[vista] Netwerk verbinding valt soms half weg*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik draai Vista Ultimate.

Ik heb een ASUS a8v-deluxe moederbord met een athlon64 3500+ met 1 gb corsair dual channel geheugen.
Nu heeft mijn Lan verbinding telkens beperkte verbindingsmogelijkheden, en is ook het blauwe bolletje weg bij het netwerkpictogram.

Dit gebeurt tijdens het internetten. Als ik bijvoorbeeld van de ene stream naar de andere ga.
Ook is er op dat moment veel IDE/sata activiteit.

Ik doe dan diagnose en herstel, problemen vaststellen, bla bla.
de ene keer is het opgelost, de andere keer komt ie met een melding dat er een probleem is met de modem/router.

Als ik kijk bij de eigenschappen van de netwerkverbinding op dat moment zie ik dat ip4 alleen netwerk heeft en dat ipv6 beperkt is.

Na ipv6 uitgeschakeld te hebben is het probleem er nog steeds.

Ik heb het vermoeden dat het aan mijn modem ligt, maar dat lijkt me wel erg sterk.
Waarom zou vista niet met mijn modem overweg kunnen.

Mijn modem is een speedtouch 546

iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je een probleem hebt lijkt me duidelijk genoeg, anders had je de vraag ook niet gepost :+
titelfix dus naar een meer beschrijvende, misschien toch nog eens de algemene startpost-faq doorlezen?

Terzake nu: drivers van je netwerkkaart zijn dan verdachte nummer één, welke nic drivers gebruik je nu en heb je die al geprobeerd te vervangen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• programfile
  • Niet online
Heb vanmiddag een nieuw systeem inelkaar gezet en die eraan gehangen.
Moederbord ECS p965t-A

Maar deze heeft precies het zelfde probleem, deze valt ook weg.
Met de nieuwste vista drivers voor de chipset.

• programfile
  • Niet online
En ja, bij de vorige pc heb ik echt van alles geprobeerd.
Ben er wel 2 weken elke dag mee bezig geweest.

Allerlei instellingen verandert in vista, nieuwste drivers, nieuwe kabels, nieuwe switch etc.
Als ik XP draai dan is het goed.

IOk heb het vermoeden dat de speedtouch niet met ipv6 overweg kan, zou dat kunnen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zou je in het vervolg van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif edit knop gebruik willen maken als je de laatste bent die iets gepost heeft?

IPv6 zou niet uit moeten maken, als het niet ondersteund wordt werkt het gewoon niet, maar daardoor hoor je geen problemen te krijgen met je normale IPv4 netwerk.

Ik vermoed eerder iets als een autotuning parameter die niet pakt, of uPnP wat dwars ligt.
Daar kan je genoeg over vinden als je goed zoekt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Wat is het probleem nu precies?
Is het bijv zo dat je wel een IPv4 IP krijgt + subnet, maar dat de gateway wegvalt?

De ST546 kan standaard geen IPv6 aan, die is hier ook beperkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sypher op 10-06-2007 17:15 ]

• programfile
  • Niet online
Ja dat is het probleem.

Heel lang wachten op het ipnr enzo
Als de verbinding dan een geel driehoekje krijgt
dan doe ik diagnose en herstel of verbinding uit/aan.
helpt allemaal niks

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Probleem heb ik ook, op m'n laptop met Vista Business en op m'n pc met Vista Home Premium... Heb nu handmatig de gateway erin gezet.

Bij mij was het dan wel zo dat ipconfig /renew de gateway netjes terugzet.
Pagina: 1