[WinXP] gebruikers verwijderen (systeembestand)

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 23:50
Na een nieuwe install van windows heb ik twee keer zoveel gebruikers.
Ik heb na allerlei problemen windows opnieuwe geinstalleerd, over de oude versie heen zodat bestanden bewaard bleven.
Nu heb ik drie gebruikers. Als ik op deze computer klik zie je documenten van gebruiker 1, gebruiker 2 en 3. Dit zijn de nieuwe gebruikers. Als ik op Documents en Settings klik zie ik daar zowel gebruiker 1 staan als de oude gebruiker 1. Ik wil nu (nieuwe) gebruiker 1 verwijderen en de gebruikersprofiel van oude gebruiker 1 gebruiken.
Verwijderen gaat niet omdat het systeembestanden zijn.

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
zie je ze alleen bij doc and settings?

of ook in gebruikersaccount in config scherm?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

Start -> Configuratiescherm -> Gebruikers Accounts -> nieuwe gebruiker 1 selecteren -> account verwijderen ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meld aan als Administrator, nu zou je wel de profielmappen kunnen verwijderen. Wat je nu hebt gebeurt automatisch als je geen format doet. Je hebt dus mappen met gebruiker1 en gebruiker1.computernaam, waar gebruiker1.computernaam je huidige profielmap is. Ik geef je trouwens een kleine kans van slagen om het in 1x goed te krijgen door simpelweg de nieuwe gebruikersmap te verwijderen vanuit het admin account. Ik denk dat je beide mappen dient te verplaatsen en een nieuwe aan moet laten maken, zet dan je oude weer terug en kijk of het nog werkt. Ik raad het niet aan.

Commandline FTW

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 23:50
Bij gebruikersaccounts staan deze gebruikers niet. Eigenlijk wil ik gewoon de vermelding verwijderen, idd staat er gebruiker 1 en dan de pc naam erachte. Is er niet een registerentry waar ik dat gewoon weg kan wissen?

[ Voor 62% gewijzigd door miles op 10-06-2007 00:39 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In het configuratiescherm zal je de oude mappen en gebruikersnamen niet zien. In de map Documents and Settings staan deze wel, zoals je al gezien hebt. Het aanmaken van deze gebruikersmappen door het systeem werkt als volgt:
Je hebt gebruiker X van je vorige installatie. Deze maak je opnieuw aan bij de nieuwe installatie. Systeem detecteerd een map genaamd X en zal een nieuwe gebruikersmap aanmaken met de naam X.computernaam. Er wordt niet gekeken of deze map profielbestanden heeft. Zou je dan een nieuwe gebruiker aanmaken, gebruiker Y, dan zal deze de gebruikersmap Y hebben als de map Y niet bestaat.
Verplaats dus beide mappen, of iig de map die je wilt gebruiken als profiel. Zorg dus dat er geen map meer bestaat van gebruiker X in Documents and Settings. Herstart de computer en meld aan met gebruiker X. Er zal nu een nieuw profiel worden aangemaakt in de map Documents and Settings\X. Meld aan als Administrator en kopiëer de profiel bestanden van de vorige installatie in de nieuw aangemaakte gebruikersmap. Leeg deze dus eerst voordat je de bestanden kopiëert. Je zou nu je oude profiel weer moeten hebben.

Commandline FTW

Pagina: 1