* AtleX meld zich als gelukkige bezitter van de NSK6000
Zelf gebruik ik de meegeleverde 120mm fan achterin als outtake, op de laagste stand. Voorin, op de bovenste positie, heb ik een Zalman ZM-F2 fan op 5 volt als koeling voor mijn harde schijf. Die harde schijf word maar 36 graden als ik 40GB aan grote en kleine bestanden van de ene partitie naar de andere verplaats dus dat is goed genoeg. De 120mm fan aan de achterkant kan nog genoeg lucht aanzuigen via de voorkant en de gaten aan de zijkant, als ik de 92mm fan lostrek stijgt de kasttemperatuur niet meetbaar, dus voor een betere koeling hoef je niet te proberen er 120mm fans aan de voorkant in te proppen.
Jij hebt natuurlijk veel harde schijven, maar die liggen bij de NSK6000 in rekjes zoals je op
deze foto kunt zien. Deze geleiden de lucht van de fans over en onder de schijf langs, waardoor de koeling sterk verbeterd.
Op je verzoek (per mail, voor de meelezers) heb ik even wat gemeten en wat foto's gemaakt:
Slechte kwaliteit
Zoals je ziet heb je op zich de ruimte wel in de breedte, je kan ongeveer tot de verzonken rand op
deze foto gaan zonder in de problemen te komen met het zijpaneel of de bevestiging van de voorkant. Aan de andere kant heb je ongeveer 3cm ruimte, dus dat lijkt het probleem niet. De hoogte is een ander verhaal. Dan zit het gat waar kabels van de power- en reset knop, LED-jes, etc. doorheen komen in de weg. Tenzij je de voorkant echt grof gaat verbouwen gaat dat niet passen.
Mijn advies is om gewoon goede 92mm fans te halen en die ervoor te zetten. Dan hoef je niet je kast te modden voor de minimale winst. De koeling zal denk ik toereikend zijn dan, het gaat er immers meer om dat er geen dode lucht bij je schijven blijft hangen die steeds heter wordt. Een minimaal briesje koelt je schijven vaak al flink af.
[edit]
Meer foto's vind je trouwens
in mijn fotoalbum.
[
Voor 15% gewijzigd door
AtleX op 11-06-2007 18:39
]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.