[Showcase] Marokko

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel, ik heb dus laatste een rondje Marokko gedaan. Ik hoop dat onderstaande foto's een beetje aantrekkingskracht uitoefenen en de sfeer goed gevangen hebben

1) Op Reis:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/25e717c9316bdeee0130c2aa3d9254f9/full.jpg

2) In de stad
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/922019db9bc2d806debf3d1feebe892f/full.jpg

3) De verkoper:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9d96eaeaea262ea9e617f1842a411f71/full.jpg

4) Een van de ambachten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/43404854a5a9160e583223a601847267/full.jpg

5) Vrijheid van geloof, de Torah:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3a0c4ba84ed97188dfd3a33d8e16a38/full.jpg

6) En anderzijds de Koran
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bc24371c0bcbb1f57e6705a5f5827625/full.jpg

7) Een dromerig meisje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a3edefda1cfb66bcb8cfb375760c1713/full.jpg

8 ) En het kerkhof....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e646514b69f9a0d5b9269a9db3de6bd/full.jpg

9) Het mooiste is altijd genieten van het uitzicht op de grote stad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/94c27845f388b6e848c158bf047e1ceb/full.jpg

10) Een geologische formatie: (panoramatest)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b4f012d040843c1182641e0f3a608df3/full.jpg

11) De woestijn nodigt uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c8fb412f3a13c214b00afa72f924ec8/full.jpg

12) Een ritje op de kameel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e5b3c63e0f1ca34ea83b106284047e2/full.jpg

13) En zo dekken we de aftocht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4c74cc9031782bb1321496fa2d4b912d/full.jpg

Geschoten met een Nikon D70 en voornamelijk met een 18-125 mm Sigma. Nachtfoto's met 35 mm, 1.8. Eigenlijk vrijwel geen nabewerking; ik vind dat een foto goed uit de camera getrokken moet worden.
Opmerkingen en commentaar zijn welkom. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Delerium op 08-06-2007 23:43 . Reden: Vervelende smiley juist bij een kerkhof...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221317

Ik wil het korthouden: # 13 is subliem. De rest van de foto's vind ik niet heel speciaal, hoewel # 11 toch ook wel lekker overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109361

Vind #13 ook erg goed en mooi gelukt, mijn nieuwe BG! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 23:43
Foto 11 heeft een prachtige sfeer.
De overige zijn ook geweldig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

13 is echt geweldig _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41
#2 is erg aardig, ik moest meteen aan een spel als assassin's creed denken, of prince of persia :). Verder is #13 zeker een mooie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
Veel mensen zullen idd 13 erg mooi vinden, geweldige kleurtjes; en sluit ik mij ook bij aan.
Maar het gene wat mij écht aanspreekt is 2; een dampende ook ietwat mysterieuze sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

13 is overbelicht. Iig dat witte shirt is puur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41

Emiel1984

Made in NL

13 is op normaal formaat wat 'fake'. De kleuren lijken niet helemaal echt. Het is net alsof er met de foto gefotoshopt is.

Foto 2 vind ik erg mooi. Hij is net wat te donker maar ik heb het idee dat meer belichting de foto minder mooi had gemaakt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 06:42:
dat is wel erg pixelneuken :P nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:34
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 06:42:
Ik neem aan dat je sarcastisch bent?

#13 is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bloedserieus. Je ziet duidelijk dat de personen op de kamelen, en ook de benen van de kamelen zelf bv. echt overbelicht zijn. Dat zou niet moeten. En dat is jammer. Het maakt de foto nog niet een mislukking, maar het is wel een detail dat ik echt jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 06-07 20:24
Ik vind de eerste ook heel erg sterk! De typische mercedes... de aanduiding in twee talen, veel symboliek. Over nummer 13 is al genoeg gezegd.

