[ Voor 100% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:09 . Reden: Dialect weggewerkt ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:09 . Reden: Dialect weggewerkt ]
.
Daar heb je vast al een keer van gehoord: Zo'n ding heet namelijk "videorecorder"zeus.hestia schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:41:
• De derde mogelijkheid, die ik eigenlijk gewoon bedacht heb toen ik in mijn bad lag is devolgende. Ik heb er alvast nog nooit van gehoord, maar misschien bestaat er een toestel dat uitzend op de coaxcabel in je huis.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Wat is zeg jij nu? Een videorecorder neemt toch op van de coaxkabel, en is dan verbonden met je televisie via een scart? Ja, er loopt ook een kabeltje van de VCR naar je televisie, maar dat is gewoon om ervoor te zorgen dat je ook tv kan kijken terwijl je opneemt.voodooless schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:03:
[...]
Daar heb je vast al een keer van gehoord: Zo'n ding heet namelijk "videorecorder"Die zend namelijk ook altijd zijn beeld uit op een frequentie op de coax. Als je dus je spul daarop aansluit kun je overal in huis op die frequentie je spullen bekijken.
Er zijn ook wel losse apparaatjes die dat kunnen, Zoiets heet een modulator. Meestal wel te koop bij de lokale elektronica winkel en hier op het forum is er ook wel het een en ander over te vinden.
.
Videorecorders hebben ook een RF uitgang (coax), die je direct op de televisie kunt aansluiten. In tegenstelling tot een AV (scart) signaal moet je dan echter wel de zender zoeken waarop de videorecorder uitzendt.zeus.hestia schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:07:
[...]
Wat is zeg jij nu? Een videorecorder neemt toch op van de coaxkabel, en is dan verbonden met je televisie via een scart? Ja, er loopt ook een kabeltje van de VCR naar je televisie, maar dat is gewoon om ervoor te zorgen dat je ook tv kan kijken terwijl je opneemt.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 09-06-2007 21:53 ]
.
.
Dus wat moet ik nu eigenlijk doen om het werkende te krijgen? Ik moet de coax die normaal naar de tv loopt, terug aansluiten op de coax in mijn huis? Die coax is toch al bezet, anders kan ik geen tv signalen ontvangen die zorgen dat ik programma's kan opnemen?Barry|IA schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:43:
[...]
Videorecorders hebben ook een RF uitgang (coax), die je direct op de televisie kunt aansluiten. In tegenstelling tot een AV (scart) signaal moet je dan echter wel de zender zoeken waarop de videorecorder uitzendt.
Een modulator doet hetzelfde, maar is makkelijker in gebruik omdat je het toestel gewoon tussen je RCA kabels en je CAI zet. Alle televisies die binnen dat CAI netwerk werken zullen beeld van de modulator weergeven.
Zo'n modulator kun je vinden rond de 20 tot 30 Euro
.
.
Verwijderd
Ik heb dus, om eens te testen, de RF uitgang van mijn videorecorder verbonden met het tv-stopcontact. Dan heb ik alle frequenties afgegaan, maar ik vond de film die ik zou moeten uitzenden nergens. Volgens mij zit het probleem dat ik het niet verbind met waar de tv-signalen binnenkomen, ik heb het gewoon in de slaapkamer gedaan? Het is waarschijnlijk dus nodig dat je het verbindt waar alles vertrekt, of zou het ook verdergaan, waar je het ook verzendt? Het spijt me dat het nog niet werkt, toch al heel erg bedankt voor jullie hulp!kingjotte schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:29:
Je doet als volgt:
je neemt de coax die uit je meterkast komt, die prik je in je videorecorder
De rest van de kabels die naar alle tv's in je huis gaat sluit je aan op de RF uitgang van je videorecorder.
Prik de uitgang van je server in zo'n scart blokje, en steek dat geheel ook in de videorecorder.
Zet een film aan op je server
Zet de videorecorder aan, en selecteer als input de scart
Zet een tv aan, en ga naar de instellingen om een kanaal te zoeken.
Afaik zitten de meeste videorecorders rond kanaal 36, maar pin me daar niet op vast. Gewoon blijven zoeken tot je de film ziet die je wilde zien.
Moet je alleen nog een oplossing vinden voor het op afstand besturen. Is een bluetooth muis misschien een idee?
.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/
Let je ook op dat een videorecorder maar een relatief zwakke zender is, want dat ding is maar bedoelt om naar één tv te uitzenden en niet een heel huishoudenzeus.hestia schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:00:
[...]
Volgens mij zit het probleem dat ik het niet verbind met waar de tv-signalen binnenkomen, ik heb het gewoon in de slaapkamer gedaan?
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Kan ik daar iets aan doen? Ik zal afwachten wat ik morgen zie.ibmos2warp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:40:
[...]
Let je ook op dat een videorecorder maar een relatief zwakke zender is, want dat ding is maar bedoelt om naar één tv te uitzenden en niet een heel huishouden.
.
.
[ Voor 36% gewijzigd door Lulukai op 14-06-2007 18:20 ]
.
Je kunt ook de goedkopere 150MCE nemen, wat heb je aan 2 tuners?zeus.hestia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:17:
Bedankt! Dit was echt wat ik zocht!
Koop ik nu best een videokaart met een tv-out of één met zo'n geel-wit-rode audio-/videouitgang?
Edit: opgelos, een gewone Hauppauge PVR-500 MCE voldoet aan alles. Ik kan mijn computerbeeld zien op alle televisies én de MCE afstandsbediening gebruiken.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq