Toon posts:

G84: deel van de G80-serie of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie Verwijderd in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
In Call of Juarez DirectX 10 benchmark wordt als DX10 gpu van nVidia alleen de G80 genoemd. De G84 ondersteunt ook DX10, maar wordt niet genoemd. Rataplan suggereerde de opvatting dat de G84 deel is van de G80-serie, met het verzoek een apart topic te openen.
Mij maakt het verder geen klap uit of de G84 wel of niet onder de 'G80-serie' geschaard wordt of niet, ik wilde alleen even melden dat de G84 werd vergeten :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De R600 van ATi bestaat ook uit de RV610, RV630, die scharen we ook onder de R600. Het lijkt mij dan vreemd om dan wel de G81 te vermelden, maar die andere kaarten van de R600 niet. Ik schrijf dan ook niet voor niks 'een nVidia G80- of ATi R600-gpu' en niet 'de'; het zou bovendien niet uitzien om elke mogelijke DirectX 10-videokaart op te noemen, dan maar liever de verzamelnaam pakken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteraard niet nodig alle typen te noemen! Alleen komt 'een nVidia G80-gpu' niet op mij over als 'de hele serie G8*', zeker aangezien er van de G80 zelf ook meerdere varianten zijn (voor GTS/GTX).
Maar wat mij betreft mag het zo blijven staan hoor, als het voor anderen wel duidelijk is heb ik er geen problemen mee! :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die benchmark draait op maar één soort kaarten, en dat zijn de kaarten die DirectX 10 ondersteunen. Daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen de diverse varianten in die kaarten. Lijkt mij vrij stug dat een benchmark wel op een GTS draait, maar niet op een GTX. Het enige verschil tussen die kaarten zijn de gpu- en gehheugensnelheden en de hoeveelheid ram. Het gaat immers om de reeks en dat is een G80 :P.