P5B-Plus Vista Edition en opnieuw opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Sind ik geupgrade heb naar een C2D heb ik er dus last van, dat als ik in windows zit, en ik start hem opnieuw op, dat hij eerst compleet uit slaat, en daarna gaat die weer aan. Wat kan dit volgens jullie zijn, of is dit normaal?

geupgrade van:

Asus A8R32-MVP Del
AMD 4000+ @2.8
Corsair 2048 DDR400
Sapphire X1900GT

geupgrade naar:

P5B-Plus Vista Edition
E6600 @3.2
2048 DDR667
Asus 8600GTS

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:08
IK heb ook iets dergelijks, een asus p5b met een core2d e6600

Als ik mijn pc aanzet, dan gaat ie 1 seconde aan, vervolgens gaat ie weer uit en start dan na 1 seconde weer op. Nu start ie wel compleet door en op.

Vreemd ja, maar nog niet gevonden wat het is.

• CarJunkyXL
heb al 16x mijn bios doorgepluist, maar kan niet iets vinden wat daarmee te maken heeft...

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 13:21
Heb je wel een schone install gedaan ?? Een oude install gebruiken op niew MB + Proc. gaat niet altijd even soepel...

• CarJunkyXL
Yup, zowel een clean install XP en een clean install Vista\

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Heb je deze post al gezien (iemand die blijkbaar eerder van dit probleem heeft gehoord verwijst daar naar hier...).

• CarJunkyXL
Had hem nog niet gezien, thanks. Maar blijkbaar met de bios versie die hij gebruikt, zou het opgelost moeten zijn, wat helaas niet zo is, als ik het goed lees tenminste

[ Voor 10% gewijzigd door CarJunkyXL op 09-06-2007 14:02 ]

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:59
Ik had dit eerst ook met een P5B-E Plus. Na het 'memory voltage' van 1,8V naar 1,9V te hebben gezet is dit over

• CarJunkyXL
Ik ga het vanavond proberen. Laat het zsm weten

• CarJunkyXL
Helaas werkte het niet. heb alle mogelijkheden geprobeerd mbt het voltage van het geheugen. Is jammer genoeg dus nog niet opgelost ;(

Verwijderd

Ik heb het probleem in Vista gevonden... Was een instelling.

Bij mij werkte het en Asus zelf schrijft er het volgende over:

This is VISTA OS problem. VISTA does not allow system to enter Standby mode, if "Allow this device to bring the computer out of standby" for an USB or PS/2 wake supported device (such as mouse or keyboard) has been checked under "Device Manager", while the used USB or PS/2 port has not switched its power mode to +5VSB, which allows delivery of standby power to USB or PS/2 ports under soft OFF state.
As VISTA enables this option per default, and motherboards often set USB power modes to +5V at the same time, this two settings may result in conflict, hence causes this trouble.

To fix this, simply uncheck "Allow this device to bring the computer out of standby" for your USB mouse and PS/2 keyboard under "Device Manager", if you do not desire to wake the system via your USB mouse and/or PS/2 keyboard.

If wake from USB mouse and/or PS/2 keyboard option is required for your application, simply turn off your PC, set the particular USB port used to connect your USB mouse, and/or your PS/2 port(depending on if you wish to allow wake from PS/2 device) to +5VSB as per the instructions in your user manual, then turn it on again, and disable "Allow this device to bring the computer out of standby" for devices you do not wish to use to wake your system from, and your system will be able to enter and wake from standby mode in your desired manner.

• CarJunkyXL
Helaas werkte het bij mij niet.
Het lijkt me gewooon slecht voor de levensduur van de HDD's als ze bij elke reboot, uit springen en na een seconden of 2/3 weer opspinnen.

• CarJunkyXL
kickje

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit heeft te maken met de asus plank, als je overclocked dan moet er iets gereset worden , oid, waardoor hij uit gaat, en weer aan. Nieuwe biossen schijnen dit soms op te lossen.

mijn p5b-deluxe systeem doet het ook met een c2d 6600 op 3,2ghz. Heeft iets met de bus snelheid te maken oid...Misschien zet ik er ook een andere bios in binnenkort, maar mijn hd's hebben opstartvertraging, dus ik vind het geen ramp...

specs

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:08
maratropa schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:51:
Dit heeft te maken met de asus plank, als je overclocked dan moet er iets gereset worden , oid, waardoor hij uit gaat, en weer aan. Nieuwe biossen schijnen dit soms op te lossen.

mijn p5b-deluxe systeem doet het ook met een c2d 6600 op 3,2ghz. Heeft iets met de bus snelheid te maken oid...Misschien zet ik er ook een andere bios in binnenkort, maar mijn hd's hebben opstartvertraging, dus ik vind het geen ramp...
Heb de allerlaatste bios in de plank geflasht, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik de pc aanzet, dan gaat ie eerst uit om vervolgens weer aan te gaan.
Vreemd, maar voorzover ik heb gemerkt nog geen (blijvende) schade...

• CarJunkyXL
lijkt me gewoon niet goed voor de HDD's... de rest maakt ook niet echt uit. mocht er toch iets defect gaan heb je garantie. op je data niet :P
Pagina: 1