Toon posts:

Compaq evo d5s..hardschijf of geheugen of moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag!
Ik heb een probleem met mijn computer: ik denk niet dat het ligt aan de hardschijf, maar eerder aan geheugen of moederbord ofzo:
Ik heb een compaq evo d5s/p1.5. Een tijdje geleden wou ik de hardschijf formatteren en dan opnieuw windows installeren, maar hij geeft een fout weer: alsie begint met installeren, geeft ie na een tijdje : ftdisk.sys is beschadigd. Nou ik dacdht dat het dus aan hardschijf lag en ging zelf een nieuwe halen: de oude had 40GB en de nieuwe is van 80 GB. Deze laatste werkt ook niet op mijn compaq. Ik vraag me af of mijn computer wel 80 GB aankan.....en als dat zo is, waar zou t dan aan liggen? enige oplossingen?!
Mvg
Teletubbies

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.
Ik zou gokken op het geheugen. Defect geheugen kan rare dingen doen namelijk tijdens de windows installatie.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Die 80GB moet gewoon werken in je Compaq D5S. Wellicht dat je iets niet goed hebt aangesloten of dat je jumpers niet goed staan?

De melding dat ftdisk.sys beschadigd is, krijg je die tijdens de clean installatie van windows? In dat geval is je installatiedisk beschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de jumper eraf gehaald voor de zekerheid, ik kan immers maar 1 interne schijf hebben en ik heb geen externe.
wel vreemd, omdat ik dus meer dan 1 schijf testte waarvan ik zeker weet dat 1 goed is.
ALs geheugen het niet doet, dan moet dus nieuw geheugen!? wat kost dat ding?! :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:01:
ALs geheugen het niet doet, dan moet dus nieuw geheugen!? wat kost dat ding?! :S
Ligt er natuurlijk aan wat voor geheugen je hebt en hoeveel.
Maar test het eerst met memtest86, dan weet je of het stuk is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel installatie van windows, eerst begint t dingen kopieren maar na een tijdje houdt het op en verschijnt die melding.. Als ik naar bios ga en een test uitvoer op hardeschijf, dan is het resultaat negatief en er wordt aangeraden om een andere hardschijf te gebruiken.. maar dat kan toch niet als een van de hardschijven werkt bij een andere pc..!

Verwijderd

Topicstarter
okee

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:05:
ik zie wel installatie van windows, eerst begint t dingen kopieren maar na een tijdje houdt het op en verschijnt die melding.. Als ik naar bios ga en een test uitvoer op hardeschijf, dan is het resultaat negatief en er wordt aangeraden om een andere hardschijf te gebruiken.. maar dat kan toch niet als een van de hardschijven werkt bij een andere pc..!
Wellicht dat de controller op het bordje gaar is. Of zoals ik al eerder zei, het geheugen.

Test deze dingen dusg ewoon eens adhv de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zodat je erachter kunt komen waar het probleem precies zit.
Pagina: 1