Vista - internet delen met linux pc

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou graag mijn internet delen.
De situatie:

Vaste pc met wireless kaart hangt aan de router (vista)
nu wil ik mijn internet delen en dat doe ik op volgende manier.

Rechter muisknop, draadloze internetverbinding, eigenshappen, internetverbinding delen, aanvinken.
Echter krijg ik dan de volgende melding:

"Er is een fout opgetreden tijdesn het inschakelen van Internetverbinding delen. (null)"

Bedoeling was dus om vervolgens mijn linux laptop hier met een lan kabel aan te hangen. maar dit gaat zo niet lukken...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 16:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Sjoerd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:57:
Ik zou graag mijn internet delen.
De situatie:

Vaste pc met wireless kaart hangt aan de router (vista)
nu wil ik mijn internet delen en dat doe ik op volgende manier.

Rechter muisknop, draadloze internetverbinding, eigenshappen, internetverbinding delen, aanvinken.
Echter krijg ik dan de volgende melding:

"Er is een fout opgetreden tijdesn het inschakelen van Internetverbinding delen. (null)"

Bedoeling was dus om vervolgens mijn linux laptop hier met een lan kabel aan te hangen. maar dit gaat zo niet lukken...
snap mensen niet die perse ICS willen gebruiken terwijl ze een router in het netwerk hebben..

maw je hebt een router, gebruik dan waar die voor bedoeld is

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Sjoerd
  • Niet online
NIemand?

en @Def!ance, ik snap best waarvoor een router is.
Maar je moet ook snappen dat dit niet altijd de oplossing bied.
Even mijn situatie: zit boven op een kamer, beneden staat de wireless router, een kabel van 35meter door het huis vinden men ouders niet zo'n succes, en het boren in plafonds evenmin.

Vandaar is dit voor mij wel een goede oplossing.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
en het plaatsen van 1 of meerdere acces points dan?

• Sjoerd
  • Niet online
op zich een goed idee. maar waarom zou ik +50 euro uitgeven aan een accespoint, als mijn vaste pc die taak ook prima gratis kan uitvoeren? (pc staat toch altijd aan).

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 13:26
Doe je dit terwijl de linux bak is aangesloten? Ik kan me goed voorstellen dat hij dit niet wil doen als die nic niet aangesloten is.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Sjoerd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:16:
op zich een goed idee. maar waarom zou ik +50 euro uitgeven aan een accespoint, als mijn vaste pc die taak ook prima gratis kan uitvoeren? (pc staat toch altijd aan).
niet bij iedereen

en met acces point kan je het meteen voor meerdere doen, als een vriend/vrienden/vriendin langs komt oid?

• Sjoerd
  • Niet online
Dutch2007 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:46:
[...]

niet bij iedereen

en met acces point kan je het meteen voor meerdere doen, als een vriend/vrienden/vriendin langs komt oid?
nee maar het topic gaat nu over mij ;) en ik heb overigens nog wel een gewone hub van asus die ik dan in noodgevallen er tussen kan steken achter mijn normale pc.

@MasterYoda nee wel aangesloten, niet aangesloten, vista geeft de foutmelding gewoon los van wat er aan hangt

Pagina: 1