Toon posts:

Beamer of TV

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben hier met nog een vraag. Tijdens het kijken naar een topic van ieder jullie opstelling zag ik enkele mensen met een beamer. De muur waar mijn tv zou hangen is een grote lege witte muur van 4 meter breed op 2,5 meter hoog dus plaats genoeg voor eventuee een beamer??? Wat zouden jullie kiezen? Wat is hierin een goed merk? Aansluiting met boxen en evt pc? Is een projectiescherm een noodzaak?

Met vriendelijke Groet,
Deryckere Thomas

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Op GoT begroeten we elkaar sowieso al, dus hoef je dat niet ook nog in je post te doen. ;)
Maar wat wil je ermee doen? Als je ook gewoon tv wilt kijken is een aparte tv wel erg fijn omdat je dan met elke omstandigheid gewoon tv kan kijken (niet hoeft te verduisteren voor goede beeldkwaliteit) en ook geen tv-tuner hoeft te kopen.
Beamer is natuurlijk wat leuker met films.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Groeten is niet nodig hoor. 4 meter op 2.5 is meer dan genoeg, het is belangrijker hoever je de beamer van de muur kan ophangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lulukai op 09-06-2007 22:41 . Reden: Net te laat met posten ]

.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de beamer ah plafond bevestig dan zal dit op een 2,5/3 m ver zijn van de muur waar op geprojecteerd wordt. Anders op 4 m afstand van de muurmaar dan is et op ongeveer 1,5 m van de grond. De beamer zal voornamelijk worden gebruikt voor het afspelen van dvd's zowel film als muziekdvd's. Dit zal in combinatie zijn met een all-in-one set (speaker+dvdspeler). Ik ken niet zoveel va deze dingen daarom dat ik jullie info vraag!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een combinatie van een TV en een projector; is dat niet wat? Op projectorcentral staat overigens een handig tooltje waarmee je uit kunt rekenen wat de projectieafstand moet worden bij een bepaalde beelddiagonaal.

Verder hoort dit in het VID-forum thuis.

Verwijderd

Combinatie van TV en beamer lijkt mij ook het mooist. Een simpel 24" tvtje voor je SBS6 rotzooi vermaak en dan voor films een enorm beeld :).

Een projectiescherm is aan te raden, behalve als je muur echt 100% vlak is. Maar dat is geen enkele muur. En de kleuren komen er ook beter uit.

Goed merk? Ga even wat reviews lezen :).

Over projectie-afstand: ik projecteer vanaf ruim 3 meter naar mijn scherm met een Panasonic PT-AX100E. Beeld diagonaal is 88" . Denk dat ik nog wel een cm of 50 dichterbij kan.

Het tooltje op projectorcentral is erg handig, heb ik ook gebruikt :).

Pc aansluiting is bij mijn panasonic kwestie van DVD-HDMI kabel en gaan met die banaan (hij slikt 640x480 tot aan 1920x1080p24/50/60). Geluid kan vanaf je PC digitaal naar je receiver.
Pagina: 1