Sommige foto's vind ik wat slordig trouwens, nummer 6 staat simpelweg scheef. Jammer dat je absolute topplaten voor- en achteraan de case plaatst, met wat minder materiaal halverwege.
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:41:
Ik ben bloedserieus. Je ziet duidelijk dat de personen op de kamelen, en ook de benen van de kamelen zelf bv. echt overbelicht zijn. Dat zou niet moeten. En dat is jammer. Het maakt de foto nog niet een mislukking, maar het is wel een detail dat ik echt jammer vind.
Ik had 't ook als grap opgevat eerlijk gezegd. Ik denk dat er weinig aan te doen is, 2 stops minder zou het oplossen, maar dan zit je met bruin zand en een enorm donkere lucht. Dat is ook niet wat je wilt denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Mercarra op 09-06-2007 10:47 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:41:
Okay, ja euh kan 8)7

Maar goed, ik vind #13 de beste uit de reeks en #11 heeft ok wel iets, maar dan moet het vignette anders of het moet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
#1 vind hem niet zo spannend, mis er iets aan maar weet niet wat
#2 erg leuke foto, geeft een mooie sfeer, maar..heel erg jammer dat er achterin een toerist huizenhoog boven iedereen uitsteekt.
#3 leuk shot, maar meer als vakantieshot denk ik
#4 ik zou denk ik eerder de persoon scherp hebben proberen te krijgen ipv de machine.
#5 kan hier niet echt naar blijven kijken, niet spanned voor mij dus
#6 mooie foto, geeft een goede sfeer impressie
#7 de muren zijn heel erg wit, dit trekt een beetje de aandacht weg van het meisje voor mij
#8 erg mooi shot!
#9 hij doet erg flets aan, daarom blijf ik er niet echt naar kijken
#10 Je hebt een flinke vliegenpoep links van de berg zitten, 1x met de stamp tool en hij is weg
#11 vind het een coole compositie maar ik had hem denk ik proberen iets meer naar 1 kant te zetten ipv precies in het midden
#12 vind ik een erg grappige foto
#13 moet hlpdsk gelijk geven in het erg overbelichte ( je ziet het alleen wanneer je hem op 100% bekijkt ) maar voor de rest echt een topplaat.. deze zou ik zeker aan de muur hangen

sidenote, wanneer ik een plaat niet spannend vind wil dat niet gelijk zeggen dat ik denk dat het een slechte foto is. Maar meer dat ik persoonlijk hem bijvoorbeeld niet in de showcase zou zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door DeoDupke op 09-06-2007 11:31 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

#13 is overbelicht en daarnaast: flip hem eens horizontaal dat de kamelen naar rechts lopen. Dat is 'positiever'. Dan lopen de personen naar de toekomst. Of hoe leg ik dat nou uit.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Top:

2
11 (probeer wat aan die lucht te doen, als deze mooi blauw zoals bij 13 is dan is ie helemaal af)
en uiteraard nummer 13, goed man!

Beetje jammer dat er 2 3 aan het zeuren zijn over 13. Als er al wordt gezegd dat die idd paar overbelichte pixels enkel op 100% (lekker boeien zeg, pixelpeepen op z'n best noemen ze dat) naar voren komen dan hoop ik dat de TS ze opnieuw upload maar dan lekker op 1024p.
Jazzper schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:39:
#13 is overbelicht en daarnaast: flip hem eens horizontaal dat de kamelen naar rechts lopen. Dat is 'positiever'. Dan lopen de personen naar de toekomst. Of hoe leg ik dat nou uit.
Ziet er niet uit, het is ook veel mooier als ze naar het verleden lopen 8)

@ecteinascidin:

Op hoeveel iso heb je een foto als 11 bijv. geschoten? Zit aardig wat ruis in.

[ Voor 36% gewijzigd door Sirius op 09-06-2007 11:43 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Zoefff

❤ 

Wow. #11 is echt ge-wel-dig. Als ik jou was zou ik die op canvas laten drukken en in je kamer hangen, want dit is echt een topper. De rest is ook niet verkeerd, maar deze spring er (samen met #13) echt voor mij uit :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Sirius schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:40:
Top:

2
11 (probeer wat aan die lucht te doen, als deze mooi blauw zoals bij 13 is dan is ie helemaal af)
en uiteraard nummer 13, goed man!

Beetje jammer dat er 2 3 aan het zeuren zijn over 13. Als er al wordt gezegd dat die idd paar overbelichte pixels enkel op 100% (lekker boeien zeg, pixelpeepen op z'n best noemen ze dat) naar voren komen dan hoop ik dat de TS ze opnieuw upload maar dan lekker op 1024p.

[...]

