[Dat vraag ik met af] Media van server op elke tv bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
O-)

[ Voor 100% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:09 . Reden: Dialect weggewerkt ]

.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

zeus.hestia schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:41:
• De derde mogelijkheid, die ik eigenlijk gewoon bedacht heb toen ik in mijn bad lag is devolgende. Ik heb er alvast nog nooit van gehoord, maar misschien bestaat er een toestel dat uitzend op de coaxcabel in je huis.
Daar heb je vast al een keer van gehoord: Zo'n ding heet namelijk "videorecorder" :+ Die zend namelijk ook altijd zijn beeld uit op een frequentie op de coax. Als je dus je spul daarop aansluit kun je overal in huis op die frequentie je spullen bekijken.

Er zijn ook wel losse apparaatjes die dat kunnen, Zoiets heet een modulator. Meestal wel te koop bij de lokale elektronica winkel en hier op het forum is er ook wel het een en ander over te vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:03:
[...]

Daar heb je vast al een keer van gehoord: Zo'n ding heet namelijk "videorecorder" :+ Die zend namelijk ook altijd zijn beeld uit op een frequentie op de coax. Als je dus je spul daarop aansluit kun je overal in huis op die frequentie je spullen bekijken.

Er zijn ook wel losse apparaatjes die dat kunnen, Zoiets heet een modulator. Meestal wel te koop bij de lokale elektronica winkel en hier op het forum is er ook wel het een en ander over te vinden.
Wat is zeg jij nu? Een videorecorder neemt toch op van de coaxkabel, en is dan verbonden met je televisie via een scart? Ja, er loopt ook een kabeltje van de VCR naar je televisie, maar dat is gewoon om ervoor te zorgen dat je ook tv kan kijken terwijl je opneemt.

.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
zeus.hestia schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:07:
[...]

Wat is zeg jij nu? Een videorecorder neemt toch op van de coaxkabel, en is dan verbonden met je televisie via een scart? Ja, er loopt ook een kabeltje van de VCR naar je televisie, maar dat is gewoon om ervoor te zorgen dat je ook tv kan kijken terwijl je opneemt.
Videorecorders hebben ook een RF uitgang (coax), die je direct op de televisie kunt aansluiten. In tegenstelling tot een AV (scart) signaal moet je dan echter wel de zender zoeken waarop de videorecorder uitzendt.

Een modulator doet hetzelfde, maar is makkelijker in gebruik omdat je het toestel gewoon tussen je RCA kabels en je CAI zet. Alle televisies die binnen dat CAI netwerk werken zullen beeld van de modulator weergeven.

Zo'n modulator kun je vinden rond de 20 tot 30 Euro :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Een videorecorder kan zeker de oplossing zijn.
Veel recorders kunnen de scart ook als ingang gebruiken, of hebben er twee op zitten.
Dus van je tv-out naar de scart van de video en dan over de coax het huis rond.

Nu nog een afstandsbediening die door muren heen gaat.
Een Logitech Rumblepad 2 gaat in ieder geval door veel muren heen is mijn ervaring.
En je kan je hem programeren als muis met veel knoppen extra.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dus wat moet ik nu eigenlijk doen om het werkende te krijgen? Ik moet de coax die normaal naar de tv loopt, terug aansluiten op de coax in mijn huis? Die coax is toch al bezet, anders kan ik geen tv signalen ontvangen die zorgen dat ik programma's kan opnemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 09-06-2007 21:53 ]

.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 22:49
Ik heb 2 tv's, daar hangen 2 xboxen aan, kost je tweedehands 150€. Tadaa, 2 bijna perfecte mediaplayers voor bijna geen geld. :P

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb meer dan 2 televisies, wij zijn zo van die mensen die met 4 allevier naar hetzelfde programma zouden kijken in een andere kamer :+
Het zou inderdaad ook een alternatief kunnen zijn, maar het uitzenden in mijn huis via de videorecorder lijkt met voorlopig het interessantste, als ik nu maar weet hoe ik het moet uitvoeren >:)

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
*kickje*
Barry|IA schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:43:
[...]

