Koeler X2 5600+

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Nu met dit warme weer word ik echt helemaal gestoord van het geluid dat mijn CPU koeler produceert. Het is een stock koeler.

Ik ben dus op zoek naar een zo stil mogelijke CPU koeler. Heb ondertussen meer dan 30 sites bekeken waaronder silentpcreview en te topics hier, maar ben nog steeds nix wijzer. Of beter gezegd ik weet nog steeds niet welke ik moet nemen.

Ik zit eraan te denken om de processor passief te koelen, maar weet niet of dat wel werkt met mijn 0,0 airflow. Ik heb geen casefans omdat die alleen maar bijdragen aan extra geluidsproductie. Ik weet alleen of dit niet zo slim is, want misschien dat met betere airflow de koelers die er nu in zitten langzamer zouden draaien en dus mider geluid zouden produceren? Ik weet het niet.

De tems zijn overigens wel ok CPU= 40 idle 55 stressed en mobo netzo iets.

Dus.. omdat ik er echt niet uitkom wend ik me tot jullie in hoop op een oplossing.

Alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Passief zonder airflow is niet te doen bij die CPU. Het beste kan je gaan voor een koeler met veel koper en een grote fan die langzaam draait. Zoals bijvoorbeeld de Zalman 9700.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:19:
Passief zonder airflow is niet te doen bij die CPU. Het beste kan je gaan voor een koeler met veel koper en een grote fan die langzaam draait. Zoals bijvoorbeeld de Zalman 9700.
inderdaad en wat meer airflow met bv 120mm fans, die produceren weinig of bijna geen geluid e zorgen voor genoeg luchtverplaatsing

en met een zalman cpns9700 cpu cooler gaat die cpu al stukken koeler worden en heb je geen last van luidruchtige temps

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gooi er gewoon een Scythe Ninja op met een 120mm fan.
Heeeeeeerlijk stil :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ninja of Zalman 9500 lijkt inderdaad een goeie keus, koelt prima (temps ook nog omlaag), en als je ze zacht zet hoor je ze bijna niet. Ninja moet je zelf nog een fan bij halen dacht ik, dus dat kan ook nog stiller. 1 of 2 casefans hoor je echt niet, zeker niet op 5 a 7 volt. Vergeleken met een stock-koeler is dat gewoon stil :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• gebruikershaes
Ah vet.
Denk dat ik dan voor de ninja ga met een intake fan voor en een achter om het eruit te zuigen. Dan moet de Ninja toch ook zn werk passief kunnen doen of niet? Zo ja. Ik heb ook mijn geheugen overgeclocked van 667 naar 800. Dat wordt nu lekker gekoeld door de CPU koeler. Zou dat problemen kunnen geven als ik dus nu een passieve koeler ga gebruiken?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
Stil, koel en dat met Zalman in 1 zin? Vloeken in de kerk, dat zou men onderhand wel mogen weten. Lees de reviews er maar op na.

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
ik heb een e6600 overclocked op 3ghz (25%) met een zalman 9500 met de fan op ongeveer 4 volt (1000rpm). ding is heerlijk stil. mijn hdds maken zo ongeveer meer geluid. temperaturen zijn met dit warme weer ongeveer 33 C idle en 48 C load.

dus voor zover ik kan oordelen kan zalman, koel en stil wel in 1 zin

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FreezeXJ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:55:
Ninja of Zalman 9500 lijkt inderdaad een goeie keus, koelt prima (temps ook nog omlaag), en als je ze zacht zet hoor je ze bijna niet. Ninja moet je zelf nog een fan bij halen dacht ik, dus dat kan ook nog stiller. 1 of 2 casefans hoor je echt niet, zeker niet op 5 a 7 volt. Vergeleken met een stock-koeler is dat gewoon stil :)
Nope, Ninja zit een ultrasilent 1200rp 120mm fan bij ;)
Bij kopen is onnodig dus :) Plus, die fan hoor je zelfs op full speed bijna niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 10-06-2007 11:41 ]

• gebruikershaes
Kay, tnx. Ik ga dan denk ik voor de Ninja.

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:28:
Stil, koel en dat met Zalman in 1 zin? Vloeken in de kerk, dat zou men onderhand wel mogen weten. Lees de reviews er maar op na.
Wat voor boelshitt praat jij, ik denk dat je toevallig net een verkeerde zalman heb getest/gehoord. Heb hier een anthlon 4000+ op idle 35 stressed 42 draaien. En nee de koeler is neit te horen, ik weet niet wat iedereen de laatste tijd tege zalman heeft hier, maar het zijn prima stille/koelende koelers, met ook nog eens een mooi design.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Is ook erg afhankelijk van je oren Menital.
Vooral de mensen met erg gevoelige oren horen Zalmans toch echt wel meer dan een Ninja.
Ik heb beide merken naast elkaar gehad, en de Ninja is echt stiller.

Pagina: 1