Ziet er niet uit, het is ook veel mooier als ze naar het verleden lopen 8)

@ecteinascidin:

Op hoeveel iso heb je een foto als 11 bijv. geschoten? Zit aardig wat ruis in.
ik denk dat wanneer je die foto wat groter laat afdrukken ( en waarom zou je dat niet doen ) deze witte plekken best goed zichtbaar zijn. Dat zou best jammer zijn toch?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
HlpDsK & DeoDupke: die overbelichte plekjes waren alleen te voorkomen door de hele plaat een aantal stops te onderbelichten. Dan heb je dus een megadonkere plaat, maaarr heel belangrijk: het witte shirt is goed belicht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Wilko schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:01:
HlpDsK & DeoDupke: die overbelichte plekjes waren alleen te voorkomen door de hele plaat een aantal stops te onderbelichten. Dan heb je dus een megadonkere plaat, maaarr heel belangrijk: het witte shirt is goed belicht. |:(
en wat wil je hier nu mee zeggen? Dat omdat de situatie geen andere mogelijkheden geeft, je een punt van kritiek gewoon achterwegen moet laten?

De overbelichte plekjes hadden ook voorkomen kunnen worden door de mensen te vragen om een ander shirt aan te trekken, wat donkerder ofzo. |:(

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wat een gezeik om wat pixels zeg.... Pffff. Ik zeg : plaat misschien iets bewerken... groot laten afdrukken en ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:29:
Wat een gezeik om wat pixels zeg.... Pffff. Ik zeg : plaat misschien iets bewerken... groot laten afdrukken en ophangen.
Jezus, eens, dit gaat nergens meer over. Je hebt het over een vlak wat nog geen één procent van het beeld bedraagt wat wit is, wat nog niet eens het hoofdonderwerp is en het is dan terechte kritiek dat dat storend is? Om het te voorkomen had je de rest van de plaat compleet moeten vernaggelen waardoor er niks meer over zou blijven van de prachtige kleuren en het landschap. Man, ik moest eerst drie keer kijken voordat ik zag wat er bedoeld werd.

Voor degenen die dit storend vinden: vraag jezelf eens af wat belangrijker is, die vier pixels, of de gehele feeling van de plaat met prachtige kleuren?
DeoDupke schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:16:
[...]

en wat wil je hier nu mee zeggen? Dat omdat de situatie geen andere mogelijkheden geeft, je een punt van kritiek gewoon achterwegen moet laten?

De overbelichte plekjes hadden ook voorkomen kunnen worden door de mensen te vragen om een ander shirt aan te trekken, wat donkerder ofzo. |:(
Weet je wat, vraag ze of ze zwarte shirts aan willen trekken in het midden van een woestijn zodat jij één foto kunt maken die technisch perfect is. Die laatste smiley lijkt me niet echt op Wilko van toepassing.

[ Voor 30% gewijzigd door neographikal op 09-06-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

En dan vinden mensen raar dat er steeds minder showcase geplaatst worden...
Echt, get a life of zo, ga lekker met autotjes spelen oid.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
neographikal schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:36:
[...]

Jezus, eens, dit gaat nergens meer over. Je hebt het over een vlak wat nog geen één procent van het beeld bedraagt wat wit is, wat nog niet eens het hoofdonderwerp is en het is dan terechte kritiek dat dat storend is? Om het te voorkomen had je de rest van de plaat compleet moeten vernaggelen waardoor er niks meer over zou blijven van de prachtige kleuren en het landschap. Man, ik moest eerst drie keer kijken voordat ik zag wat er bedoeld werd.

Voor degenen die dit storend vinden: vraag jezelf eens af wat belangrijker is, die vier pixels, of de gehele feeling van de plaat met prachtige kleuren?

[...]

Weet je wat, vraag ze of ze zwarte shirts aan willen trekken in het midden van een woestijn zodat jij één foto kunt maken die technisch perfect is. Die laatste smiley lijkt me niet echt op Wilko van toepassing.
ik geef aan wat ik zie, waarom moet kritiek gelijk storend zijn? Die vlek naast die berg (van #10) is ook niet storend toch noem ik hem in mijn commentaar. Waarom? Omdat ik denk dat de oplossing vrij makkelijk is zodat de volgende keer de foto's misschien nog beter zijn.

Wat Wilko aangeeft is dat er maar 1 oplossing mogelijk is die gelijk je hele foto vernaggeld. Dit is onzin. Dit wilde ik aangeven door een onnozel voorbeeld te geven, misschien beetje kinderachtig.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:46
Qua kwaliteit een hele wisselende serie waar #11 en #13 er duidelijk uitspringen.
#11 is lekker basic, maar toch niet saai (alleen jammer van de vignettering)
#13 is ook erg fijn. Maar persoonlijk vind ik hem net wat te ruim gekaderd. Het overbelichtingsgeneuzel doet niks af aan de kracht van de plaat. Een plaat hoeft niet 100% technisch ok te zijn om een goede plaat te zijn. Maar dat word volgens mij ook niet betwist.

