Fanspeed lager zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Av-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Ey mensen, ik zal gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb laasts van Alternate een nieuwe behuizing gekocht, de Sharkoon Rebel9 Value, maar ik vind de fans een beetje lawaaiering, vooral (de kleinere) fan aan de voorkant.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk de fan speeds lager te zetten d.m.v een porgrammatje als speedfan of dergelijk?

Tnx

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 23:51
Ja, met speedfan kan dit. Enige probleem is dat je bij mij in ieder geval, niet de CPU speed kan aanpassen. Maar Speedfan is erg handig (wat een toeval: Net 5 seconden geleden gedownload na clean install).

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je regelbare fans hebt, kun je dit idd softwarematig doen. Als jouw fans dit niet ondersteunen, kun je de fans ook hardwarematigd wingen om op een lagere snelheid te draaien. Of met een fancontroller (mijn voorkeur), of door de fans op 7 of 5 V te laten lopen, ipv de gebruikelijke 12V.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.download.orthy.de/reports/cooling/volt-molex.gif

• Av-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Damn, wat een snelle replies :)

Ik heb het geprobeerd om het met speedfan te regelen, maar ik krijg maar twee fans te zien terwijl er toch echt wel meer in zitten en ik heb geen idee welke twee dat zijn.

Afbeeldingslocatie: http://dump.th-clan.com/speedfan.gif
Als jouw fans dit niet ondersteunen, kun je de fans ook hardwarematigd wingen om op een lagere snelheid te draaien.
Hoe zou ik dit moeten doen?

Sorry, maar ik ben nog een beginner op dit gebeid 8)7

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij geeft The_Zeroorez net aan hoe dat zou moeten in de Post boven je ;)

Verder is dit al veel vaker besproken dus ga ik nu de vervelende Mod uithangen en dit topic op slot doen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.