Videorecorders hebben ook een RF uitgang (coax), die je direct op de televisie kunt aansluiten. In tegenstelling tot een AV (scart) signaal moet je dan echter wel de zender zoeken waarop de videorecorder uitzendt.

Een modulator doet hetzelfde, maar is makkelijker in gebruik omdat je het toestel gewoon tussen je RCA kabels en je CAI zet. Alle televisies die binnen dat CAI netwerk werken zullen beeld van de modulator weergeven.

Zo'n modulator kun je vinden rond de 20 tot 30 Euro :)
Dus wat moet ik nu eigenlijk doen om het werkende te krijgen? Ik moet de coax die normaal naar de tv loopt, terug aansluiten op de coax in mijn huis? Die coax is toch al bezet, anders kan ik geen tv signalen ontvangen die zorgen dat ik programma's kan opnemen?

.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Je kunt insplitsen. Op zo'n moduator zit 2x input en 1x output.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dus ik moet een modulator kopen en die aan de coaxuitgang van mijn dvd-/videorecorder hangen. Als ik dan op een andere televisie alle frequenties afga moet ik normaal gezien ook de beelden van de videorecorder zien?

.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
Je doet als volgt:

je neemt de coax die uit je meterkast komt, die prik je in je videorecorder
De rest van de kabels die naar alle tv's in je huis gaat sluit je aan op de RF uitgang van je videorecorder.
Prik de uitgang van je server in zo'n scart blokje, en steek dat geheel ook in de videorecorder.

Zet een film aan op je server
Zet de videorecorder aan, en selecteer als input de scart
Zet een tv aan, en ga naar de instellingen om een kanaal te zoeken.

Afaik zitten de meeste videorecorders rond kanaal 36, maar pin me daar niet op vast. Gewoon blijven zoeken tot je de film ziet die je wilde zien.

Moet je alleen nog een oplossing vinden voor het op afstand besturen. Is een bluetooth muis misschien een idee?

Verwijderd

Benodigdheden

xbox1
videorecorder met scart in

xbox1 moet xbmc(xbox media center) draaien, je sluit een ethernetkabel in je router aan, en dan sluit je de xbox aan de scart in van je video recorder.

De hoofdaansluiting coax in de coax in van je video, en dan de splitter naar alle pc's in de coax uit.

Dan als je de videorecorder op de scart kanaal zet, dan kan je op de videokanaal op alle tv's in huis alle media die xbmc kan afspelen op alle tv's bekijken.
xbmc speelt volgens mij bijna alle type media af tegenwoordig.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
kingjotte schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:29:
Je doet als volgt:

je neemt de coax die uit je meterkast komt, die prik je in je videorecorder
De rest van de kabels die naar alle tv's in je huis gaat sluit je aan op de RF uitgang van je videorecorder.
Prik de uitgang van je server in zo'n scart blokje, en steek dat geheel ook in de videorecorder.

Zet een film aan op je server
Zet de videorecorder aan, en selecteer als input de scart
Zet een tv aan, en ga naar de instellingen om een kanaal te zoeken.

Afaik zitten de meeste videorecorders rond kanaal 36, maar pin me daar niet op vast. Gewoon blijven zoeken tot je de film ziet die je wilde zien.

Moet je alleen nog een oplossing vinden voor het op afstand besturen. Is een bluetooth muis misschien een idee?
Ik heb dus, om eens te testen, de RF uitgang van mijn videorecorder verbonden met het tv-stopcontact. Dan heb ik alle frequenties afgegaan, maar ik vond de film die ik zou moeten uitzenden nergens. Volgens mij zit het probleem dat ik het niet verbind met waar de tv-signalen binnenkomen, ik heb het gewoon in de slaapkamer gedaan? Het is waarschijnlijk dus nodig dat je het verbindt waar alles vertrekt, of zou het ook verdergaan, waar je het ook verzendt? Het spijt me dat het nog niet werkt, toch al heel erg bedankt voor jullie hulp!

