asp.net 2.0: inloggen op een pagina via een button: WVD

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clyde Barrow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb een site gemaakt mbv Visual Web Developer Express Edition. Alles werkt op 1 ding na...

Zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven:

In de masterpage heb ik verschillende buttons staan die pagina's openen als erop geklikt worden. Er is echter 1 button bij die gelinkt is naar een beveiligde pagina en waarvoor dus moet ingelogd worden. De beveiligde pagina zit in een map die beveiligd is. Via het menu: website - ASP.net Configuration heb ik dan users aangemaakt + paswoorden die toegang krijgen tot de pagina. Unauthorisized users worden gewijgerd.

Als ik dit ga uittesten wordt bij verkeerde logingegevens inderdaad een foutmelding gegeven. Maar als ik met een bestaande user aanmeld krijg ik de pagina index.html te zien.
Hoewel ik bij de properties van de desbetreffende button bij postback URL het pad naar de beveiligde pagina had ingegeven.

Ik begrijp niet hoe dit komt en ben al uren naar een oplossing zoeken. De site maakte ik gratis voor een vereniging en had beloofd maandag alles af te krijgen, maar ik vrees dat het door dit probleem niet gaat lukken.

Zou erg dankbaar zijn als iemand me hiermee kan helpen...

• Clyde Barrow
Dit is de code die achter de beveiligde button zit: naam button = Button2:

code:
1
2
3
4
5
6
                    Enkel voor leden: 
                    <asp:Button ID="Button1" runat="server" PostBackUrl="~/beveiligd/financieel.aspx"
                        Text="Financieel" OnClick="Button1_Click" />
                    &nbsp; &nbsp;&nbsp;<asp:Button ID="Button2" runat="server" PostBackUrl="~/beveiligd/sportief.aspx"
                        Text="Sportief" /><br />
                    </td>

Ik krijg na het kliken op de button dus niet sportief.aspx te zien, maar index.aspx...

[ Voor 9% gewijzigd door Clyde Barrow op 09-06-2007 18:34 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je moet bij de login control aangeven wat de "Destination URL" is. Bijvoorbeeld.:

code:
1
<asp:Login ID="Login1" runat="server" DestinationPageUrl="~/beveiligd/financieel.aspx">

[ Voor 3% gewijzigd door Reb87 op 09-06-2007 18:41 ]

• Clyde Barrow
Bedankt Reb87!
Ik heb het opgelost gekregen...