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 09-06-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het storend sloeg op het witte shirt, niet op je kritiek. Als je dit werkelijk storend overbelicht vind, dan vraag ik me af hoeveel plezier je uit het kijken naar foto's haalt. Maar that's me.

@Ecteinascidin: ga zo door, prachtplaten geschoten en let niet op deze ontucht met kleine diertjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
neographikal schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:09:
Het storend sloeg op het witte shirt, niet op je kritiek. Als je dit werkelijk storend overbelicht vind, dan vraag ik me af hoeveel plezier je uit het kijken naar foto's haalt. Maar that's me.

@Ecteinascidin: ga zo door, prachtplaten geschoten en let niet op deze ontucht met kleine diertjes. :)
sorry, ik bedoel dus ook waarom zou een punt van kritiek gelijk een storende factor in de foto moeten hebben. Het viel me op, ik geef het aan, met de gedachte dat wanneer je deze op vol formaat afdrukt het witte wel eens vervelend kan worden. Op een klein formaat zie je het niet dus is het ook niet storend.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Stel toffe foto's om te zien d:)b

Jammer alleen van de ruis in somme platen, en het gezeik over dat shirt. (Gezeik ja, in de woestijn is ALLES overbelicht (ook irl), en draag je standaard een wit shirt, toch niet zo raar?) >> Valt dus wel weer mee als ik F5 had geduwd.

En ja, dat shirt had mooi geweest kunnen zijn als je de plaat een stuk donkerder had geschoten, en de rest dan weer licht geshopt had. Maar als je dan toch gaat soepen kon alles wel mooier, en dat is juist wat jij niet wilde.. :)

@onder: Kun je ook doen ja, en het origineel erbij laten.

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 09-06-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Ach, zo'n shirt kun je toch gewoon even wegsoepen? Dat moet echt geen probleem zijn lijkt me.

Als je als fotograaf geen controle hebt over zo'n element weet je dat het misschien gaat storen, maar weet je toch zo'n geweldige plaat eruit te trekken die met wat nabewerking gewoon perfect is als poster.

Dat is in mijn ogen een goede fotograaf.

Iemand die alles moet kunnen beheersen om een mooie foto te maken vind ik dan toch echt een mindere fotograaf ook al kan die persoon misschien uiteindelijk mooiere foto's maken.

De ruis in de foto's is dan wel weer minder, maar dat kan komen door de manier van opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:05

Sharky

Skamn Dippy!

haha en niemand die zeurt over het shirt op foto 12 wat ook een aantal clippende plekken heeft 8)7

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat overbelichtte kun je zo weer een beetje inkleuren met een brush met lage opacity.

Ze zijn onbewerkt allemaal best leuk, sommige zouden bewerkt, nog wat leuker kunnen zijn, bijv. bij 4 met wat feller gekleurde draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:11
Toffe serie, mooi sfeerbeeld zet je neer d:)b

Had iemand al gezegd dat #13 erg gaaf is :P (Ja HlpDsk, je hebt gelijk, maar dat zag ik ook pas bij 100% zoom)

Ik vind #9 ook wel erg fijn. Ondanks dat ik nooit in Marokko ben geweest, heb ik daar echt het idee dat ik de sfeer van het land proef.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Lekkere foto's. Door de afwisseling is het een minitripje naar Marokko om naar je foto's te kijken.
Ik vind 2,4 en 7 erg leuk. 11 Is wel apart maar vind ik als het aparte is gewend niet echt super. Van 13 vind ik hezelfde als de rest van de planeet.

>>Eigenlijk vrijwel geen nabewerking; ik vind dat een foto goed uit de camera getrokken moet worden.
Tsja, als ik iets heilig zou verklaren zou het de werkelijkheid zijn en niet wat dat kastje er van maakt. Een beetje berwerken om de werkelijkheid meer recht te doen heb ik geen problemen mee. Al dat hyperrealisme vind ik ook niet altijd wat (gaat vervelen) maar uiteindelijk moet iedereen het zelf weten.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 14:17

Zoefff

❤ 

Goed. Enorm jammer dat ik hier weer met een grove bezem doorheen moet vegen. HlpDsK geeft gewoon zijn (onderbouwde) mening over een foto. Dat jij (lezer) die mening niet deelt is natuurlijk geen probleem, maar om daar vervolgens met z'n allen zo enorm over te vallen (met stomme smileys, beledigende reacties en bijzonder kansloze spelfout-verbeteringen) is echt nergens voor nodig.

