Ik ben bezig met het volgende:
Ik transcodeer een aantal tv programma's die ik met mythtv het opgenomen naar het PSP formaat.
De .mp4 bestanden staan de map /store/pda
nu heb ik een speciale udev rule die een script opstart als mijn PSP (playstation portable)
via USB aangekoppeld wordt.
De rule start het volgende script dat de PSP mount, en unison zou moeten opstarten om de .mp4 bestanden tussen PC en PSP te syncen (ik gebruik geen rsync omdat ik de bestanden op de PSP wis als ik ze gekeken heb, en deze dan ook automatisch van de PC verwijderd worden):
inhoud unison_psp.sh dat de sync daadwerkelijk uitvoert:
Als ik het unison_psp handmatig opstart doet alles het goed, alleen als het via udev
aageroepen wordt wil unison starten, er wordt zelfs geen log file aangemaakt door unison.
Alleen de mount wordt uitgevoerd, en dan gebeurd er verder niks.
Ik kan met udevmonitor niet ziet wat er als output van het script komt.
Ook als ik in de rule > /tmp/log.txt erbij zet ofzo, komt er niets in te staan.
Weet iemand hier wat ik verkeerd doe? of kan het simpelweg niet?
Ik transcodeer een aantal tv programma's die ik met mythtv het opgenomen naar het PSP formaat.
De .mp4 bestanden staan de map /store/pda
nu heb ik een speciale udev rule die een script opstart als mijn PSP (playstation portable)
via USB aangekoppeld wordt.
code:
1
| BUS=="scsi", SYSFS{model}=="PSP", KERNEL=="sd?1", \\ NAME="sony",RUN+="/usr/local/bin/pspsync.sh" |
De rule start het volgende script dat de PSP mount, en unison zou moeten opstarten om de .mp4 bestanden tussen PC en PSP te syncen (ik gebruik geen rsync omdat ik de bestanden op de PSP wis als ik ze gekeken heb, en deze dan ook automatisch van de PC verwijderd worden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/bash /usr/bin/mythtvosd --template=scroller --scroll_text="PSP Connected" && /bin/mount /media/sony && sleep 10 && exec /usr/local/bin/unison_psp.sh && sleep 2 && /bin/umount /media/sony && /usr/bin/mythtvosd --template=scroller --scroll_text="PSP Unmounted" |
inhoud unison_psp.sh dat de sync daadwerkelijk uitvoert:
code:
1
2
3
| #!/bin/sh exec /usr/bin/unison -dumbtty -batch -perms 0 -log -logfile /tmp/unison.log /sto re/pda /media/sony/VIDEO |
Als ik het unison_psp handmatig opstart doet alles het goed, alleen als het via udev
aageroepen wordt wil unison starten, er wordt zelfs geen log file aangemaakt door unison.
Alleen de mount wordt uitgevoerd, en dan gebeurd er verder niks.
Ik kan met udevmonitor niet ziet wat er als output van het script komt.
Ook als ik in de rule > /tmp/log.txt erbij zet ofzo, komt er niets in te staan.
Weet iemand hier wat ik verkeerd doe? of kan het simpelweg niet?
cd /pub && more beer