Toon posts:

Audio/video meubel

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Over een paar weken ga ik verhuizen, alleen ben nog opzoek naar een mooi meubel voor m'n 32" LCD TV met daarbij een mediacenter. Iemand tips?

Ik heb al gekeken bij de Ikea en LeenBakker, maar bij beide hadden ze niet echt iets. En ik weet verder geen winkels waar ze zouden kunnen hebben. Weet iemand namen van andere zaken waar ze tv/audio meubels verkopen? Het budget is niet heel hoog, ik ben een (thuiswonende) student.

Edit: Qua indeling had ik zoiets in gedachte:

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkyweb.nl/test/indelingmeubel.PNG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 23:16 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De Leenbakker is nou ook niet echt wat je noemt het toonbeeld van mooi design :P

Kijk eens bij echte meubelwinkels, en als dat buiten de budget valt naar een 2e hands meubel uit zo'n winkel. Of maak zelf iets als het echt lowbudget moet.

Overigens vind ik je verhaaltje wel een beetje vaag. Hoezo hadden ze "niks"? Ze hebben bij de Ikea echt wel tv-meubels hoor. Misschien handig als je vertelt waarom die niet voldeden.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 09-06-2007 23:16 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:14:Overigens vind ik je verhaaltje wel een beetje vaag. Hoezo hadden ze "niks"? Ze hebben bij de Ikea echt wel tv-meubels hoor. Misschien handig als je vertelt waarom die niet voldeden.
Ik vind niet dat ze niets hebben, maar niet echt wat ik zoek. Ik ben opzoek naar een audio/video meubel met twee verdiepingen, gewoon op poten, dus niet op wieltjes en het liefst van hout, dus niet van glas. Daarnaast wil ik de tv wel vrij hoog hebben staan zodat ik ook gewoon vanuit m'n bureaustoel tv kan kijken en ik niet naar beneden moet kijken, dus uiteindelijk wil ik de tv op ongeveer een 80cm/meter hoogte hebben staan.

Verder dus met die twee verdiepingen zodat onderin m'n mediacenter en receiver (op dit moment nog een dvd speler met receiver) in komen te staan, en dan bovenin de centerspeaker. En dan naast het kastje twee grote front speakers.

Wat ik niet zo mooi vind aan die van Ikea, ik heb zonet nog even gekeken op hun website, dat is dat de meeste maar een verdieping hebben, er waarbij de tv dus vrij laag staat bij de grond, daarnaast hebben degene met meerdere verdiepingen juist wieltjes, en die heb ik er liever niet onder. Van Ikea vind ik de Flarke wel een leuk kastje, alleen die is wel veel te klein voor zo'n grote tv.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een vriend van me heeft de laagste staanders uit de IVAR-serie van IKEA gepakt (drie stuks) en daar planken, deurtjes en de meuk bijgenomen.

Het resultaat is een kast van 79cm hoog, 50cm diep en 1m70 breed, aangezien hij twee planken van 83cm naast elkaar gebruikt. Deurtjes erbij die het afmaken en klaar is je meubel.
Flexibel en goedkoop. ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

voodooless schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:50:
[...]
Lijkt er toch sprekend op...
En die wieltjes hoef je er natuurlijk niet onder te zetten als je dat niet wilt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat meubel heb ik nu ook staan!

En omdat mijn HK niet in de verdieping paste de 1 lade eruit gelaten en daarin de reciever geplaatst. Zie: sander- in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

De wielen kun je uiteraard niet monteren en vervangen door setje pootjes van de Ikea Besta serie, 4e per 2 stuks geloof ik...

Edit: Die staander die je daar ziet, die is los en kun je eruit laten of verder naar achteren schuiven, ik heb hem dus achter mijn center zitten zoals je misschien beetje kunt zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 10-06-2007 11:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:10:
Over een paar weken ga ik verhuizen, alleen ben nog opzoek naar een mooi meubel voor m'n 32" LCD TV met daarbij een mediacenter. Iemand tips?

[afbeelding]
Dit is pas een mooie kast:
69 euro !
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/54252_PE158403_S4.jpg

Verwijderd

idd. koop zo 1 die hierboven vermeld is van de IKEA :) en doe er geen wieltjes onder. ga kijken voro pootjes. of anders rij je even naar de praxis of iets dergelijks en koop je 4 blokjes hout of een kline balk :P zaagen en schroeven. en klaar ben je ^^

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:29:
[...]

Dit is pas een mooie kast:
69 euro !
[afbeelding]
Wel mooi, maar niet praktisch tenzij je een IR-verlenger gaat gebruiken oid... Ik zit er iig niet op te wachten om continu deurtjes open te moeten hebben als je je apparatuur gebruikt.

Heb trouwens zelf de staande versie van dat kastje. Leuk ding.

Verwijderd

sander- schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:03:
[...]

Wel mooi, maar niet praktisch tenzij je een IR-verlenger gaat gebruiken oid... Ik zit er iig niet op te wachten om continu deurtjes open te moeten hebben als je je apparatuur gebruikt.

Heb trouwens zelf de staande versie van dat kastje. Leuk ding.
Bluetooth FTW :) Dus goed te gebruiken met Wii/PS3/HTPC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik binnekort bij Ikea de volgende maar is ga bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkyweb.nl/files/kastje.jpg

Dan wel in een andere kleur, en ik denk dat ik er dan maar normale poortjes bij koop. Het is nog niet helemaal wat ik zoek, ik ben onderwel ook tweedehans is wat aan 't rond kijken. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

Heeft iemand nog een idee van een winkel met website waar audio/video meubels te krijgen zijn?

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik weet niet wat je budget is maar Hülstra heeft ook mooi (wel duur) spul.

Laat maar verkeerd gelezen. Hulstra is boven je budget.

[ Voor 28% gewijzigd door el frikandel op 11-06-2007 13:07 ]

Pagina: 1