PcChips 848 --> Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 00:19
Ik heb een probleem... Een vriend van mij heeft mij een moederbordje gegeven. Hij wist niet zeker of het apparaatje het deed. Ik sloot het dus aan op een voeding, zette er een PCI videokaartje op en probeerde het systeem te starten.... Het beeld bleef zwart. Het is een Pc-Chips 848 mobo. Er zit verder geen geheugen op, ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn. Ik heb ook al eraan zitten te denken of het mobo wel PCI videokaarten zou ondersteunen? Wat zou het probleem hier zijn?

Alvast bedankt!!!

Edit: overigens begon de cpu cooler wel te lopen

[ Voor 4% gewijzigd door RuntimeError op 09-06-2007 17:14 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Reset je BIOS eens. Ieder mobo met PCI ondersteunt wel VGA kaarten.

/ ik heb ook over het geheugen verhaal heen gelezen, je MOET RAM erin stoppen eer je beeld krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Exorcist op 09-06-2007 17:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, dan kun je erachter komen waar het probleem zit. Ik gok op het mobo, heb hier heel veel van die pcchips hangen, ze gaan blijkbaar snel dood, maar het kan natuurlijk altijd een ander onderdeel zijn.

• RuntimeError
m'n bios heb ik al enkele malen gereset. verder zit er dus GEEN geheugen op het mobo... ik vermoedde dat niet erg zou zijn en dat ik iig in de bios zou kunnen komen... is dit ook zo???

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

nee zonder geheugen post/boot een pc niet (nogal standaard imho)

@terw_dan : snap niet dat je eroverheen gelezen hebt dat ie geen geheugen geplaatst heeft
(of dat moet normaal zijn bij pcchips :X )

[ Voor 56% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-06-2007 19:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• RuntimeError
nou dan weet ik voldoende gewoon wat ddr400 geheugen op de kop tikken dus :) bedankt allemaal :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RuntimeError schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:30:
m'n bios heb ik al enkele malen gereset. verder zit er dus GEEN geheugen op het mobo... ik vermoedde dat niet erg zou zijn en dat ik iig in de bios zou kunnen komen... is dit ook zo???
Met helemaal GEEN geheugen zal hij idd niet booten. dus dat zal je er iig op moeten zetten.

• RuntimeError
tja ik dacht zelf dat ik zonder geheugen in de bios kon komen om even de werking van het beestje te checken

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RuntimeError schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:36:
tja ik dacht zelf dat ik zonder geheugen in de bios kon komen om even de werking van het beestje te checken
nee absoluut niet er zjin een paar essentiele onderdelen die absoluut nodig zijn voor post ..

Mem/cpu/vid

• RuntimeError
nou dank jullie wel :) echt geweldig :)

Verwijderd

[mierenneukmodus]
ff een correctie op Terw_Dan: als hij niet zou booten zou het betekenen dat hij beeld zou krijgen, immers het booten gebeurt na het doorlopen van de POST en het biosverhaal... maar zonder geheugen kan je niet eens POSTen... niet belangerijk voor dit verhaal maar wel een essentieel verschil
[/mierenneukmodus]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 19:01 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:00:
[mierenneukmodus]
ff een correctie op Terw_Dan: als hij niet zou booten zou het betekenen dat hij beeld zou krijgen, immers het booten gebeurt na het doorlopen van de POST en het biosverhaal... maar zonder geheugen kan je niet eens POSTen... niet belangerijk voor dit verhaal maar wel een essentieel verschil
[/mierenneukmodus]
en is dat niet wat ik al zei ? (lol ok nee stond er niet maar bedoelde ik wel :D)
nee zonder geheugen post/boot een pc niet (nogal standaard imho)

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-06-2007 19:29 ]

Verwijderd

offtopic:
ik had het dan ook niet tegen jou
Pagina: 1