Toon posts:

Kosten permanente verbindingen tussen kantoren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

In mijn studie (MCSE) kom ik vaak voorbeelden tegen over geografisch gescheiden vestigingen die met verschillende snelheden aan elkaar verbonden zijn. Met die verschillende snelheden in mind moet je dan replicatietopologien gaan opzetten en nadenken over het al dan niet plaatsen van Domaincontrollers, Global catalogs etc. ivm replicatie over Wanlinks.

Nu vraag ik me af, zijn verbindingen tussen kantoren zo ontzettend duur dat een 56Kbps link nog voorkomt in een Nederlandse situatie? Weet iemand wat de kosten zo ongeveer zijn voor bedrijven om met een beetje breedband aan elkaar geknoopt te worden?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 07:18:
Beste Tweakers,

In mijn studie (MCSE) kom ik vaak voorbeelden tegen over geografisch gescheiden vestigingen die met verschillende snelheden aan elkaar verbonden zijn. Met die verschillende snelheden in mind moet je dan replicatietopologien gaan opzetten en nadenken over het al dan niet plaatsen van Domaincontrollers, Global catalogs etc. ivm replicatie over Wanlinks.

Nu vraag ik me af, zijn verbindingen tussen kantoren zo ontzettend duur dat een 56Kbps link nog voorkomt in een Nederlandse situatie? Weet iemand wat de kosten zo ongeveer zijn voor bedrijven om met een beetje breedband aan elkaar geknoopt te worden?
Tja, koppeling via bestaande internetverbindingen kosten geen drol, maar wil je een dedicated gegarandeerde verbinding hebben, dan praat je al snel over 1000 / maand voor een 2 mbit digistream.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Tegenwoordig zie je ook steeds meer bedrijven die gewoon een paar internet verbindingen nemen (2x adsl + isdn backup) om downtime tegen te gaan, kost minder dan een gagarandeerde verbinding en is toch erg stabiel over het algemeen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 07:22:
[...]

Tja, koppeling via bestaande internetverbindingen kosten geen drol, maar wil je een dedicated gegarandeerde verbinding hebben, dan praat je al snel over 1000 / maand voor een 2 mbit digistream.
Ok. Bestaande internetverbindingen kan ik in deze dan vergelijken met de gangbare snelheden zoals die voor particuliere aansluitingen gelden? Die kosten zijn te verwaarlozen/hetzelfde en je knoopt de boel met VPN aan elkaar? Als tegenhanger van dedicated pak je dan een tweede aansluiting die ook geen 'drol' kost als backup?

**edit** Wolfboy heeft eigenlijk al beetje antwoord gegeven

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 07:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 07:25:
Tegenwoordig zie je ook steeds meer bedrijven die gewoon een paar internet verbindingen nemen (2x adsl + isdn backup) om downtime tegen te gaan, kost minder dan een gagarandeerde verbinding en is toch erg stabiel over het algemeen ;)
Ok. Dus als je als bedrijf een ordinaire ADSL-verbinding besteld hebben we het over huis tuin en keuken tarieven? Die hebben dan ook het verschil in up/downloadsnelheden? Kan ik me nl niet voorstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 07:40 ]

Verwijderd

Check this out:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1363501

en de prijzen:

http://www.enternext.com/...sl_kpn_epacity.asp?link=6

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 07:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me nu enigszins want dit had ik zelf met wat meer moeite ook kunnen vinden. 8)7
Thnx!! _/-\o_

Leuk hoe ze goochelen met die overboekingswaarden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54
Maar dat zijn nog geen echte dedicated verbindingen, omdat het VPN's zijn met overboeking. Overigens wel grappig om te zien dat een 1984 dedicated epacity verbinding veel duurder is dan een digistream met dezelfde capaciteit ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Wij zitten via een (Cisco) router met een VPN-concentrator verbonden met het netwerk vd hoofdsite.
Op de hoofdsite worden wij weet uit de de-concentrator gehaald. Hierdoor lijkt het net of wij alles lokaal hebben.
Er wordt een KPN business ADSL voor gebruikt (4 IP nrs waar we er 1 van gebruiken), is 12/1MB kosten 80 euro, plus 10 euro voor het draadje...
Voor de lokale bestanden hebben we een kleine server met backup (tapes).
De VPN tunnel is niet supersnel en de stabiliteit zou ook beter kunnen (vandaar de lokale server)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 07:36:
[...]

Ok. Dus als je als bedrijf een ordinaire ADSL-verbinding besteld hebben we het over huis tuin en keuken tarieven? Die hebben dan ook het verschil in up/downloadsnelheden? Kan ik me nl niet voorstellen.
Jup, al is het natuurlijk ook mogelijk om gewoon een paar goede SDSL verbindingen te nemen, de prijs is meestal (met enige overboeking) nog steeds een stuk lager dan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:25

McMiGHtY

- burp -

Je zou ook is direct bij de KPN kunnen kijken wat de prijzen zijn: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1363501
en niet bij enertext.com aangezien die allicht begeleidingskosten en installatiekosten in de prijs meeberekenen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Er zijn genoeg ISP's die je een VPN kunnen leveren wat compleet gesloten is. Op basis van SDSL kun je 9,2 mbps symmetrisch krijgen dmv het bundelen van DSL lijnen. Naar wens kun je in de overboeking kiezen van 1:25 tot 1:1

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1