Toon posts:

[Kubuntu] Powermanagement op een 'Desktop'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de power knop op mijn machine willen gebruiken, om het systeem in suspend-mode te brengen (S3 standby)
Via het 'Log-out' menu, in m'n KDE menu kan ik 'Suspend' aanklikken, maar als ik snel weg moet is dat natuurlijk niet handig.

Als je Kubuntu gebruikt op een laptop, zie je in je systray een icoontje voor powermanagement settings, ik weet niet of hier een optie in zit om het geen wat ik wil bewerkstelligen, ik denk het wel.. (kan daar zelf ff niet in kijken, heb m'n laptop niet bij me..)

Maar nou heb ik al
1. In adept naar de binary's van die laptop tools gekeken om te zien of ik die niet met de hand kan starten > niets gevonden
2. Google afgestruind, op zoek naar Powermanagement dingen voor desktops > behalve laptop dingen > weinig tot niets gevonden.
3. Mensen gek lopen zeuren op freenode #Kubuntu > niemand weet van hoe of wat

Kortom: ik zou dus graag de powermanagement settings van mijn desktop aan willen passen, hoe doe ik dat?

Wat is de oplossing voor mijn probleem?

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

misschien hier wat aan?
code:
1
2
kevin@laptop:~$ apt-cache search kpower
kpowersave - HAL based power management applet for KDE

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Done, installed -> werkt perfect

probleem opgelost :)

Wel raar dat dit standaard niet word geinstalleerd (alleen op laptops), vooral met al die klimaat dingen die nu spelen :*)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n systeem nu wel in standby krijgen, maar nadat het systeem volledig teruggekeerd is (en bruikbaar.. op bureaublad.....) gaat het weer in standby.

Bij de 2e keer uit standby komen gaat het wel goed, (/etc/acpi/suspend.d gebruikt een lock om verdere events tijdelijk te blokkeren, heb het idee dat dit niet goed gaat met kpowersave)

Kan ik m'n power knop ook voor 'suspend to ram' gebruiken, zonder gebruik te maken van Kpowersave? > Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn met de 'dubbele standby'?

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:58:
Ik kan m'n systeem nu wel in standby krijgen, maar nadat het systeem volledig teruggekeerd is (en bruikbaar.. op bureaublad.....) gaat het weer in standby.

Bij de 2e keer uit standby komen gaat het wel goed, (/etc/acpi/suspend.d gebruikt een lock om verdere events tijdelijk te blokkeren, heb het idee dat dit niet goed gaat met kpowersave)

Kan ik m'n power knop ook voor 'suspend to ram' gebruiken, zonder gebruik te maken van Kpowersave? > Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn met de 'dubbele standby'?
Voor de settings van de knoppen, pluis deze scripts even na:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
kevin@laptop:/etc/acpi$ ls /etc/acpi
ac.d                mediabtn.sh     sonybright.sh
asus-touchpad.sh    mutebtn.sh      start.d
asus-wireless.sh    nextbtn.sh      stopbtn.sh
batterybtn.sh       panabright.sh   suspend.d
battery.d           panapower.sh    thinkpad-lockorbattery.sh
ejectbtn.sh         playbtn.sh      thinkpad-stretchortouchpad.sh
events              power.sh        toshbright.sh
fglrx-powermode.sh  prepare.sh      tosh-wireless.sh
hibernatebtn.sh     prevbtn.sh      voldownbtn.sh
hibernate.sh        resume.d        volupbtn.sh
ibm-wireless.sh     resume.sh       webbtn.sh
lid.sh              screenblank.sh  wireless.sh
lockbtn.sh          sleepbtn.sh
mailbtn.sh          sleep.sh

Met die meerdere keren standby, dat zou ik niet weten. BIj mij is het zo als ik 2 x op standby knop op mijn toetsenbord druk, maar verder zou ik het niet weten.

[ Voor 27% gewijzigd door icyx op 10-06-2007 15:19 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.