aangezien arctic-cooling zijn belofte niet nakomt en ik toch een andere koeler op mijn 7800GS (Club3d) wil hebben zal ik toch zelf wat moeten bedenken. het plan is simpel, koop een zalman VF700-Cu en een ZM-VHS1 HSI heatsink blokje, boor in beide extra gaatjes zodat het allemaal gaat passen in de vreemde moutingholes en voila een 7800GS met een zalmankoeler.
maar, voordat ik dit ga proberen vroeg ik mij af hoe warm zon HSI chip wordt. die ZM-VHS1 heatsink is bedoeld voor 6600/GT kaarten, wordt HSI chip van een 7800GS warmer dan die van een 6600/GT, en zou dat zoveel meer zijn dat alleen dat kleine blokje niet voldoende is?
hier is trouwens een (onvolledig) plaatje van het idee:

de printplaat staat hier in spiegelbeeld maar dat maakt voor de vf700 niet uit. de VF700 valt misschien ietsjes groter uit dan hier op het plaatje, maar volgens mij gaat het allemaal wel passen
maar, voordat ik dit ga proberen vroeg ik mij af hoe warm zon HSI chip wordt. die ZM-VHS1 heatsink is bedoeld voor 6600/GT kaarten, wordt HSI chip van een 7800GS warmer dan die van een 6600/GT, en zou dat zoveel meer zijn dat alleen dat kleine blokje niet voldoende is?
hier is trouwens een (onvolledig) plaatje van het idee:

de printplaat staat hier in spiegelbeeld maar dat maakt voor de vf700 niet uit. de VF700 valt misschien ietsjes groter uit dan hier op het plaatje, maar volgens mij gaat het allemaal wel passen
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)