Error: reboot and select proper boot device or incert boot..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 17:43
Even het verhaal:
Kennis van mij, met een HP Pavilion, AMD athlon xp op 2.0x Ghz, 512mb ram, en een 80GB Seagate harde schijf, bellen naar me, en vertellen dat ze dit probleem hebben: reboot and select proper boot device or incert boot media in selected boot device and press a key die error.

ze brengen de pc naar mij;
de pc toont het HP scherm, tijdens het opstarten (zoals alle moderne moederborden er 1 hebben)
ok, ik kijk in de BIOS, die ziet geen harde schijf, vreemd, ik vijs de pc open, harde schijf is goed aangesloten, ik start de pc op met men hand op de harde schijf, en deze begint nog niet eens rond te draaien... steeds weer dezelfde error.

Dan neem ik een harde schijf van mezelf, 8GB groot, en sluit die aan op dezelfde plaats als de Seagate van 80GB, start de pc op, en hoppa, leven in de brouwerij.

Ik test de Seagate HDD in mijn pc, sluit hem dus aan, start men pc op, mijn pc geeft geen enkel teken van die harde schijf, kapot dus...

Ondertussen installeer ik Windows XP en Office op die harde schijf van mezelf, de 8GB, en het systeem werkt gewoon foutloos bij mij, idiaal dus! dan zijn ze voorlopig gedepanneerd.

Gisterenavond nemen ze de pc terug naar huis, ze steken hem vandaag in, willen hem opstarten, en kijgen EXACT DEZELFDE ERROR: reboot and select proper boot device or incert boot media in selected boot device and press a key die error

terwijl bij mij alles perfect werkte!

echt een raar zooitje als je het mij vraagt, kan iemand me alsjeblieft helpen?

Google bood voor mij geen soelaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is waarschijnlijk de hdd ook weer stuk gegaan. Heb je ook de voeding nagekeken? Schommelende voltages zijn redelijk funest voor hdds namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Grote kans dus dat iets in dat systeem de harde schijven sloopt.

Helaas geef je wel erg weinig info, dus er is niet veel over te zeggen, maar je zult moeten gaan uitzoeken waardoor die harde schijven gesloopt worden. Waarschijnlijk de voeding (Of misschien moederbord). Dus, zitten er meer apperaten in het systeem aangesloten op die voeding? Vertonen die kuren?

[ Voor 43% gewijzigd door Nijn op 09-06-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
de andere apparaten werken allemaal perfect, geen enkel probleem met de dvd-rom speler, en de cd brander, ook de videokaart enzo werken nog, naar de voltages heb ik niet gekeken...

ik dacht er net ook al aan, godverdomme, schommelende voltages op de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Kontroleer de stroomkabel van de hd, of er geen kortsluiting is, bijv. de stekker zelf, soms heb je zeer slechte verbinding in de stekker, of hij is kapot gemaakt met lostrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
'k heb net een voedingstester geleend van iemand, zodat ik kan zien of die voeding nog goed is, 'k weet morgenavond meer te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
I-am-crazy schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:03:
'k heb net een voedingstester geleend van iemand, zodat ik kan zien of die voeding nog goed is, 'k weet morgenavond meer te zeggen...
Een voedingstester hebben houd niet in dat je 'm ook daadwerkelijk kunt testen.

Er zijn een hoop goedkope dingetjes op de markt die je direct op de voeding aansluit en dan laten zien of de voeding goede voltages geven. Maar dat wilt nog niet zeggen dat de voltages ook goed blijven onder belasting.

Je zult de voltages moeten meten terwijl de computer in gebruik is. Dat kan gewoon met een multimeter.

Daarnaast is het misschien ook handig om even met een multimetertje bij je kennis te kijken of er niets mis is met de stroomleidingen daar in huis. Dus of er wel gewoon 230 uit komt. Wel erg frapant dat hij het gelijk begaf toen ze 'm daar aansloten.

