[Dvorak] Herindeelbaar toetsenbord gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn trouwe toetsenbord is vandaag overleden na 20 jaar trouwe dienst.
Nu zoek ik een nieuw toetsenbord, bij voorkeur draadloos, waarbij ik de toetsen van plaats kan verwisselen naar de dvorak lay-out.

In de gemiddelde computerwinkel hoef je dat dus niet te vragen. Heb al een logitech geprobeerd maar daar zijn de letters F en J een ander formaat en zijn dus niet verplaatsbaar.

Een microsoft toetsenbord heb ik niet kunnen testen aangezien ik niemand ken die dat heeft.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/ zou een oplossing zijn, maar ik gok dat ze niet goedkoop zijn :P

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

EnnaN

Toys in the attic

neem een mooie oldscool ibm! ga naar je locale recyclewinkel!

- goedkoop
- je hebt direct weer zo'n mooi clickety ding, in plaats van zo'n kapotga ding
- bijna altijd modbaar.

wel even de toetsen wassen in een kussensloop

sig

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Neoptolemos schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:35:
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/ zou een oplossing zijn, maar ik gok dat ze niet goedkoop zijn :P
approx. 1256.86 €

Ik gok dat die oplossing iets te duur is... ;)

Permanent wintericon!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

The Dolf schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:00:

Een microsoft toetsenbord heb ik niet kunnen testen aangezien ik niemand ken die dat heeft.
Ik heb een miscrosoft toetsenbord... en het kan niet :/

originele signatures zijn top!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
Misschien dat je hier wat mee kan? Ziet er uit als een Keytronic toetsenbordje...

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
met Logitech UltraX borden (bij normale Logitechs gaat het idd niet zoals je zelf al aangeeft) gaat het erg goed, zelf met 2 bordjes gedaan
het is wel even tricky in het begin met loshalen, dat moet je effe doorhebben.

tegenwoordig tik ik op een Typematrix 2030 die standaard in Dvorak geleverd wordt (mijn vorige), of helemaal blank met een dunne latex skin (mijn huidige).
maar helaas zijn wel wat duurder dan de gemmidelde tikplank

edit:
en nog een pic van beide plankjes (Logitech UltraX (oude model) en mijn oude TypeMatrix 2030 Dvorak) bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/58036.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Bramster op 09-06-2007 16:09 ]

• The Dolf
  • Niet online
Wokkels schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:00:
[...]

approx. 1256.86 €

Ik gok dat die oplossing iets te duur is... ;)
Zijn nog niet leverbaar helaas. ;)
Skuzz schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:28:
met Logitech UltraX borden (bij normale Logitechs gaat het idd niet zoals je zelf al aangeeft) gaat het erg goed, zelf met 2 bordjes gedaan
het is wel even tricky in het begin met loshalen, dat moet je effe doorhebben.

tegenwoordig tik ik op een Typematrix 2030 die standaard in Dvorak geleverd wordt (mijn vorige), of helemaal blank met een dunne latex skin (mijn huidige).
maar helaas zijn wel wat duurder dan de gemiddelde tikplank
Hartelijk bedankt voor de info. Ik ga eerst maar eens zo'n logitech aanschaffen en waarschijnlijk de typematrix bestellen. EUR 130 is een schappelijke prijs.
Ik had al wel een Maltron gevonden maar die krengen kosten bijna 400 pond.

edit:
Maatje van me had dit topic gelezen en een oude IBM ramplank meegenomen. Ligt nu in de vaatwasser.

[ Voor 5% gewijzigd door The Dolf op 09-06-2007 19:39 ]

Gezocht!
Router

• Bramster
die 130 euro kon nog een beetje hoger uitvallen
bij de 2e die ik bestelde vonden ze het leuk om me 40 euro extra aan invoerrechten te laten betalen, terwijl dat bij de eerste niet zo was

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:27
EEN MEDE DVORAK LIEFHEBBER :D :D :9~ :9~ Dank u heer _/-\o_ _/-\o_

Anyway, heb hier twee Logitechs op dvorak, me G15 (waar ik dit op tik) en me DiNovo notebook ding. Die DiNovo gaf geen problemen, me G15 was een ander verhaal, de J en de F paste idd niet standaard. Ik heb dit opgelost door in het tobo een paar uitsteekseltjes weg te vijlen, in die toetsplaatsen dus. Let er maar eens op, normaal zitten daar wat uitsteekseltjes aan de binnenkant, vijl die weg en je U en H toetsen passen zonder problemen. Heb em nu al bijna anderhalf jaar zo.

