Beste mede-tweakers
Ik heb vandaag na wat problemen (verkeerde controller geleverd) een Highpoint Rocketraid 2300 binnen gekregen. In eerste instantie deed ie het, drivers en utility's geinstalleerd maar na een reboot kwam de bios van de controller niet voorbij en kon Windows het ding ook nergens meer vinden. Dus ik stop em voor de gein in me andere pc, geen problemen, die pakte het ding gewoon op en werkte naar behoren. Eerst de bios van de controller bijgewerkt naar v2.01 (laatste versie) op me tweede pc, controller terug in eerste pc, zelfde verhaal. Daarna moederbordbios van eerste pc geupdate naar F7 (nieuwste bios) maar ook dat mocht niet baten. Alle harde schijven los gehaald, de onboard Gigabyte (Jmicron) raid controller uit gezet en nog steeds geen effect. Ik snap er geen klote van aangezien het kaartje in me andere pc perfect werkt. Iemand enig idee?
Specs:
PC 1 (naam: Odin)
Intel C2D E6600 (+Zalman CNPS 8000)
Gigabyte GA-965GM-S2 (bios F7 nu dus)
2x 1GB Value Select ram van Corsair (DDR2-667)
Sapphire HD 2900XT (alles stock, ATI Catalyst 7.5)
Creative X-Fi Elite Pro
Antec NeoHE 550W
WD Raptor 74GB ADFD
3x WD 500GB RE
Silverstone SG01e (ja, die zit dus propvol
)
PC 2 (naam: Thor)
AMD Athlon 64 3000+ (stock cooling, socket 939)
Gigabyte GA-K8N51GMF-9 (bios F7)
2x 512MB van TakeMS (DDR-400)
Momenteel onboard GeForce 6100 omdat ik de Highpoint op PCIe x16 en x1 wilde testen, geen verschil verder
WD Raptor 36GB ADFD
Antec Aria (met bijbehorende voeding, 300W)
Beide pc's draaien Win XP x64, alle windows updates, alle laatste drivers etc.
Ik snap er dus geen hol van, waarom werkt die Highpoint wel in Thor maar vertikt ie het in Odin? Hij heeft het nochtans eventjes gedaan, die kaart lijkt mij in orde...
Ik heb vandaag na wat problemen (verkeerde controller geleverd) een Highpoint Rocketraid 2300 binnen gekregen. In eerste instantie deed ie het, drivers en utility's geinstalleerd maar na een reboot kwam de bios van de controller niet voorbij en kon Windows het ding ook nergens meer vinden. Dus ik stop em voor de gein in me andere pc, geen problemen, die pakte het ding gewoon op en werkte naar behoren. Eerst de bios van de controller bijgewerkt naar v2.01 (laatste versie) op me tweede pc, controller terug in eerste pc, zelfde verhaal. Daarna moederbordbios van eerste pc geupdate naar F7 (nieuwste bios) maar ook dat mocht niet baten. Alle harde schijven los gehaald, de onboard Gigabyte (Jmicron) raid controller uit gezet en nog steeds geen effect. Ik snap er geen klote van aangezien het kaartje in me andere pc perfect werkt. Iemand enig idee?
Specs:
PC 1 (naam: Odin)
Intel C2D E6600 (+Zalman CNPS 8000)
Gigabyte GA-965GM-S2 (bios F7 nu dus)
2x 1GB Value Select ram van Corsair (DDR2-667)
Sapphire HD 2900XT (alles stock, ATI Catalyst 7.5)
Creative X-Fi Elite Pro
Antec NeoHE 550W
WD Raptor 74GB ADFD
3x WD 500GB RE
Silverstone SG01e (ja, die zit dus propvol
PC 2 (naam: Thor)
AMD Athlon 64 3000+ (stock cooling, socket 939)
Gigabyte GA-K8N51GMF-9 (bios F7)
2x 512MB van TakeMS (DDR-400)
Momenteel onboard GeForce 6100 omdat ik de Highpoint op PCIe x16 en x1 wilde testen, geen verschil verder
WD Raptor 36GB ADFD
Antec Aria (met bijbehorende voeding, 300W)
Beide pc's draaien Win XP x64, alle windows updates, alle laatste drivers etc.
Ik snap er dus geen hol van, waarom werkt die Highpoint wel in Thor maar vertikt ie het in Odin? Hij heeft het nochtans eventjes gedaan, die kaart lijkt mij in orde...