Toon posts:

X1650pro wordt veel te warm..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden de grafische kaart van sapphire de X1650pro (niet overclocked), in het begin werkte deze uitstekend. Maar nu een aantal dagen geleden begonnen mijn casetemps(lian li 60B plusII) temperaturen ineens zeer fel te stijgen.De kaart kan je gewoon niet aanraken of je verbrandt je bijna, dit al na 2minuten zonder te gamen ofzo. Verder werkt de kaart wel redelijk maar in de kamer en pc zelf is het zeer warm en da's ni zo aangenaam :p
Ik ben dus naar de tones geweest en uiteindelijk een andere kaart meegekregen.
Nu heb ik juist hetzelfde voor :/

Ik heb geen idé wat het zou kunnen zijn maar zelf dacht ik toch dat het mss de spanning kan zijn dat hij krijgt, waardoor hij veel sneller gaat werken enzo?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Specs: Abit ab9,sapphire x1650pro,intel E6400,Vista Business 64bit.. alles standaart, in een lian li behuizing die zeer goed gekoeld wordt (naast graka staat 120mm fan uittake).

Alvast bedankt, Joachim

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-07 12:24

Coldcat

HODL

Is er airflow in de kast, er kan wel een grote fan in hangen maar dan kan de airflow nog beroerd zijn. Probeer eens met je kast open en dan kijken of er iets gebeurd, of eigenlijk niet gebeurd.

Daarnaast moet je kijken of hij passief gekoeld is of niet. Zo niet, is de koeler niet stuk (draait de ventilator wel?)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Wat is te warm? Hoe hoog worden de temperaturen? Krijg je problemen door de hitte (artifacts)? Als dit laatste niet het geval is, en de temperaturen stressed niet >> 100o C liggen, is er niets aan de hand. En ja, die X1650 is nogal een heethoofdje, dus het is niet verwonderlijk dat hij warm wordt en je kamer opwarmt!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

je zegt dat ie te warm wordt, maar niet hoe warm.
Ik had vandaag hetzelfde, mijn 6800gt werd 70 graden en dat is schijnbaar te warm, want de pc liep keer op keer vast. Dit was bij het spelen van spelletjes, gewoon internetten gaf geen problemen.

Bij jou is er dus waarschijnlijk wat anders aan de hand, misschien teveel stof in de koeler van de videokaart (of van de cpu)..... en wat voor voeding gebruik je ?

Anders gewoon wachten tot de temperaturen buiten weer ´normaal´ zijn, en tot die tijd genieten van het mooie weer 8)

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit bij de 2 kaarten voor dus ik denk dat er een ander probleempje is..
Hoe warm? kan ik niet echt zeggen omdat de programmatjes die ik vind nooit correct of zelfs niet werken op windows vista 64bit.

Ik kan wel zeggen dat als de pc 1a2minuten opstaat zonder ook iets te doen je de kaart niet kan vasthouden! Niet aan de achterkant van de kaart,ook niet voorkant..
De cooler draait wel degelijk en zit geen stof in.

Mijn airflow lijkt me zelf wel goed: 1x120mm intake, 2x80mm uitake (cpu, en bovenaan case blazen zacht), 1x 120mm fan zijkant (naast graka) blaast zelfde as de intake.En dan heb je natuurlijk nog voeding enzo..

Alle coolers en richtingen zijn standaart van de Lian Li pc60B-plusII behuizing.
Al bedankt voor de snelle reacties :)

Verwijderd

Maar... zolang je geen problemen krijgt in de vorm van vastlopers, artifacts of foutmeldingen is er toch niets aan de hand? Bovendien, hoe kun jij beoordelen of een progje de temperatuur niet correct uitleest :?

Verwijderd

Topicstarter
Als hij geen temperatuur weergeeft mss ? of er staat gewoon een 0°C.
Ik heb er wel last van en als ik een tijdje game merk ik ook wel dat men beeld een beetje begint te "flashen" alsof hij het niet meer kan volgen ofzo.. en het 2de is de warmte, hij is gwoon abnormaal warm, zowel in de kast als kamer en dit is ook niet goed voor de overige hardware in men case zoals hdd's enzo..

Verwijderd

Ok, dat is inderdaad een foute uitlezing ;)
Maar de temperatuur zorgt er niet voor dat er meer warmte vrijkomt! Hoe goed de koeler ook is, de kaart blijft evenveel warmte (Watt's) uitstoten. Dus de temperatuur in je kast en je kamer staan los van de temperatuur van de kaart :)
Maargoed, zit er misschien stof in het koelblok van de videokaart? Het kan ook zijn dat het koelblok slecht is gemonteerd (scheef bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
De koelblok zit recht zo als bij de vorige ook (waar ik in het begin geen problemen mee had), Met er een andere cooler op te zetten wordt het probleem idd niet echt opgelost.
Dus mijn vraag was: Ligt het aan de spanning ofzo van mij mobo of ligt het aan de (serie) van deze kaart?

Verwijderd

Een verkeerde spanning van je moederbord lijkt me erg onwaarschijnlijk. De Ati X1*** kaarten verbruiken nu eenmaal veel energie. Zolang je geen problemen hebt is er niets om je zorgen over te maken.
Overigens begrijp ik niet helemaal wat je hiermee bedoelt:
als ik een tijdje game merk ik ook wel dat men beeld een beetje begint te "flashen" alsof hij het niet meer kan volgen ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee bedoel ik, dat als ik bevoorbeeld counter strike source speel dat na een tijdje (15minutjes ofzo) de graka precies niet helemaal meer kan volgen dat het dus langer duurt om de beelden enzo te laden dan normaal => dus dat je zo nog heel effe iets wit ziet voor er bevoorbeeld de kleur van een kist ofzo geladen is..

Verwijderd

Dat klinkt meer als te weinig systeemgeheugen dan als een trage kaart. Wellicht kun je (met bijvoorbeeld Fraps) de framerate in games testen, en kijken of die (sterk) afneemt als je een tijdje aan het gamen bent.
Pagina: 1