Een HDD is een van de kwetsbaarste onderdelen van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
voeding was prima, voltages waren perfect normaal, en bleven stabiel...
heb ze nu gedepanneerd met een 30GB hdd, als die blijft leven heeft men 8gb schijf gewoon zijn geest gegeven van ouderdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

I-am-crazy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:46:
voeding was prima, voltages waren perfect normaal, en bleven stabiel...
heb ze nu gedepanneerd met een 30GB hdd, als die blijft leven heeft men 8gb schijf gewoon zijn geest gegeven van ouderdom...
ook bij de kennis thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello!
ik zit hier dus met hetzelfde probleem sinds een uurtje. Chance dat we nog een pc hadden staan maar toch.
Allesinds, het ging hier als volgt:
Mijn pc was begonnen met een check-disk die ik een tijd geleden had geplanned. Maar ik had de pc nu echt dringend nodig dus ik dacht: ik zet hem gewoon af en start hem po, dan kan ik direct beginnen. Maar blijkbaar was dat het stomste da'k ooit heb gedaan.
Nu crasht mijn pc bij het opstarten in eender welke modus (veilige modus, Windows gewoon opstarten,...). Namelijk bij het zwarte scherm waar "Windows XP Home" staat met daaronder het balkje waarin blauwe blokjes verschijnen (teken dat hij ana het laden is) verschijnt er een fractie van een seconde een blauw scherm met witte letters (gaat te snel weg om het te lezen) wanneer het 2e blauwe blokje in het balkje is verschenen, en dan herstart hij zich.
Dit is een vicieuse cirkel waar hij niet uit geraakt... ;(
Ik hoop dat dit niet wil zeggen dat mijn HDD stuk is? :?
graag wat hulp hierbij! ;(

grtz,
Christof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Laat memtest even draaien, kijk of hij dan fouten ziet. Zonee, dan zal het een foutje in windows zelf zijn. Mocht je dit willen verhelpen, dan kan je altijd nog Windows laten repareren met de originele CD. Zo verlies je geen bestaden ( als je het goed doet tenminste )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtresis schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:56:
Laat memtest even draaien, kijk of hij dan fouten ziet. Zonee, dan zal het een foutje in windows zelf zijn.
Waar kan ik die "memtest" ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
1. www.google.com
2. voer in: "memtest"
3. Je krijgt het volgende: http://www.google.nl/sear...2006-12,GGLG:nl&q=memtest
4. Klik op de eerste hit
5. Je komt op een site van memtest
6. Klik op "Free Download"
7. Je komt hier uit: http://www.memtest86.com/download.html

Succes :S

offtopic:
Stupid questions get stupid answers

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 25-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor het advies, het programma heeft geen fouten gevonden, maar wanneer ik de installatie-CD erin steek en hem vraag om te repareren (of zelfs bij het installeren), zegt hij dat er geen C-schijf gevonden is en dan wilt hij beginnen met "Disk partition", als ik dat doe, riskeer ik dan niet van alles kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor alle vragen :P maar ik heb nog nooit mijn harde schijven moeten herstellen/formatteren. Daarom ben ik een beetje voorzichtig en zou ik graag weten of die "disk partition" geen risico's inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Waarschijnlijk ben je alles al kwijt (chkdsk draait niet voor niks) en er is een grote kans dat je schijf gewoon kapot (aan het gaan) is. Dat je schijf niet gevonden wordt kan toegeschreven worden aan ontbrekende drivers voor een S-ATA controller (indien van toepassing), maar de vraag tot partitioneren geeft meer aan dat je schijf wel herkend wordt maar de partitietabel onleesbaar is (of wellicht is die er gewoon maar wordt de vraag toch gesteld aangezien je een installatieschijf moet kiezen).

Als je je schijf partitioneert ben je opzich geen gegevens kwijt (hoewel je schijf het begin van je filesystem niet meer kan vinden) maar doorgaans wordt er daarna direct geformatteerd, dat is nodig om de nieuwe partitie te kunnen gebruiken en ja, dan ben je wel je gegevens zekerweten kwijt.

[ Voor 22% gewijzigd door DataGhost op 02-07-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miljaar... :'(
Allé çava, bedankt voor alle hulp! Spijtig dat ik er niets meer aan kan doen.

Grtz,
CD
Pagina: 1