Front Row, Airport Express en het Volume

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Sinds kort ben ik een Mac-gebruiker. Eigenlijk bevalt het echt heel goed. Sommige dingen moeten wennen maar de rest is perfect, zo ook Front Row (of iTunes). Nou kreeg ik bij mijn MacBook een afstandbediening, deze kan je gebruiken om het vorige of volgende nummer te selecteren, te pauzeren of het volume te verhogen / verlagen.

Het probleem is dus dat hij het volume van de speakers (het algemene volume) verhoogd / verlaagd. Ik zou graag hebben dat dit het iTunes volume is zodat ik mijn Airport Express kan bedienen (het volume dus). Ik heb al gezocht op internet maar kon niets vinden, zijn er meer mensen die dit probleem hebben en misschien een oplossing hebben ?

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Waarschijnlijk kan je dit wel oplossen met AppleScript, ben het ergens tegengekomen hoe je toetsen van die remote kan opvangen om andere programma's aan te sturen. Dit kan ik echter niet met zekerheid zeggen omdat ik (nog) geen mac gebruiker ben.

Everything is possible if you really want it.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Er zijn programma's zoals Mira waarmee je de reacties op de remote kunt aanpassen (ook voor allerlei andere apps). Ik geloof dat daar een trial van is.

Zoef

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Mira heb ik geprobeerd.

Dit werkt dus niet helemaal hoe ik het wil hebben. Als ik Mira vertel dat naar boven / beneden volume bediening is, dan kan ik in Front Row dus niet meer omhoog en omlaag scrollen. Hij moet alleen tijdens het afspelen het volume kunnen veranderen.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Maeslant schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:30:
Sinds kort ben ik een Mac-gebruiker. Eigenlijk bevalt het echt heel goed. Sommige dingen moeten wennen maar de rest is perfect, zo ook Front Row (of iTunes). Nou kreeg ik bij mijn MacBook een afstandbediening, deze kan je gebruiken om het vorige of volgende nummer te selecteren, te pauzeren of het volume te verhogen / verlagen.

Het probleem is dus dat hij het volume van de speakers (het algemene volume) verhoogd / verlaagd. Ik zou graag hebben dat dit het iTunes volume is zodat ik mijn Airport Express kan bedienen (het volume dus). Ik heb al gezocht op internet maar kon niets vinden, zijn er meer mensen die dit probleem hebben en misschien een oplossing hebben ?
Yes,
ik hoop nog steeds op een update.

Enige oplossing: Volume van de luidsprekers zelf instellen met de afstandsbediening van de luidsprekers.

Verwijderd

weeraanmelden schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:51:
[...]

Yes,
ik hoop nog steeds op een update.

Enige oplossing: Volume van de luidsprekers zelf instellen met de afstandsbediening van de luidsprekers.
Even een kickje. Is iemand er al achter hoe je via je afstandbediening je volume in iTunes kan aanpassen en dat Airport Express dit meeneemt? Ik heb namelijk 2 HK Soundsticks aangesloten en die hebben geen afstandsbediening voor het volume.

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 14:19

JJK

Labrat

heb mn macbook even niet bij dus hier even itunes geinstalleerd want volgens mij was het
gewoon een kwestie van een vinkje

> in winxp
> bewerken > voorkeuren
> geevanceerd > ituns bediening via airtunes luidsprekers toestaan

Kan zo 123 niet testen of dit het juiste is wat je precies bedoelde maar probeer het even zou ik zeggen!

Verwijderd

JJK schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:27:
heb mn macbook even niet bij dus hier even itunes geinstalleerd want volgens mij was het
gewoon een kwestie van een vinkje

> in winxp
> bewerken > voorkeuren
> geevanceerd > ituns bediening via airtunes luidsprekers toestaan

Kan zo 123 niet testen of dit het juiste is wat je precies bedoelde maar probeer het even zou ik zeggen!
Nee, dat werkt niet. Het is gewoon niet mogelijk om met je a.b. het volume te regelen van je externe speakers. Slordig van Apple, want er zijn miljoenen Apple gebruikers die bijv. HK Soundsticks etc, gebruiken.
Pagina: 1