Als je niet het fatsoen hebt om normaal te reageren, blijf dan weg. Waarvoor dank :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het kort mijn inhoudelijk punt nogmaals: foto 13 is een mooie plaat, maar die overbelichtte plekken vind ik jammer. Ik zou 'm zelf dus eerst door photoshop halen om die plekjes wat te retoucheren. Zodat ik mij persoonlijk niet meer zou ergeren aan die plekjes. Ik vind het ook niks afdoen aan de fotograaf want het is een moeilijke scene met zo'n fel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 01:54

yassine

Nothing to it but to do it!

prachtige foto reeks! Van een prachtig land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik van foto twee trouwens érg lekker vind, is de sfeer die het uitademt. Precies wat ik me inbeeld bij een stadje in Marokko. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 20:12
Ik vind 2, 9, 11, en 13 echt de mooiste eruit. Alleen zou bij 9 de foto wel wat nabewerking kunnen gebruiken, een beetje meer contrast en verzadiging van de kleuren zal denk ik de foto goed doen.

Voor de rest echt top!!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of commentaar nu terecht is of overdreven, metenkele overbelichte pixels heb ik waarschijnlijk idd enkele overbelichte pixels en had ik een betere foto gemaakt als dat ook meegenomen was (met fotosoep desnoods). Dus wat dat betreft is iedere vorm van commentaar welkom (anders had ik ze niet moeten posten).
Ik zal iig dat meenemen en vooral de overige foto's nog eens heroverwegen. :P

O ja, foto 11 op groot formaat afdrukken gaat me niet lukken; die meid is niet mijn vriendin.... (en mijn vriendin ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

ecteinascidin schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:09:
O ja, foto 11 op groot formaat afdrukken gaat me niet lukken; die meid is niet mijn vriendin.... (en mijn vriendin ....)
Nummer 11 is die met de stoeltjes en tafeltjes in het zand :P

Maar het zijn erg mooie foto's :)
Met name zoals door andere ook gezegd wordt is nummer 2, 9, 11, 12, 13
Alleen bij 12 vind het storend dat de kameel te ver naar onderen zit. De plaat had denk ik mooier geweest als jij je camera stukje verder omlaag had geschoten, zodat er meer van de kameel en de benen te zien waren.
Maar goeie foto's. d:)b

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik vind nummer 11 zwaar fantastisch. Ik had er persoonlijk net wat meer contrast in gestopt met ps maar hij is ook zonder nabewerking zeer mooi. Geeft een beetje een onwerkelijk tafereeltje weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ectei, goed bezig man :) Prachtige shots. Mijn favo's zijn 2, 4 11 en 13: afgedrukt op A3 of A2 formaat zouden die zeker niet misstaan! :Y

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:46
Mooie foto's, nummer 11 is een beetje surrealistisch, wat ik best mooi vind :). Ik vraag me af of de foto mooier was geweest als je een paar stappen naar links of rechts had gemaakt (dan hadden de tafel en de twee stoelen links niet loodrecht op de foto gestaan) en hij iets strakker was gekaderd.

Bij foto 2, hoe krijg je het zonlicht zo gefotografeerd? kan dat gewoon met elke instelling of moet je dan een bepaald diafragma of sluitertijd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Ik vind toch nummer 12 de mooiste / leukste shot. Als ik een plaat groot af zou drukken zou het die zijn, tenzij het een onbekende is natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215556

Vooral 1 en 11 en 13 zijn gaaf! En 12 vind ik ook erg leuk :). Wat jammer vind ik dat de auto op 1 niet scherp is. Als dat expres gedaan is, kan ik me daar wat bij voorstellen. Maar de auto is zo klein relatief dat scherp ook wel leuk was geweest. 2,3, 5 en 8 zouden misschien mooier uit de verf zijn gekomen als ze uit een wat andere hoek waren genomen of anders gecropt.

En ach, die pixels.. Even inkleuren en dan helemaal af. Mooie shoot!

Edit: Ik heb een nieuwe achtergrond.. 13 idd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215556 op 28-06-2007 20:37 ]

Pagina: 1