8800GTX stroom probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik heb gisteren een club3d 8800GTX binnen gehad en geïnstalleerd. Nu blijft die stomme nvidia sentinel maar zeggen dat de videokaart te weinig stroom krijgt.
Ik heb toch echt 2 pci-e connectors erin zitten en aan mijn voeding zal het toch ook niet liggen denk ik... Antec smartpower 500W
Hiervoor had ik 2x 7900GTO in SLI oc'ed, dus dit moet ie toch zeker ook wel trekken.
Ik heb al andere drivers geprobeerd en mijn overclock en voltage naar beneden van mijn processor. Alles draait nu weer op stock waardes. Voltagespanningen zijn ook prima.
5V = precies 5V
3.3V = 3.2V
12V = 11.97
Dit alles volgens everest.
Inmiddels ook al een nieuwe win xp install geprobeerd. Mocht ook niet baten. Een erg vreemd probleem dus, iemand een oplossing?

p.s. voor verdere specs -> sig.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:29

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoeveel amp kan die voeding leveren op de 12volt lijn? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Gurneyhck
Zo uit mijn hoofd (ben niet thuis op het moment) 17A en 19A. Zijn twee 12V lijnen. Ben vrij zeker van die Amperages. Dus dat moet voldoen. Verder één dvd-brander, die ik gisteren er al af had gehaald van de voeding. En één HD. Voor de rest hangt er niets aan.

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 18:09
Behalve dat ie "zegt' dat ie niet genoeg stroom krijgt, presteert ie wel naar behoren ?? 3dmarks ?

• Gurneyhck
Nee hij presteert heel slecht. 3dmark06 begint met 16 fps in de eerste test. Verder heb ik hem niet eens laten gaan. 3dmark05 presteert ook heel slecht.

Verwijderd

dan denk ik toch een voeding probleemje,meschien dat er in de voeding iets niet meer werkt,al andere drivers geprobeert meschien dat een oplossing is

• diebobo
Tsja.. dan zou ik het toch in je voeding zoeken.. Pak s een multimeter en kijk s of er wel overal 12 v op staat.. wellicht is er wel gewoon 1 .. 12'v lijn kaduk...

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 13:04
Probeer de kabels eens om te wisselen. Ik weet niet of het zo is maar misschien heeft je kaart toch een primaire power ingang...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
moet er niet toevallig een extra stroom kabel aan hangen naast de 2 pci-e connectoren ? heb ik wel met m'n ouwe 6800 ultra bakkie :) ik ken die nieuwe 8800 gevallen niet zo dus...

of zijn dat juist die pci-e connectors ? :/

[ Voor 11% gewijzigd door Moning2 op 09-06-2007 17:11 ]

• Gurneyhck
Andere drivers al geprobeert + nieuwe win xp install, help allemaal niet. Multimeter helaas niet bij de hand.
Kabels ook al vervangen maar dat werkt ook niet. Ik verdenk inmiddels zelf ook de voeding, maar toch raar dat die mijn 7900GTO's in SLI wel trekt.
Als ik overigens met speedfan mijn voltages uitlees, dan zie ik ook de -12V en -5V en die geven wel verontrustende waardes:
-5V = -8.78
-12V = -16.97

Ik weet niet of je daar iets uit kan aflezen? Zoals gezegd, de overige spanningen zijn prima!

• diebobo
de - voltages zijn niet zo heel bijster interessant, maar dat je sli opstelling t wel trok hoeft niets te betekenen.. kan betekenen dat t kwa power wel goed zit.. maar wie weet is deze kaart iets piet leuteriger met de "kwaliteit" van de de spanning..

• Gurneyhck
Dat zou misschien kunnen ja. Heb net ff de powercalculator erbij gehaald en die zegt dat 2x7900GTX (ik had die GTO's ge'oced naar GTX speeds) meer trekt dan één 8800GTX. Dan moet ik eens ff gaan kijken of ik ergens een andere voeding kan proberen. Als iemand nog tips heeft hoor ik het wel :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

- Heeft je moederbord een 24 pins ATX connector? Zo ja, ook een voeding met 24 pins kabel erop aangesloten? De vier extra draadjes in de nieuwe ATX stekker zorgen dat het mobo extra stroom kan leveren aan de PCI-E sloten.

- Heeft je moederbord een aparte 4pins molex plug? Zo ja, druk er een molex in. Ook via deze weg kan het moederbord extra stroom naar die PCI-E slote brengen.

- Heb je de kaart aangesloten met twee native 6pins stekkers? Zo ja, probeer eens één 6pins te verwisselen voor een dubbele 4-pins molex (molx naar PCI-E adapter kabeltje).

Goud is geen geld

• Gurneyhck
frankknopers schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:03:
- Heeft je moederbord een 24 pins ATX connector? Zo ja, ook een voeding met 24 pins kabel erop aangesloten? De vier extra draadjes in de nieuwe ATX stekker zorgen dat het mobo extra stroom kan leveren aan de PCI-E sloten.
Ja 24 pins connector, ja 24 pins kabel op aangesloten.
- Heeft je moederbord een aparte 4pins molex plug? Zo ja, druk er een molex in. Ook via deze weg kan het moederbord extra stroom naar die PCI-E slote brengen.
-Nee geen aparte molex plug (had mijn vorige mobo wel, dus daar had ik al opgelet)
- Heb je de kaart aangesloten met twee native 6pins stekkers? Zo ja, probeer eens één 6pins te verwisselen voor een dubbele 4-pins molex (molx naar PCI-E adapter kabeltje).
Ja met 2 native 6pins stekkers en ook al geprobeerd om één en daarna beide natives te vervangen voor een dubbele 4 pins molex.

Kort samengevat, alles al geprobeerd van die suggesties. Maar toch bedankt natuurlijk. Zo was ik dus op mijn vorige moederbord, dfi lanparty Ultra-d (nforce4), vergeten een floppydisk connector aan te sluiten eerst. Hierdoor kreeg ik artifacts met mijn toenmalige 7900GT. Dus zoiets melden kan geen kwijt :D

Ik ga morgen ff kijken of mijn 8800GTX ff kan testen bij de mycom bijvoorbeeld, dan weet ik meteen of het de videokaart of de voeding is.
Ik zal hier terugposten wat de uitkomst is uiteraard. Als er nog iemand tips/oplossingen heeft, you're welcome!!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
Zou het niet aan de videokaart kunnen liggen? Een nieuwe kaart kan ook stuk zijn..

Al hoop ik niet dat het zo is

[ Voor 3% gewijzigd door Gniels op 10-06-2007 17:41 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

• Gurneyhck
Ja... dat zou kunnen...
No offence, maar ik snap de toevoeging niet echt.
Pagina: 1