Weet iemand hoe ik hetvolgende kan realiseren?
ik heb een formulier met daarin alleen een "ID" van een cursist. Nou wil ik dus ipv dat nummer de naam laten zien. Het recordbron van het formulier is NIET de tabel "Cursist"
Dit deed ik een tijdje geleden oplossen door een combobox hiervoor te misbuiken, omdat je daar simpel een query achter kan hangen. Ik wil dit echter in een textvak laten zien, waarbij dit dus niet kan.
Ik heb wat zitten kijken naar "besturingselementbron". Dingen als:
Maar nu moeten die waarden dus uit een andere tabel (recordbron) komen. Ik wil dus zoiets als dit hebben:
ps: ik wil eigenlijk geen losse queries bestanden hiervoor gebruiken.
ik heb een formulier met daarin alleen een "ID" van een cursist. Nou wil ik dus ipv dat nummer de naam laten zien. Het recordbron van het formulier is NIET de tabel "Cursist"
Dit deed ik een tijdje geleden oplossen door een combobox hiervoor te misbuiken, omdat je daar simpel een query achter kan hangen. Ik wil dit echter in een textvak laten zien, waarbij dit dus niet kan.
Ik heb wat zitten kijken naar "besturingselementbron". Dingen als:
werkte prima voor formulieren die de juiste recordbron hebben (dus met die velden er ook in).=IIf(IsNull([tussenvoegsels]);[voornaam] & ' ' & [achternaam];[voornaam] & ' ' & [tussenvoegsels] & ' ' & [achternaam])
Maar nu moeten die waarden dus uit een andere tabel (recordbron) komen. Ik wil dus zoiets als dit hebben:
of mss duidelijker uitgelegd:=IIf(IsNull([tussenvoegsels]);[voornaam] & ' ' & [achternaam];[voornaam] & ' ' & [tussenvoegsels] & ' ' & [achternaam]) from cursist where cursistnummer = voorzittercursist
Maar dit slikt Access niet. Weet iemand een oplossing hiervoor?=[select voornaam from cursist where cursistnummer = voorzittercursist]
ps: ik wil eigenlijk geen losse queries bestanden hiervoor gebruiken.