Toon posts:

Automatiseren backup van eigen domein

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik zou graag gaan organiseren dat er van mijn domein, jansfotos.nl , elke dag een automatiche backup werd gemaakt vanaf en naar mijn pc. Welk programma zou hiervoor het meest geschikt zijn?

Ik gebruik voor mijn backups het programma Acronis maar zodat ik heb kunnen bekijken lukt het niet om een backup te maken van mijn domein naar en vanaf mijn pc.

Groet, Jan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Vertel dan eerst even welke software op welk besturingsysteem je gebruikt voor je website.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[hk-modus]
wat je nodig hebt is enkel een dump van je DNS records als je alleen je domein wilt backuppen :Y)
[/]

Wat ik denk dat je bedoeld is dat je de files die bij je ISP staan wilt backuppen. Waarom niet gewoon met FTP dat account leegtrekken naar je PC :?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:17:
[hk-modus]
wat je nodig hebt is enkel een dump van je DNS records als je alleen je domein wilt backuppen :Y)
[/]

Wat ik denk dat je bedoeld is dat je de files die bij je ISP staan wilt backuppen. Waarom niet gewoon met FTP dat account leegtrekken naar je PC :?
Ja dat doe ik nu elke week maar ik wil dit "automatiseren". Mijn andere locale backups gebeuren ook automatsch. Het zou toch eigenlijk moeten kunnen om dagelijks automatich een backup te laten maken van mijn domein.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:10:
Vertel dan eerst even welke software op welk besturingsysteem je gebruikt voor je website.
Met phpinfo.php heb ik gekeken bij mijn ISP zie ik Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) staan. Het webpanel is van Plesk. Locaal op mijn peeceetje Vista.

Ik maak ook gebruik van een database bij mijn ISP en dit wil ik natuurlijk ook opnemen in mijn backup.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:36:
[...]

Ja dat doe ik nu elke week maar ik wil dit "automatiseren". Mijn andere locale backups gebeuren ook automatsch. Het zou toch eigenlijk moeten kunnen om dagelijks automatich een backup te laten maken van mijn domein.
cronjob? of als je windows hebt met de "Geplande taken" optie :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je niet binnen 24 uur je topic willen kicken? Als je dan nog wat toe wilt voegen zien we graag dat je je vorige bericht aanpast; in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:47:
[...]

Met phpinfo.php heb ik gekeken bij mijn ISP zie ik Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) staan. Het webpanel is van Plesk. Locaal op mijn peeceetje Vista.

Ik maak ook gebruik van een database bij mijn ISP en dit wil ik natuurlijk ook opnemen in mijn backup.
Plesk heeft vast wel een backup functie?
En ook een stukje cronjobs?

Cronjob maken dus die elke dag de backup functie uitvoert
Bij windows doe je bij geplande taken dan elke dag acronis oid uit laten voeren voor te backuppen ofzo

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Plesk heeft idd een backup functie zoals in onderstaand screenshot is te zien. Je kunt deze backup locaal (op de server) opslaan of remote op een FTP server. Schedulen van een periodieke backup is ook een eitje.

Afbeeldingslocatie: http://www.onehosting.com.hk/image_library/PENACMA0.jpg

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1