden.

En geef eens specs van je bak en de resultaten van de troubleshooter als het niet aan de vidkaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<P3B-F> ASUSTeK Computer INC.GeForce2 MX/MX 400 Windows XP Prof SP2 x86 Family 6 Model 8 Stepping 10 2.1 GHz 80 + 20 GB NTFS 1024 MB RAM LITEON DVD-ROM LTD163D
DVDRW IDE1004
,Norton Antivirus, norton internet security

Ik heb een driver ervoor gedownload. Nadat ik hem had uitgevoerd, gaf hij de melding dat er geen compatibele stuurprogramma's zijn gevonden en sloot zichzelf af. Ik ga nu even die troubleshooting doen.

EDIT: Als de PC vastloopt dan hoor je een raar geluid. Hij piept niet, maar je hoort zoiets als tingggg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
De laatste keer dat ik vastlopers met flash heb gezien was met een CPU probleem (was toen echt defect). Hoe zijn je temperaturen ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de systeemkast staat zelf 33 graden, heb zojuist met MBM5 gemeten en toen kwam ik uit op 54 graden en 35 graden case (weet zelf ook niet wat dat is) en 30 graden sensor.

54 graden staat rood gemarkeerd, dus denk dat het er niet gezond uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:46:
Op de systeemkast staat zelf 33 graden, heb zojuist met MBM5 gemeten en toen kwam ik uit op 54 graden en 35 graden case (weet zelf ook niet wat dat is) en 30 graden sensor.

54 graden staat rood gemarkeerd, dus denk dat het er niet gezond uitziet.
Waar staat die 54C dan bij? Ik kan me geen onderdeel bedenken in je pc dat niet zo warm mag worden (de cpu kan heel wat hebben, die legt echt niet het loodje bij slechts 54C).

Dit probleem klinkt wel bekend, heb het ook gehad met mijn 3 P3BFs, bij mij ging de geheugencontroller continu dood (herkend je systeem wel iedere keer de 1GB ram bij het booten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:47
- Als 'ie ''tinggg'' zegt
- Als 'iets' 54C is

Dan denk ik aan een HDD die aan het overlijden is..

Ik zou je belangrijke data als voorzorgsmaatregel ff backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loopt ie daardoor vast, steeds? Nieuwe HDD erop en het probleem is verholpen? In ieder geval bedankt, dan weet ik in welke richting ik moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan van alles zijn, ik zou iig wel eerst even een backup maken van je files, en dan een andere hardeschijf proberen. Probeer ook even zoweinig mogelijk hardware aangesloten te hebben dus 1 HDD,geen cd rom spelers, alle onnodige kaarten er uit halen. andere voeding proberen, bios resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit het probleem van die HDD die aan het overlijden is uit. Ik hoor geen geluidje meer de laatste tijd, ik las hier ook dat het heel normaal is een CPU die 54 graden warm (omdat ie te lang aanstond). Bovendien heb ik zojuist op internet gesurfd naar geheugencontroller en las dat als gevolg van een geheugencontroller die niet optimaal werkt, problemen kon hebben met het vastlopen (in mijn geval) en met opnieuw starten (had ik voorheen last van, nu niet meer), zoals TERW_dan hier ook zei dat het kon liggen aan de geheugencontroller. Naar aanleiding van deze aspecten heb ik memtest86 laten draaien, wat resulteerde in een fout (ik heb de foutcode ergens opgeschreven, maar weet niet meer waar. Kan hem dus niet 1,2,3 vinden!).

Maar ik vermoed dat het probleem zeer zeker bij de geheugencontroller. Zijn deze makkelijk te vervangen of moet ik hier absoluut niet aan beginnen (heb namelijk weinig verstand van het binnenste van de PC), want dan kan het goed misgaan of is zo'n geheugencontroller makkelijk te vervangen of beter een deskundige dit laten doen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:52

M2M

medicijnman

geheugencontroller kun je niet laten vervangen. Dan wordt het gewoon een nieuw moederbord ben ik bang.

-_-

Pagina: 1