.

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 21:46
Nee dat gaat niet werken nee. Heb even een schets gemaakt voor je. Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/795/schetsao4.jpg

Het signaal komt van rechts uit de meterkast, je coax-kabel. Die gaat in je videorecorder, blauw. Op je videorecorder is ook je server aangesloten (rood). Vanaf je videorecorder gaat het signaal verder naar de verschillende tv's.

Verder moet je zorgen dat het kanaal op de videorecorder op AV of iets dergelijks staat. Anders zal de video het beeld niet doorgeven.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

zeus.hestia schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:00:
[...]
Volgens mij zit het probleem dat ik het niet verbind met waar de tv-signalen binnenkomen, ik heb het gewoon in de slaapkamer gedaan?
Let je ook op dat een videorecorder maar een relatief zwakke zender is, want dat ding is maar bedoelt om naar één tv te uitzenden en niet een heel huishouden :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ja, oké, bedankt voor de duidelijke uitleg en de tekening, nu begrijp ik wat ik moet doen en zal dit morgen eens proberen!
ibmos2warp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:40:
[...]

Let je ook op dat een videorecorder maar een relatief zwakke zender is, want dat ding is maar bedoelt om naar één tv te uitzenden en niet een heel huishouden :).
Kan ik daar iets aan doen? Ik zal afwachten wat ik morgen zie.

Extra vraagje, zijn er Hauppauge kaarten die ook een RF out en in hebben zodat ik de stap met mijn videorecorder kan weglaten? Zo kan ik mijn servertje gewoon verbinden met de binnenkomende coax-kabel en via de RF out het signaal door het huis verspreiden. Voor de afstandsbediening dacht ik aan bluetooth voor de verbinding. Heeft iemand een beter voorstel?

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb vandaag ook alles aangesloten, maar ik hoor alleen wat mijn dvdrecorder afspeelt, er is eigenlijk zogoed al geen beeld. Kan ik hier iets aan doen of moet ik er mij maar bij neerleggen dat de RF out niet goed genoeg is?

.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
De Marmitek Mega Video 55 is speciaal voor jouw doel gemaakt......
(kun je zelfs nog je PC met infrarood vanuit de andere kamers bedienen ook......)

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Bedankt! Dit was echt wat ik zocht!

Koop ik nu best een videokaart met een tv-out of één met zo'n geel-wit-rode audio-/videouitgang?

Edit: opgelos, een gewone Hauppauge PVR-500 MCE voldoet aan alles. Ik kan mijn computerbeeld zien op alle televisies én de MCE afstandsbediening gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Lulukai op 14-06-2007 18:20 ]

.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
zeus.hestia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:17:
Bedankt! Dit was echt wat ik zocht!

Koop ik nu best een videokaart met een tv-out of één met zo'n geel-wit-rode audio-/videouitgang?

Edit: opgelos, een gewone Hauppauge PVR-500 MCE voldoet aan alles. Ik kan mijn computerbeeld zien op alle televisies én de MCE afstandsbediening gebruiken.
Je kunt ook de goedkopere 150MCE nemen, wat heb je aan 2 tuners?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou eerder kiezen voor de Xbox1 XBMC met de MegaVideo55 oplossing.
De bediening van XBMC is veel prettiger, ondersteund ALLE bestandsformaten en ook internet (video)streams.
En hoewel ik ook een goede HTPC heb, is de analoge beeldkwaliteit van een Xbox1 gewoon beter dan van een TV-out.

Prijs technisch ook gunstiger, gezien een Xbox1 met XBMC wel voor onder de 100eur te vinden is.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
voor optie 3 heeft astra apparatuur in de handel.
En daarmee kun je zelf meerdere signalen bij je coax erop gooien. als je dus bv 2x tv-out hebt dan is dat geen probleem.
Wat die kastjes kosten weet ik alleen niet, het bedrijf waarvoor ik werk plaats ze namelijk nog wel eens ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1