Toon posts:

HP of Lidl (Targa) laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon zoek ik een laptop waarop hij het spel World of Warcraft kan spelen. Vereiste volgens mij dus een goed videokaart met eigen geheugen!
Ik had de HP dv9313ea gezien. Zie voor gegevens de link:
http://www.pcmegastore.nl..._280&products_id=73834763

Maar zag nu bij de Lidl een laptop staan met volgens mij net iets betere componenten!
Zie: http://www.lidl.nl/nl/hom...7_AMD_Turion_64_Dual_Core

Aangezien ik totaal geen ervaring met laptops heb en ook door de bomen het bos niet meer zie gezien het aantal dat er te koop is. Ook al die verschillende processors zeggen mij niets meer!

Wil iemand mij helpen die wel die bomen in dat bos ziet staan? _/-\o_

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoewel je bij HP de naam van het merk wellicht enigzins mee hebt, zou de Targa van de Lidl mij toch meer aanspreken. De Core2Duo die in de HP zit, zal trouwens sneller zijn in de meeste dingen dan die TL-56 van AMD. Maar de hoeveelheid geheugen, de sterkere videokaart, en een ingebouwde DVB-T ontvanger zouden voor mij toch specs zijn waardoor ik eerder voor de Targa zou kiezen.

Het is net een beetje wat je zelf het belangrijkste vind, en hoe lang je van plan bent met de notebook te gaan doen (die combo in de HP van een Core2Duo en een 7600Go zal langer meegaan dan de AMD en 7700Go van de Targa)...

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen van hoelang doe ik ermee, maar kan ik er genoeg mee. En dan vooral dat spel. De laptop zal later ook gebruikt worden voor studie doeleinden. Maar dat zal wel lukken. Ooit een Aldi pc gehad en deze heeft toch ook een aantal jaren gedraaid. Werd dan weliswaar te traag, maar was nog niet versleten.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07
Ik zou persoonlijk voor de HP gaan puur en alleen al vanwege de looks.
Daarbij is de processor van de HP beter en de videokaart niet veel minder. het geheugen van de HP is alleen wel wat weinig, maar voor nog geen €80,- zet je er 2x1GB in. Dan bespaar je nog eens €4,- (koop er een lekker ijsje voor met je zoon :)) Je hebt alleen geen DVB-T tuner, maar wie kijkt er nou naar ned 1,2 en 3.

Verwijderd

Topicstarter
Mis dan alleen de laptoptas en muis. Maar daar kom ik ook wel overheen denk ik. HP dan toch degelijker dan Targa zeggen jullie!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Studie doeleinden... Wil je hem ook mee naar school slepen... Ik zou een 15.4" of kleiner aanbevelen.

Ik zou de Targa kiezen aangezien de CPU naar mijn mening WEL beter is. Accuduur hangt toch van je accu zelf af en AMD is behoorlijk goed bezig de laatste tijd heb ik het idee.

Targa ivm 2GB, 7700 met GDDR3 en de 3 jaar garantie als ik me niet vergis.

• silencedead
@gremlin-online

De Intel zijn momenteel wat betreft snelheid beter:
kijk maar hier
Nou staat de T5300 er niet bij, maar deze is sneller dan de t2xxx serie

@TS
Maar wat gremlin zegt, wil je hem meeslepen kijk dan naar een 15,4 inch.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

silencedead schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:07:
De Intel zijn momenteel wat betreft snelheid beter:
Best dat de T5300 daar bij zit, natuurlijk en dat het stroomverbruik is meegerekend.

En eerlijk gezegd, ik heb minder slechte verhalen gehoord over de laptops van Targa dan over die van HP. Garantie regelen kan wat moeilijker gebeuren, omdat je een Nederlander aan de telefoon hebt (NOFI ;) ), maar eens de afspraak is gemaakt, gaat alles vlot.

Yes, but no.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vergeet niet dat de T5300 een budget Core 2 Duo is met lagere FSB! Ik denk dat de TL-56 dan ook niks onderdoet aangezien mijn TL-52 een T2300 ook bijhoudt. Die benchmark van ome tom geloof ik verder ook niet echt... Heb vele andere benchmarks gezienwaar de Turion 64 X2 helemaal niks onder doet!

• silencedead
mieJas schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:30:
[...]
En eerlijk gezegd, ik heb minder slechte verhalen gehoord over de laptops van Targa dan over die van HP. Garantie regelen kan wat moeilijker gebeuren, omdat je een Nederlander aan de telefoon hebt (NOFI ;) ), maar eens de afspraak is gemaakt, gaat alles vlot.
Vrij logisch dat je minder slechte verhalen hoort over targa dan over HP. Hoeveel hp's worden er jaarlijks verkocht en hoeveel targa's.

Verwijderd

Hmm, ik zou kiezen voor de HP, maar als het helemaal aan mij lag zou ik geen een daarvan kopen :P 1125 lijkt me veelsteduur voor een laptop met maar 1gig geheugen. Maar die videokaart is wel redelijk hoor.
Pagina: 1