Toon posts:

Online reserveringssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik weinig ervaring met programmeren en ik wit niet of dit hier thuis hoort. Ik onderzoek voor m'n moeder de mogelijkheden voor een online reserveringssysteem voor haar Logement (pension zonder ontbijt). Ik zocht naar mogelijkheden via google en hier maar kwam niet zo ver. De sites die het aanbieden geven weinig info. Wat ik graag wil weten heeft iemand ervaringen met de onderstaande aanbieders of een beter idee om dit te realizeren zonder dat dit kapitalen gaat kosten.

www.hrcsystems.com/nl
Voordelen:
-XML koppeling mogelijk met bookingssites
-Voordelige web edition a 95,- per jaar, maar onduidelijk over verdere kosten andere modules
-Mogelijkheid voor online betalingen
Nadelen:
-Lijkt grafisch minder
-Weinig info over implementatie op eigen site

www.i-reserve.nl
Voordelen:
-Ziet er professioneler uit
-Ook online betalingen mogelijk
-Meedere talen
Nadelen:
-Duurder (goedkoopste 450 per jaar)
-Weinig info over implementatie

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
Je kan misschien Joomla proberen met de Fabrik form plugin, nog gratis ook!
Hoe het zit met online betalen weet ik niet, dan heb je waarschijnlijk een normaal pakket nodig ipv OC

[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 09-06-2007 19:16 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Wat moet er allemaal ingesteld kunnen worden ?

Als je een kleine vragenlijst hebt, zou je dat met een simpel script kunnen afhandelen.
Misschien kan je wel wat meer info geven voor wat de eisen zijn voor zo'n systeem.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
De basis dingen zijn:

Mogelijkheden:
-Beschikbaarheid zichtbaar online (per kamer, zijn 6 kamers)
-Reserveringsaanvraag online doen
-Mogelijkheid dat het hotel naast ons dat onze kamers ook gebruikt ook de kamers kan boeken

De reserveringsaanvraag zou via een simpel mailtje kunnen, met een autoreply dat de mensen binnen 2 dagen oid betalen waarna m'n moeder zelf de betalingen controleerd en de kamer vastlegd.

Mogelijkheid tot online betalen en volledig automatiseren van dit systeem is nog niet echt nodig.

Ik zal dat Joomla even bekijken, bedankt voor de tip.

(website staat wel in profiel voor info)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 19:28 ]

• Onbekend

Onbekend

...

In principe is dit eenvoudig te maken met MySQL en PHP. Vooral omdat het alleen maar hoeft aan te geven wanneer een bepaalde kamer bezet is.
Via een formulier op de website kan een aanvraag worden gedaan waarna automatisch een e-mail naar de aanvrager (en je moeder) verstuurt kan worden.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Ik zou zeker niet een pakket nemen. Jouw eisen zijn zo ontzettend laag dat vrijwel ieder pakket overkill zal zijn.

Een beetje "nurd" met geldnood zet dit zo voor je in elkaar. De prijs zou dan nog wel is onder de 100 euro kunnen uitkomen, afhankelijk van je eisen op grafisch gebied. (Professionals vragen natuurlijk meer)

[ Voor 29% gewijzigd door Nijn op 09-06-2007 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan zal ik eerst eens op zoek naar een iemand die dat wil maken.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
inderdaad zou je alles prima kunnen regelen met php/mysql, in die database zou je dan de beschikbaarheid van de kamers kunnen controleren.

Je punt drie: "Mogelijkheid dat het hotel naast ons dat onze kamers ook gebruikt ook de kamers kan boeken.", wat bedoel je daar precies mee? Dat hotel kan toch hetzelfde reserveringssystteem gebruiken als de overige gasten, of niet?

P.s. zoek eens een goede tutorial mysql/php op, misschien kan je het dan wel zelf in elkaar zetten...

[ Voor 12% gewijzigd door Cadezo op 09-06-2007 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor het hotel naast ons gaat het er meer om dat ze op de dag zelf de kamer als vol kunnen boeken. De meeste mensen komen nu nog gewoon aan de deur op de dag zelf. Het is dan wel eens lastig dat het hotel dan al een kamer gebruikt heeft en wij dan eerst moeten navragen welke kamers vol zijn of andersom. Nu wordt het gewoon telefonisch of direct doorgegeven, maar dat is niet altijd 100%. Voor het reserveren van te voren is het niet zo'n probleem nee.

Ik zal ook op zoek naar een tutorial, leer ik nog eens wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 20:27 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:26:
Voor het hotel naast ons gaat het er meer om dat ze op de dag zelf de kamer als vol kunnen boeken. De meeste mensen komen nu nog gewoon aan de deur op de dag zelf. Het is dan wel eens lastig dat het hotel dan al een kamer gebruikt heeft en wij dan eerst moeten navragen welke kamers vol zijn of andersom. Nu wordt het gewoon telefonisch of direct doorgegeven, maar dat is niet altijd 100%. Voor het reserveren van te voren is het niet zo'n probleem nee.

Ik zal ook op zoek naar een tutorial, leer ik nog eens wat.
Dat is ook vrij simpel in te bouwen. Ik heb zelf al diverse van deze projectjes gedaan voor kenissen etc, en heb ook php/mysql geleerd via tutorials. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen tutorial kunnen vinden, zou iemand mij op weg kunnen helpen?

• Onbekend

Onbekend

...

Hier heb je de pagina van PHP: http://www.php.net
En hier heb je zat programmeer voorbeelden: http://www.google.com/search?q=php+examples&btnG=Zoek

• TheCrash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik zie dat je opzoek bent naar een reserveringssysteem en dat het moeilijk is om iets te vinden op internet. Ik kan je hier wel wat advies over geven, maar ik moet er wel even direct bij zeggen, dat ik niet geheel onpartijdig ben, gezien ik ook werk voor Sesamstraat. Maar goed mocht je er nog niet uit zijn, kijk hier is: http://www.sesamstraat.nl. Mocht je wat meer willen weten, of gratis het systeem willen testen geen probleem, stuur me even een mailtje.

[ Voor 5% gewijzigd door André op 18-06-2007 10:58 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Het is niet de bedoeling je eigen producten op deze manier te pluggen, DM hem dan even ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.