Chipped Athlon XP (Pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Beste tweakers,

net me allereerste :X AMD systeempje in elkaar gezet. Ik heb al wel wat ervaring met Intel systeempjes (pentium, pentium III, Pentium 4 etc) maarja een Athlon is toch wel wat anders.(Pentium III is veel steviger lol 8)7 )

Koeler er netjes afgehaald, geen punt. Toen voorzichtig schoongemaakt en toen bleef de katoenen doek hangen achter een hoekpuntje rechtsboven van me'n Athlon XP 1800+ |:( Tering, zat een tijdje met het zweet op me voorhoofd. Pics hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://picspirate.com/img123/img50/1dad6e018d8b36b185643f4f27b5b3ca/tIMG_3387.jpg

http://picspirate.com/img...3f4f27b5b3ca/IMG_3387.jpg

Ik had eigenlijk een foto van de andere kant moeten maken , het was een redelijk diepe snee, ik kon het met het blote oog makkelijk zien. Een paar mm wel denk ik.

Dus snel maar koelpasta erop gesmeerd(dan is alles goed :/ ) en hopen op een wonder.

Gelukkig boot hij, maar wat zegt dat? Ik heb nog geen hardeschijf in dit systeem, dus ik kan niet testen dat ie stabiel is. Memtest gaat wel goed voor 10 runs ofzo, maar wat zegt dat over de processor?

En stel dat ie het nog doet, gaat hij dan naar verloop van tijd kapot ofzo? Moet je hem dan proberen te ontlasten (geen 100% CPU)?

Is er misschien een programma net als memtest dat voor windows de processor test? Want als de CPU kapot is dan ga ik geen HDD meer kopen voor dit systeem want dan is het me niet meer waard.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot gewoon met knoppix, ubuntu of een andere livelinux distro. Dan kun je iig de cpu wel testen met wat progs die daar inzitten.

Je cpu ziet er overigens nog vrij aardig uit, een core kan heus wel wat hebben :P

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:11

SpamLame

niks

CPU kan het best nog wel goed doen is meer een kwestie van geluk hebben dan iets anders,
Laat ik het zo zeggen, mijn 1700+ heeft ook een stukje van de hoek eraf maar doet het nog wel.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Soms heb je mazzel en blijft hij prima draaien, andere keren is het gewoon einde verhaal en krijg je allerlei rare dingen, zoals contant BSOD of schrijf fouten, of zoals meestal, is hij gewoon dood en komt er niet eens een beeld uit.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Memtest test indirect ook de CPU. Geen fouten is altijd goed :)

Maar wat wil je eigenlijk zeggen met 'Chipped' in je topictitel?

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 09-06-2007 22:44 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BalusC schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:43:
Memtest test indirect ook de CPU. Geen fouten is altijd goed :)

Maar wat wil je eigenlijk zeggen met 'Chipped' in je topictitel?
dat het een cpu is waar geen complete metalen (wat voor materiaal ook) om de processorchip heenzit...

denk ik

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Zonder koeler?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 02:16

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

bartgrefte schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:47:
[...]

dat het een cpu is waar geen complete metalen (wat voor materiaal ook) om de processorchip heenzit...

denk ik
nee, gewoon een 'chip' eraf. net zoals je stukjes steen van een baksteen af 'chipt'

is afaik gewoon een engels woord..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
powerflux schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]

nee, gewoon een 'chip' eraf. net zoals je stukjes steen van een baksteen af 'chipt'

is afaik gewoon een engels woord..
Ja, dat dacht ik ook (las het vaker op Engelse fora).

Maargoed, ik typ dit bericht inmiddels op deze 'gechipte' Athlon. Windoos installeren ging vlekkeloos, evenals een paar runs 3dmark.

Wat wel opvalt is hoe heet ie wordt 8)7 Dit is namelijk 52C (idle) en 57-60 Load met een toch wel grote Titan cooler + AS5 erop en nog met een open case.
Maar dit schijnt normaal te zijn voor Athlons, ze schijnen het te kunnen hebben toch? Ik wordt namelijk al een beetje panisch als me P4 over de 45C gaat 8) Maargoed een beetje verwend geraakt denk ik _/-\o_

Ik zal hem morgen eens laten primen, kijken of dat effect heeft op de stabiliteit.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

temp is geheel normaal, heb wel eens gehad dat mijn athlon 1800 palomino +-65graadjes was. Dat was overigens tijdens een nogal hete zomer waarbij het zo'n 30 graden op m'n slaapkamer was waar de pc staat....toen had ik ook nog géén kast waar een fan inpastte. :|

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 10-06-2007 23:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1