Werken vanaf FTP

Pagina: 1
Acties:

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik al een ruime tijd aan het zoeken ben is een mogelijkheid om op mijn Linux bakje vanaf een FTP server mijn programmeerkunsten uit te kunnen voeren.

Nou heeft Dreamweaver daar een zeer fijne optie voor, namelijk:

- Klik bestand op FTP aan
- Maak wat aanpassingen
- CTRL+S en het bestand wordt weer naar de server verplaatst.

Ik heb in Gnome de optie "Connect to server" geprobeerd, het probleem hiervan is dat hij de bestanden alleen als read-only kan openen (of iemand moet hier iets voor weten dat het wel read/write kan?).

Toen kwam ik op CurlFTPfs, deze kan een FTP server mounten als bestandssysteem. Het enige waar ik tegen aan loop is dat je na een aantal minuten te maken krijgt met een time-out waardoor dit dus ook niet bruikbaar is.

Zijn hier mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen als ik? Een oplossing als "draai apache localhost" is voor mij geen optie, aangezien er meerdere mensen zijn die aan dit project werken en de betreffende server (die alleen maar FTP mogelijkheid als verbinding van buitenaf toestaat) de enige server is waar op gewerkt kan worden.

NB. Ik zoek dus een zéér gemakkelijke manier, dus zonder een stappenplan van save, copy, paste. Dus rechtstreeks werken op de server.

[ Voor 5% gewijzigd door roan op 09-06-2007 14:38 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In KDE-programma's werkt dat soort zaken eigenlijk standaard, omdat er gebruik wordt gemaakt van KIO - dat doet precies wat je wilt (en niet alleen voor FTP, maar voor veel meer protocollen). Mocht je niet van een KDE-programma gebruik kunnen maken, dan is KIO-FUSE misschien iets, al is dat (nog) behoorlijk in ontwikkeling volgens mij :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Met SmartFTP kan het volgens mij.
Je pakt een bestand.. klikt op Edit en het wordt geopend.
Vervolgens save je het, klik je op Upload(wat automatisch verschijnt) en klaar is kees.
Misschien krijg je het werkend met Wine.(zelf geen ervaring mee, werk alleen onder Windows)

• roan
  • Niet online
KIO slaves ga ik eens naar kijken, helaas zit ik hier waarschijnlijk wel aan een hele mik KDE library's vast. Windows software is wat mij betreft not-done. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen. Filezilla heeft geloof ik dezelfde mogelijkheid, werkt onder Linux alleen om nou de hele tijd een UI open te moeten hebben staan....

Jammer, want CurlFTPfs leek een uitkomst (welke ook onder Fuse draait).

Misschien iemand nog tips m.b.t. de time-outs i.c.m. CurlFTPfs en/of de read-only optie van de Gnome "Connect to server" mogelijkheid?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
gFTP doet dit ook (alhoewel gFTP in uitzonderlijke omstandigheden wel eens durft te crashen).

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Er zijn meerdere opties voor, ik weet niet of die ook schrijven ondersteunen. Je zou FUSE, LUFS of wellicht CurlFtpFS kunnen proberen.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik gebruik zelf altijd gewoon de KIO slaves, werkt prima met ftp, ssh, etc...

Maar als je die mogelijkheid niet hebt dan kan ik je zeker aanraden om FUSE eens te proberen, daar kan je dit soort dingen ook best goed mee doen :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Als je met meerdere mensen aan een programma werkt, zo ik eens kijken naar een serieus versioning systeem, zoals cvs, svn, bazar of git. Lijkt me zeer de moeite waard.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21

Tjark

DON'T PANIC

Toen kwam ik op CurlFTPfs, deze kan een FTP server mounten als bestandssysteem. Het enige waar ik tegen aan loop is dat je na een aantal minuten te maken krijgt met een time-out waardoor dit dus ook niet bruikbaar is.
Als 't enige is dat ie timeout, kijk eens in CurlFTPfs of je daar NOOP (= anti-idle) kan gebruiken, zodat de timeout niet verstrijkt.

Anders is iets als sFTPdrive ook erg goed werkbaar (maakt alleen een driveletter aan lokaal en elk programma kan er dan dus mee werken)

*insert signature here

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Tjark Verhoeven schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:20:
Anders is iets als sFTPdrive ook erg goed werkbaar (maakt alleen een driveletter aan lokaal en elk programma kan er dan dus mee werken)
offtopic:
Kijk eens in welk subforum je zit O-)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• roan
  • Niet online
wzzrd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:13:
Als je met meerdere mensen aan een programma werkt, zo ik eens kijken naar een serieus versioning systeem, zoals cvs, svn, bazar of git. Lijkt me zeer de moeite waard.
Als je m'n OP had gelezen had je begrepen dat dat niet gaat ;) Ik ben zowat verplicht om bij een brakke hosting provider te werken, welke dus alleen FTP aanbiedt.

Ik zal eens kijken naar het NOOP command, al had ik op meerdere plaatsen gelezen dat veel FTP servers een anti-anti-timeout 'iets' draaien.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je niet gewoon SSH'en naar die bak?

• roan
  • Niet online
Wat een wakkere bedoeling hier :P
Pagina: 1