Toon posts:

[ME] Windows ME bootable CD

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag. Ik heb een oud systeem met Windows ME geinstalleerd die nu volledig vastloopt door een mislukte slaapstand hervatting. Ik kan niks meer zodra de PC probeerd de slaapstand te hervatten. Hij loopt vast (Numlock LED weigert etc) zoals deze onstabiele PC dat wel vaker deed. Nu wil Windows opnieuw installeren maar mijn WinME CD blijkt niet bootable. Ik heb geen andere CDs met floppy disk om een bootdisk te maken. Iemand een idee hoe een Bootable CD! te maken?

Ik heb zojuist geprobeerd met een Bootable Windows 2000 CD een reinstall te bewerkstelligen. Echter er komt nog steeds de error over de slaapstand, wat inhoud dat de computer dus nog steeds volstrekt vastloopt en de W2K install niet laad. Ik kan zo dus ook de HDD niet formatteren. Ik betwijfel dus nu of het met een Windows ME bootable CD wel werkt. Is er een manier om de HDD te formatteren in BIOS? Ik ben niet zo bekend op dat gebied. Anders nog suggesties om tenminste een reformat te kunnen doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 13:29 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03
Misschien helpt een opstartdiskette?
http://www.bootdisk.com/
Prut besturingssysteem
Ligt aan de pc, op de ene werkt hij heel fijn, op de andere bagger (kan ik uit eigen ervaring zeggen, ik heb een oude laptop waar het perfect op werkt, maar alle andere pc's waar ik het op geinstalleerd heb doen het erg slecht met ME. Misschien is 98SE een aanrader?

[ Voor 102% gewijzigd door Jakkus op 16-06-2007 17:44 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39
Beschrijf die foutmelding over die slaapstand eens, misschien dat we daar meer mee kunnen.

En Windows ME moet je gewoon niet installeren. Prut besturingssysteem.