Waar je verder op moet letten, zorg ervoor dat de toetsen niet in een curve zitten, meestal krijg je dan hoogteverschillen op dvorak en dat typt voor geen meter (had dat op een ouwe Trust, bul-ding). Als je gewoon een vlak tobo heb is ie meestal wel te verbouwen naar betere indelingen, hetzij met vijlen, hetzij met brute kracht. Tis een beetje modwerk maar daar ben je tweaker voor toch :+

Foto's van mijn Logitechs komen eraan, ben allang blij dat ik niet de enige blijk hier op GoT :D

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/9598/dscn2277py8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/6706/dscn2280vg0.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Andros op 09-06-2007 20:56 ]

• Bramster
mja, "we" zijn erg zeldzaam :P
Ik heb het ooit eens geprobeerd, na een weekje of 2 tikte ik redelijk blind en ben ik niet meer teruggegaan.

nouja, hier een paar pics van mijn huidige ramplankje dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Toetsenbord.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Toetsenbord2.jpg

edit:
zo'n Razer muisje heb ik ook nog :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bramster op 09-06-2007 20:59 ]

• The Dolf
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:40:
EEN MEDE DVORAK LIEFHEBBER :D :D :9~ :9~ Dank u heer _/-\o_ _/-\o_
Heb al een kleine 20 jaar last van reuma en vooral op dagen zoals deze is het gewoon een verademing als je niet al te veel hoeft te bewegen met je vingers.
Anyway, heb hier twee Logitechs op dvorak, me G15 (waar ik dit op tik) en me DiNovo notebook ding. Die DiNovo gaf geen problemen, me G15 was een ander verhaal, de J en de F paste idd niet standaard. Ik heb dit opgelost door in het tobo een paar uitsteekseltjes weg te vijlen, in die toetsplaatsen dus. Let er maar eens op, normaal zitten daar wat uitsteekseltjes aan de binnenkant, vijl die weg en je U en H toetsen passen zonder problemen. Heb em nu al bijna anderhalf jaar zo.
Als ik die uitsteeksels eruit haal loop je dan niet de kans dat ze er uit kunnen vallen? En typt dat dan niet anders?

Gezocht!
Router

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:27
Tis op eigen risico maar als je die uitsteeksels wegvijlt dan passen de U en H perfect, die klemmen immers in de rest van die "aansluiting" zeg maar. De F en de J ook, dat uitsteeksel is alleen maar om ons dvorak typers te irriteren volgens mij. Enige wat je wel hebt zijn de bumps op F en J, daar heb je geen fluit meer aan. Ben dat intussen gewend. Ik ben er al verschillende lans mee afgeweest, nooit problemen gehad met verloren toetsen etc. Mocht je me tobo's willen bewonderen, ik zit over twee weken op The Reality in Heerenveen (Thialf).

@Skuzz

Waarom heb je op die tweede foto de tekens eraf? En typt dat matrix een beetje lekker? Ben er wel es vage plaatjes van tegengekomen maar of het zo goed werkt...

[ Voor 23% gewijzigd door Andros op 09-06-2007 21:23 ]

• Bramster
Ik vind het erg fijn typen, zeker met die (erg dunne) skin erover, echt lekker stil en het tikt gewoon lekker. Het is in het begin natuurlijk wel even wennen met de enter en backspace in het midden, maarja, dat was dvorak ook :)

mijn eerst typematrix is kapot gegaan door een lading bier (nouja, eigenlijk de schoonmaakactie die daarop volgde :P) en de 2e heb ik dus gekocht als blank, ziet er gewoon wel vet uit (niet dat het uitmaakt, want ik gebruik toch de skin)
en mocht ik ooit nog willen typen zonder skin en lukt het toch echt niet zonder de opdruk dan kan ik altijd nog de toetsen pakken van de oude en die op deze zetten.

Ik ga straks proberen mijn oude TypeMatrix te maken. Ik dacht dat het probleem was dat er vocht tussen gekomen was wat de dunne laagjes folie aan elkaar liet plakken waardoor het niet meer werkte,
maar het toetsenbord heeft inmiddels een jaar lang liggen drogen maar het werkte nog steeds niet. Ik ga straks nog een poging doen en de boel helemaal uit elkaar halen om te fixen. Als ik em weer werkend krijg wil ik hem misschien wel voor een zacht prijsje verkopen.

edit: helaas, dat gaat niet meer lukken, ding is te goed gebouwd :P
de folie stink nog steeds naar bier, dus daar zit wel het probleem

[ Voor 32% gewijzigd door Bramster op 10-06-2007 08:27 ]

• The Dolf
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:21:
Tis op eigen risico maar als je die uitsteeksels wegvijlt dan passen de U en H perfect
Dat is dan weer een andere variant want bij een elite keyboard gaat dat dus niet op.

Gezocht!
Router

Pagina: 1