Ik heb een tijdje gelden een HP laptop aangeschaft met Windows Vista pre-installed. Nu wilde ik XP ernaast installeren als dualboot; zogezegd zogedaan. Maar, nu kan ik Vista niet meer opstarten omdat de bootloader van XP niet in staat is om Vista op te starten.
Nu heb ik een oplossing gevonden op
Windows Vista kan niet meer worden gestart nadat u een eerdere versie van het Windows-besturingssysteem hebt geïnstalleerd in een dual-bootconfiguratie
waarin als eerste stap genoemd wordt:
Nu heb ik een oplossing gevonden op
Windows Vista kan niet meer worden gestart nadat u een eerdere versie van het Windows-besturingssysteem hebt geïnstalleerd in een dual-bootconfiguratie
waarin als eerste stap genoemd wordt:
Echter, ik heb alleen een recovery DVD van HP, maar daar staat het bestand "bootsect.exe" NIET op en kan deze procedure daardoor niet uitvoeren. Heeft iemand een idee hoe ik Vista toch weer kan opstarten zonder een complete reinstall (recovery) te doen? Mijn data bestanden staan ook op C:, en die zouden dan gewist worden.1. Gebruik Bootsect.exe om de Windows Vista MBR en de opstartcode te herstellen waarmee de controle wordt overgedragen aan het programma Windows Boot Manager. Typ hiertoe de volgende opdracht bij een opdrachtprompt: Station:\boot\Bootsect.exe /NT60 All
In deze opdracht staat Station voor het station waar zich het Windows Vista-installatiemedium bevindt.