Toon posts:

Sata schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer bij een vriend van me een 500 GB Samsung Sata schijf te installeren. Maar wat ik ook probeer ik krijg em niet herkend 8)7. Het laatste wat ik wil doen is een bios upgrade omdat ik daar eerder een MSI plankje naar de eeuwige jachtvelden mee heb geholpen. Wie o wie weet hoe ik dit probleem kan tackelen? Het gaat om het volgende moederbord: MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iets meer info is nodig.

Wanneer wordt-ie niet herkend? In Windows? In het Bios?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:18:
Iets meer info is nodig.

Wanneer wordt-ie niet herkend? In Windows? In het Bios?
Het bios ziet em volgens mij niet.De primary master staat ingesteld op áuto'.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de schijf eens op S-ATA1 modus ipv S-aTA2. wie weet helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:26:
Zet de schijf eens op S-ATA1 modus ipv S-aTA2. wie weet helpt dat.
Hoe zet ik em precies op S-ATA1 ik heb een Samsung Oem schijf waar de beschrijving van jumper setting ontbreekt :?.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:32:
[...]

Hoe zet ik em precies op S-ATA1 ik heb een Samsung Oem schijf waar de beschrijving van jumper setting ontbreekt :?.
En als je zoekt op het exacte typenr van het ding, dan vind je vast wel de documentatie ervoor.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-02 23:31
bij mijn samsung (200 gig, weet niet welk type) moet je pin F en E met elkaar verbinden

config is
code:
1
2
 BDFH
ACEG

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Idd hier is nog een plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/support/faqs/files/20051216154941_SATAspeedselectionjumper.jpg

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle hulp! Helaas heeft het niet mogen baten :(. Ik probeer het nu handmatig in de bios in te stellen. Op de samsung site hebben ze het steeds over de 'Parameter Chart'maar ik kan die werkelijk nergens vinden.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Zit deze schijf er alleen in, of zit ie langs een andere schijf? Zo ja, probeer eens met 1 schijf? Spint de schijf wel op? (aka krijgt ie stroom?)

[ Voor 19% gewijzigd door Rainmaker op 09-06-2007 19:34 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:33:
Zit deze schijf er alleen in, of zit ie langs een andere schijf? Zo ja, probeer eens met 1 schijf? Spint de schijf wel op? (aka krijgt ie stroom?)
Ik heb de schijg zowel alleen als met de IDE proberen op te starten in alletwee de gevallen 0 resultaat. De schijf start wel op dus dat is een goed teken :). Het handmatig installen lukt voor geen meter. Wie weet waar ik die settings kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie op de harde schijf het volgende staan:
LBA 976,773,168 zijn dit de settings die ik handmatig moet instellen? Kan het kwaad als je ze verkeerd insteld?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Ik weet niet zeker of dat kwaad kan ivm stuurdata die op de hdd weggeschreven zijn. Maar die settings gaan je zowiezo weinig helpen. Zinds de 286 sturen HDD's die gegevens zelf door aan de BIOS. Dit gaat vrijwel altijd goed.

Maw, als het bios hem niet herkent, zit er iets fout in de comunicatie. Dat houd dus in dat, al weet de bios wat er aangesloten is, hij kan er nog niet mee communiceren.

- Heb je al geprobeerd of de schijf op een andere computer werkt?
- Al geprobeerd of de voeding wel genoeg kan leveren? Trek de cd-rom/dvd,etc is los
- Andere SATA kabel geprobeerd?
- Andere SATA poort geprobeerd?
- Staat de SATA poort wel aan in de BIOS?
- Staan de SATA poorten op JBOD? (Just a Bunch of Drives, dus niet op RAID)

Let ook even op op welke poort je de hdd aansluit. Sommige mobo's hebben een deel van de s/pata poorten op een apparte chip zitten die los staat van de bios. (Dan krijg je een soort 2e bios na de normale). Als je de HDD daar op zet, zorg dan uiteraard dat ide ook aan staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 09-06-2007 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Heb je al geprobeerd of de schijf op een andere computer werkt?
Ga ik straks proberen.
- Al geprobeerd of de voeding wel genoeg kan leveren? Trek de cd-rom/dvd,etc is los
- Andere SATA kabel geprobeerd?
- Andere SATA poort geprobeerd?
Heb ik gedaan maar maakte niets uit.

-
Staat de SATA poort wel aan in de BIOS?
Ik heb geen sata setting gevonden in he BIOS
- Staan de SATA poorten op JBOD? (Just a Bunch of Drives, dus niet op RAID)
Waar vind ik deze optie?
Let ook even op op welke poort je de hdd aansluit. Sommige mobo's hebben een deel van de s/pata poorten op een apparte chip zitten die los staat van de bios. (Dan krijg je een soort 2e bios na de normale). Als je de HDD daar op zet, zorg dan uiteraard dat ide ook aan staat.
Wat bedoel je precies met poort? Waar zou ik dit kunnnen aanzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 21:29 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
Heb je al gespeeld in de BIOS met de SATA instellingen. In de BIOS van de 865PE staan een hele zooi instellingen mbt. tot legacy en native SATA. Het beste kun je hem instellen op PATA Only met SATA keep enabled op yes.

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:53:
Heb je al gespeeld in de BIOS met de SATA instellingen. In de BIOS van de 865PE staan een hele zooi instellingen mbt. tot legacy en native SATA. Het beste kun je hem instellen op PATA Only met SATA keep enabled op yes.
Echt reuze bedankt! Ik had gewoon die instellingen over het hoofd gezien :z. Nu werkt ie perfekt! :*)
Pagina: 1